szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Ezzel több mint tíz évre előre fedezik az elektromos autóik akkumulátorigényét.

A Daimler AG 20 milliárd euró értékben szerez be akkumulátorokat 2030-ig az egyre növekvő volumenű elektromosautó-gyártás igényeinek a kielégítésére – jelentette be kedden a Mercedes-Benz márkájú gépkocsikat gyártó konszern.

Jövőbeni akkumulátorigényünk pénzügyi fedezetének biztosításával 2030-ig újabb nagy lépést tettünk gyártmánypalettánk elektromosítása felé – jelentette ki Wilko Stark, a Mercedes-Benz Cars beszerzési igazgatója. A közlemény nem nevezte meg a kiválasztott beszállító cégeket. A Daimler jelenleg a dél-koreai SK Innovation és LG Chem vállalatok, valamint a kínai Contemporary Amperex Technology (CATL) termékeit használja elektromos autóiban.

A Daimler 2022-ig 130 új elektromos jármű modellt tervez bemutatni furgonokkal, buszokkal és nehéz tehergépjárművekkel együtt.

Itt a Mercedes első Tesla-rivális modellje: beültünk a most leleplezett EQC villanyautóba

A Mercedes számára nem teljesen új terület az elektromobilitás, elég csak a villanymotoros B-osztályra, vagy a limitált mennyiségben gyártott elektromos SLS-re gondolni. A mai napig azonban nem létezett olyan csillagos modell, melyet az első pillanattól kezdve tisztán villanymotoros használatra terveztek. Most azonban itt van, megérkezett a Stockholmban a cégvezér, Dieter Zetsche által leleplezett EQC, konkrétan az EQC 400.

A Daimler az elektromos autóiba beépíthető akkumulátor-egységeket összeszerelő üzemeket is létesít világszerte. Németországban Kamenz, Untertuerkheim és Sindelfingen városokban, de emellett Pekingben, Bangkokban és az amerikai Tuscaloosa városban is.

A Daimler nagy erőkkel dolgozik az új generációs akkumulátorok kifejlesztésén is, hogy csökkentse függőségét egyes nyersanyagok beszerzésétől, például a kobaltétól, aminek a legnagyobb termelője a biztonságosnak nem igazán mondható Kongói Demokratikus Köztársaság.

A 2019-re tervezett elektromos Mercedes-Benz modell, az EQ akkumulátorai például 60 százalékban tartalmaznak majd nikkelt, 20 százalékban mangánt és 20 százalékban kobaltot. A későbbi elektromos modellek akkumulátorai viszont 80 százalékban tartalmaznak majd nikkelt és 10-10 százalékban mangánt és kobaltot. A Daimler mérnökei a 90-5-5 százalékos arány elérésén dolgoznak, valamint nagy erőkkel fejlesztik a kobaltot egyáltalán nem igénylő szilárdtest-akkumulátorokat is.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Felfegyverzett neonácikat kaptak el Németországban

Felfegyverzett neonácikat kaptak el Németországban

Eddig csak Szájer került célkeresztbe a partizók közül

Eddig csak Szájer került célkeresztbe a partizók közül

Lemondott Trump járványügyi tanácsadója, aki megkérdőjelezte a maszkviselést

Lemondott Trump járványügyi tanácsadója, aki megkérdőjelezte a maszkviselést