szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Vázoljuk, hogy a csillagos német prémiummárka hogyan oldotta meg az önvezető autók és a járókelők közötti gesztusnyelvet.

A jelenleg forgalomban lévő modern személyautók többségében maximum Level 2-es önvezető technológia található, de nemrégiben felbukkantak az első Level 3-as modellek is. Ezek esetében a sofőr vezetés közben csak rövidebb ideig veheti le a kezét a kormányról, de érkezőben a Level 4-es és Level 5-ös autók, és utóbbiakba már kormányt és pedálokat sem kell majd szerelni.

Az nem is kérdéses, hogy az önvezető autók egymással minden további nélkül tudnak majd kommunikálni, ami a veszélyhelyzetek és a dugók kialakulásának csökkentésében komoly szerepet játszhat. De mi a helyzet az autók és a gyalogosok közötti kommunikációval? A hétköznapi közlekedésben jelenleg még igen fontos szerepe van a sofőrök és a járókelők közötti szemkontaktusnak és hagyományos gesztusnyelvnek, de ha az autók már automatikusan közlekednek, a kommunikáció ezen formája teljesen meg fog szűnni.

A Mercedes valahogy így képzeli el azt, hogy egy önvezető autó hogyan jelzi majd a gyalogos számára, hogy látja őt, nyugodtan átsétálhat előtte:

A jelenlegi S-osztályos Mercedesbe szerelt új technika lelke egy az autó oldalain körbefutó LED-es fénycsík, mely 360 fokos körben kommunikál a közlekedés többi résztvevőivel. A fényjelzés gyors villogása jelzi, hogy az autó mozgásba lendül, a gördülő autón lassan villogó LED pedig azt kommunikálja a külvilág irányába, hogy fékezésbe kezd a jármű.

Mercedes

Az újfajta technika mindenképpen hasznos, azonban jelenlegi formájában igencsak véleményessé teszi az S-osztály amúgy letisztultan elegáns designját.

Mercedes

 

Mercedes
Mercedes

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!