szerző:
László Ferenc
Tetszett a cikk?

Ilyen egy egyedi vonalvezetésű, régi vágású V8-as német izomautó a közelmúltból, melyből 1000 Nm-es tisztán elektromos változat is készült. Mutatjuk az SLR utódját és a GT elődjét.

A Mercedes az 50-es években bemutatott 300 SL-nek kívánt emléket állítani azzal, hogy a 2009-es Frankfurti Autószalonon leleplezte az SLS AMG-t. Ez az első olyan Mercedes, melyet az első csavartól az utolsóig a házon belüli AMG tervezett, és amely 2010 márciusától 2014 júniusáig volt kapható.

A nemrégiben Etyeken megrendezett Cars & Coffee-n is felbukkant egy kiváló állapotban lévő SLS AMG, mely amerikai piacos, de most már magyar tulajdonban lévő autót alaposan körbefotóztuk.
©

A 186 ezer eurós, vagyis mintegy 60 millió forintos egykori alapárú kupé 4,63 méter hosszú, 1,92 méter széles, illetve 1,26 méter magas, a mérlegen pedig 1620 kilogrammot nyom. A sirályszárnyas ajtókat kézzel kell mozgatni, ugyanis az elektromos mozgatás 41 kilogrammos extra tömegét az AMG nem akarta bevállalni.

A fotózott autó alacsony termetű előző tulajdonosa egyszerűen nem érte el az ajtón lévő fogantyút, ezért egy ilyen szíjjas megoldással tudta csak becsukni a kocsi ajtaját.

©

A motorháztető alatt lévő 6 208 köbcentiméteres V8-as szívómotor 571 lóerős teljesítményű, illetve 650 Nm-es csúcsnyomatékú, mely erő egy hétsebességes automataváltón keresztül érkezik meg az első kerekekre. A 0-100-as sprint 3,8 másodpercnyi időt vesz igénybe és a gyorsulásnak csak 317 km/h-nál szakad vége.

©

A kupé mellett roadster változatban is gyártott SLS csúcsmodellje a 2013-ban rövid ideig és minimális mennyiségben készült Black Series volt, mely a maga 631 lóerős teljesítményével alig 3,6 másodperc alatt lőtt ki állóhelyzetből 100-as tempóra.

Érdekesség, hogy néhány darab elektromos SLS is készült Electric Drive típusjelzéssel és 416 ezer eurós (135 millió forint) árcédulával. Az ezekben lévő négy darab villanymotor 751 lóerőt és 1000 Nm-t ad le, ami 3,9 másodperces 0-100-as sprint szintidőt tesz lehetővé.

©

 

©
©
©
©
©
©
©
©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!