szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Ezzel több mint tíz évre előre fedezik az elektromos autóik akkumulátorigényét.

A Daimler AG 20 milliárd euró értékben szerez be akkumulátorokat 2030-ig az egyre növekvő volumenű elektromosautó-gyártás igényeinek a kielégítésére – jelentette be kedden a Mercedes-Benz márkájú gépkocsikat gyártó konszern.

Jövőbeni akkumulátorigényünk pénzügyi fedezetének biztosításával 2030-ig újabb nagy lépést tettünk gyártmánypalettánk elektromosítása felé – jelentette ki Wilko Stark, a Mercedes-Benz Cars beszerzési igazgatója. A közlemény nem nevezte meg a kiválasztott beszállító cégeket. A Daimler jelenleg a dél-koreai SK Innovation és LG Chem vállalatok, valamint a kínai Contemporary Amperex Technology (CATL) termékeit használja elektromos autóiban.

A Daimler 2022-ig 130 új elektromos jármű modellt tervez bemutatni furgonokkal, buszokkal és nehéz tehergépjárművekkel együtt.

Itt a Mercedes első Tesla-rivális modellje: beültünk a most leleplezett EQC villanyautóba

A Mercedes számára nem teljesen új terület az elektromobilitás, elég csak a villanymotoros B-osztályra, vagy a limitált mennyiségben gyártott elektromos SLS-re gondolni. A mai napig azonban nem létezett olyan csillagos modell, melyet az első pillanattól kezdve tisztán villanymotoros használatra terveztek. Most azonban itt van, megérkezett a Stockholmban a cégvezér, Dieter Zetsche által leleplezett EQC, konkrétan az EQC 400.

A Daimler az elektromos autóiba beépíthető akkumulátor-egységeket összeszerelő üzemeket is létesít világszerte. Németországban Kamenz, Untertuerkheim és Sindelfingen városokban, de emellett Pekingben, Bangkokban és az amerikai Tuscaloosa városban is.

A Daimler nagy erőkkel dolgozik az új generációs akkumulátorok kifejlesztésén is, hogy csökkentse függőségét egyes nyersanyagok beszerzésétől, például a kobaltétól, aminek a legnagyobb termelője a biztonságosnak nem igazán mondható Kongói Demokratikus Köztársaság.

A 2019-re tervezett elektromos Mercedes-Benz modell, az EQ akkumulátorai például 60 százalékban tartalmaznak majd nikkelt, 20 százalékban mangánt és 20 százalékban kobaltot. A későbbi elektromos modellek akkumulátorai viszont 80 százalékban tartalmaznak majd nikkelt és 10-10 százalékban mangánt és kobaltot. A Daimler mérnökei a 90-5-5 százalékos arány elérésén dolgoznak, valamint nagy erőkkel fejlesztik a kobaltot egyáltalán nem igénylő szilárdtest-akkumulátorokat is.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!