szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A legújabb 508-as nemcsak sportos, hanem egyben környezettudatos is. Felettébb izgalmasnak tűnik a franciák új koncepciója.

A Peugeot tavaly rukkolt elő az addig nem túl sikeres 508-as modell elsőtől az utolsó csavarig új fejlesztésű második generációs kiadásával. A szedán és kombi változatban készülő második generációs nagy oroszlán eddigi legerősebb kivitele 225 lóerős teljesítményű, most azonban hirtelen szinte a semmiből felbukkant egy ennél jelentősen sportosabb és egyben "zöldebb" új 508-as. Íme:
©

A mellékelt fotókon a nagyközönség által élőben először a márciusi Genfi Autószalonon megtekinthető Peugeot 508 Sport Engineered Concept látható. Az újdonság 1,6 literes 4 hengeres belsőégésű motorja kereken 200 lóerős teljesítményt ad le, de ehhez hozzájön még az első kerekeket hajtó villanymotor 110 lóereje, illetve a hátsó tengelyre szerelt e-motor 200 lóereje. Ily módon az összteljesítmény 400 lóerő, a csúcsnyomaték pedig 500 Nm.

©

Az új plugin hibrid 508-as így akár már az M3-as BMW-vel harcba szállhat, legalábbis elviekben mindenképp (és amíg van töltés az elektromos rendszerben). Az újdonság 0-ról 100-ra alig 4,3 másodperc alatt képes kilőni (M3: 4,1 másodperc), a végsebesség 250 km/h. Mivel a kocsiban egy 11,8 kWh kapacitású akkumulátor is található, semmi akadálya annak, hogy 50 kilométert tisztán elektromos módban tegyünk meg.

©

A fejlesztők a kocsi egyéb alkatrészeit is hozzáhangolták a megnövelt teljesítményű hajtáslánchoz. A Michelin Pilot Sport 4S sportgumikon gördülő új 508-as futóművét leültették, a 20 colos felnik mögötti 380 milliméteres fékek erősebbek lettek, a nyomtáv pedig elöl 24, hátul 12 milliméterrel szélesebb.

©

A Selenium Grey fényezést kapott Peugeot 508 Sport Engineered Concept külcsínjét és utasterét is sportosra hangolták, azt viszont egyelőre még nem tudni, hogy a sportos hibrid 508-as mikor kerülhet majd sorozatgyártásba. Az viszont biztos, hogy a Peugeot 508-as ott van az Év Autója 2019 hét finalistája között, és jó esélye van arra, hogy bezsebelje a rangos díjat.

©

 

©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!