A jelenleg forgalomban lévő modern személyautók többségében maximum Level 2-es önvezető technológia található, de nemrégiben felbukkantak az első Level 3-as modellek is. Ezek esetében a sofőr vezetés közben csak rövidebb ideig veheti le a kezét a kormányról, de érkezőben a Level 4-es és Level 5-ös autók, és utóbbiakba már kormányt és pedálokat sem kell majd szerelni.
Az nem is kérdéses, hogy az önvezető autók egymással minden további nélkül tudnak majd kommunikálni, ami a veszélyhelyzetek és a dugók kialakulásának csökkentésében komoly szerepet játszhat. De mi a helyzet az autók és a gyalogosok közötti kommunikációval? A hétköznapi közlekedésben jelenleg még igen fontos szerepe van a sofőrök és a járókelők közötti szemkontaktusnak és hagyományos gesztusnyelvnek, de ha az autók már automatikusan közlekednek, a kommunikáció ezen formája teljesen meg fog szűnni.
A Mercedes valahogy így képzeli el azt, hogy egy önvezető autó hogyan jelzi majd a gyalogos számára, hogy látja őt, nyugodtan átsétálhat előtte:
A jelenlegi S-osztályos Mercedesbe szerelt új technika lelke egy az autó oldalain körbefutó LED-es fénycsík, mely 360 fokos körben kommunikál a közlekedés többi résztvevőivel. A fényjelzés gyors villogása jelzi, hogy az autó mozgásba lendül, a gördülő autón lassan villogó LED pedig azt kommunikálja a külvilág irányába, hogy fékezésbe kezd a jármű.
Kormányzóképes erőként igyekezett látni és láttatni magát hétvégi, nagykanizsai kongresszusán a Tisza Párt, amelynek már a választási programja is körvonalazódik. A kormány sem tétlen azonban, friss ígéreteivel pedig nyilvánvalóan a választási eredmény befolyásolása a cél.