szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ehhez képest még az Audi A8 vagy a Teslák high-tech műszerfala is visszafogottnak mondható.

Az FMC a tavaly januári CES szakkiállításon leplezte le a Byton Crossover Concept nevet kapott villanyautó prototípust, mely többek közt ezzel a futurisztikus műszerfallal hódított:

Byton

Azóta eltelt egy év és az idei CES-en már a sorozatgyártásba szánt változat is felbukkant, melynek műszerfala sokak meglepetésére 80 százalékban megegyezik a koncepcióautó műszerfalával:

Byton

Az enyhén ívelt kijelző 48 colos képátlóval rendelkezik, 1,25 méter széles és 25 centiméter magas. Megmaradt a kormányba szerelt érintőkijelző is, újdonságként pedig a két első ülés közé érkezett egy 8 colos érintőpanel. A Byton M-Byte-ot nemcsak az érintőkijelzők segítségével, hanem hangparancsokkal is egyszerűen lehet kezelni, köszönhetően többek közt az Amazon Alexa támogatásnak.

Byton

A Level 3-as önvezetésre képes újdonság fejlett mesterséges intelligenciát és 5G támogatást is felvonultat. Az alapmodell 270 lóerős és 400 Nm nyomatékú, az összkerékhajtású változat pedig 400 lóerős, illetve 710 Nm-es produkciót ad elő. A hatótáv kiviteltől függően 400-520 kilométer.

Byton

A sorozatgyártás várhatóan az idei esztendő negyedik negyedévében kezdődik meg, és jó hír, hogy a Byton M-Byte Európában is kapható lesz. Az újdonság alapára várhatóan 43 000 euró (13,8 millió forint) magasságában fog alakulni.

Byton

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!