Ez az amerikai autó annyira megy, hogy van, ahol elfogyott

Egyébként tényleg egy olyan darab, amelynek van stílusa.

  • hvg.hu hvg.hu
Ez az amerikai autó annyira megy, hogy van, ahol elfogyott

A Ford luxusmárkája a Lincoln, amelynek zászlóshajója a Navigator modell, amely nemrégiben újult meg. A 90 ezer dolláros járműért, úgy tűnik versenyezek a vevők, amelynek a tulajdonos, a más vonalon nem éppen fényesen teljesítő Ford, biztosan örül.

Lincoln
Lincoln
Lincoln

A kocsit nem csak az USA-ban viszik elég rendesen, hanem a világ más részein, mint például a Közel-Kelet. A helyi importőr szerint az eladások folyamatosan triplázódhatnának, ha lenne elég Lincoln Navigator. A hét országot, többek közt Katar, Egyesült Arab Emirátusok, Bahreint is magában foglaló területen el is fogyott az összes rendelhető jármű. Persze nem szabad gigantikus számokra gondolni, de egy ilyen autónál a havi 1000 darab feletti eladott mennyiség kiemelkedő.

A Lincoln Navigator tényleg egy grandiózus megjelenésű autó, még akkor is, ha a motortérben még egy egész visszafogott V6-os 3.5 literes Twinturbo motor van, 450 lóerővel és 700 Nm-es nyomatékkal. A kocsi egyébként az új Ford F-150 platformjára épül, amellyel közel öt és fél méter hosszú. Mielőtt a tényt megmosolyognák, hogy egy haszonjármű az alapja, emlékeztetőül, az új F-150 pickup 78 százalékban nagyszilárdságű acél vázon nyugszik, míg a karosszériája alumínium ötvözet.

Lincoln
Lincoln
Lincoln
Lincoln
Lincoln

Sztenderd az összkerék-hajtás és a 10 fokozatú automataváltó, amely a két amerikai óriás a Ford és General Motors közös fejlesztése. Ráadásul van hosszított tengelytávú változatban is, amely 25 centi pluszt jelent az utastérben – ez látható a képeken is –, amellyel már 5,6 méter a teljes hossza kocsinak.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.