szerző:
Tetszett a cikk?

Ennek a különleges ékformájú sportkocsinak talán csak egyetlen hibája van. Hogy mindössze egyetlen példány készült belőle.

1976-ben egy japán designer, egy bizonyos Minoru Hayashi fejébe vette, hogy elkészíti az első japán szupersportkocsit. Az elhatározást tett követte, és 2 évvel később el is készült a mellékelt fotókon látható Dome Zero, melyet mi Los Angelesben a Petersen autómúzeumban jártunk körbe.
László Ferenc

A 1978-as Genfi Autószalonon debütált különlegesség ékszerű formáját nem titkoltan olyan európai sportkocsik ihlették, mint amilyen például a Lancia Stratos Zero vagy a Lamborghini Countach. A 3,98 méter hosszú és 1,77 méter széles autó magassága nem éri el az 1 métert, a tömege pedig alig 920 kilogramm.

László Ferenc

A hátsókerékhajtású Dome Zero középen elhelyezett motorja a Datsun 280Z-ből, illetve 280ZX-ből érkezett. A soros hathengeres Nissan L28E SOHC erőforrás 2,8 literes lökettérfogatból 145 lóerőt, illetve 226 Nm-t állít elő. Az ötfokozatú ZF kéziváltóval szerelt, elül 13, hátul 14 colos kerekű különlegesség teljesítmény/tömeg mutató tekintetében simán felveszi a versenyt a korabeli Porschékkal.

László Ferenc

A Dome Zero közúti engedélyeztetése végül kudarcot vallott, ezért csak ez az egyetlen példány készült belőle. 1979-ben Dome Zero P2 néven látott napvilágot az utódmodell, de végül az sem került sorozatgyártásba.

László Ferenc

 

László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!