A
McLaren 1993 és 1998 között egész pontosan 106 példányt készített az
F1 típusjelzésű szupersportkocsiból, mely 386 km/h végsebességű modell egyik érdekessége, hogy három utas foglalhat benne helyet, a sofőr pedig középen ül.
A McLaren F1 szellemi örököse az általunk a Genfi Autószalonon körbefotózott Speedtail, mely az F1, a P1 és a Senna után a McLaren Ultimate Series negyedik képviselője.
Az igen hosszú, több, mint 5,1 méteres Speedtail rendkívül áramvonalas karosszériát kapott, melyhez mindössze 1430 kilogrammos tömeg társul.
A 4 literes biturbó V8-as benzinmotorra épülő hibrid hajtáslánc összteljesítménye eléri az 1050 lóerőt. Így aztán nem csoda, hogy a 0-300-as sprint ezzel a kocsival akár 12,8 másodperc alatt letudható (P1: 15,5 s), a végsebesség pedig mintegy 402 km/h.
A szélvédő felső része gombnyomásra elektronikusan sötétíthető, így nincs szükség hagyományos napellenzőkre. Külső visszapillantó tükröket sem találunk a karbonszálas autón, ezek helyét ugyanis nagyfelbontású kamerák és kijelzők vették át.
Érdekesség továbbá, hogy az első kerekek speciális, légellenállás-csökkentő felniket kaptak, illetve, hogy az aktív hátsó szárnyak flexibilis karbonszálas anyagból lettek kialakítva.
Az ikonikus F1-hez hasonlóan a Speedtailből is mindössze 106 példány készül, és ezek mindegyike azonnal gazdára talált. Még pedig átszámítva mintegy 650 millió forint ellenében.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.