A jó öreg UAZ-469-et, vagyis a parancsnoki UAZ-t nem éppen tegnap, hanem még 1971-ben, tehát idestova 47 éve dobtak piacra. És a legszebb az egészben, hogy ez a modell mind a mai napig gyártásban van, sőt, Magyarországon is hivatalosan forgalmazzák. Mi pedig találtunk egy ilyen új példányt és gyorsan körbe is fotóztuk:
A modernizált UAZ-469 jelenleg UAZ Hunter néven kelleti magát, és csak Gyöngyösre kell elugrani a vadonatúj 0 kilométeres példányokért. A régi-új UAZ-ok Euro 6-os benzin- és dízelmotorokkal kaphatók. A benzines egység 128 lóerős és 210 Nm nyomatékú, a gázolajos TDI változat pedig 113,5 lóerős és 270 Nm-es produkciót ad elő.
A hidraulikus szervokormánnyal és kapcsolható összkerékhajtással rendelkező UAZ Hunternek alaposan megkérik az árát, ugyanis a legolcsóbb Classic változat is 5,4 millió forintba kerül. Ez még akkor sem kevés, ha a tehergépkocsiként vizsgáztatott autó ÁFA-ja visszaigényelhető. A metál fényezés felára 78 ezer forint, a regisztrációs adó pedig 185-400 ezer forint.
A legjobban felszerelt, dízelmotoros Jungle Edition Trophy - tessék megkapaszkodni - 9,45 millió forintba kerül ÁFA-val együtt. Az UAZ Hunterre 2 év vagy 80 ezer kilométeres garanciát vállalnak.
És akinek esetleg még az UAZ-469 is harmatosan friss technikának tűnik, annak érdemes néhány pillantást vetnie a még régebbi, 1965-ös keltezésű UAZ-452-re, mely ugyancsak kapható újonnan hazánkban, és amely nemrégiben egy különleges retro kiadást is megélt.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.