szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A stuttgarti márka a konzervatív benzines hibrid mellé egy gázolajos hibridet is felvett E-osztályos kínálatába.

Ha a környezettudatos autózás kerül szóba mostanság, akkor szinte senkinek sem a megtépázott hírnevű dízelek jutnak eszükbe. Ezen szeretne változtatni a Mercedes, melynek legújabb plugin hibrid modellje nemcsak benzines, hanem tisztának ígért dízel változatban is elérhető, immár Magyarországon is.

Az E-osztályos Mercedes 300de kivitelének orrában egy 2 literes négyhengeres dízelmotor teljesít szolgálatot, mely 194 lóerős teljesítményt ad le. Ehhez hozzájön még a villanymotor 122 lóereje, a végeredmény pedig 306 lóerő és 700 Nm, ami 5,9 másodperces 0-100-as sprintidőt tesz lehetővé.

A 100 kilométerre levetített gyári átlagfogyasztás alig 1,6 liter (az első 100 kilométeren), a tisztán elektromosan megtehető NEDC hatótáv pedig 54 kilométer.

A gázolajos, zöld rendszámos Mercedes hazai alapára 16,76 millió forint.

Mercedes

A 300e változatban lévő 2 literes négyhengeres benzines egység 211 lóerőt állít elő, ami az említett villanymotorral kiegészítve 320 lóerős rendszerteljesítményt, illetve 700 Nm-es nyomatékot produkál. Ez az 50 kilométeres e-hatótávú, 2 literes fogyasztásúnak ígért változat 5,7 másodperc alatt gyorsul állóhelyzetből 100-as tempóra.

Az ugyancsak zöld rendszámos, de benzinmotoros újdonság Magyarországon minimum 17,28 millió forint kifizetését követően vezethető haza.

A két típus közös vonása a kilencsebességes automata váltó, illetve a 13,5 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor. Az elektromos módban 130 km/h maximális tempóra képes, 250 km/h végsebességű, kombiként is elérhető új modellek telepét 1,5-5 óra alatt lehet nulláról teljesen feltölteni.

Mercedes

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!