szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub rákérdezett a jelölteknél, hogy támogatnák-e a biciklis fejlesztéseket.

Önkormányzati választás 2019
Idézze fel a 2019-es önkormányzati választás kampányának és a szavazás napjának eseményeit, illetve kövesse a fejleményeket cikksorozatunkkal. Innen megtudhat mindent arról, mi történik az ország önkormányzataiban.
Friss cikkek a témában

A Magyar Kerékpárosklub megkérdezte Tarlós István fideszes, Karácsony Gergely párbeszédes és Puzsér Róbert független főpolgármester-jelölteket, hogy mennyiben értenek egyet a szervezet céljaival, illetve hogy támogatják-e a 12+1 biciklis követelést.

A szervezet 2024-ig a következő fejlesztéseket szeretné elérni:

  • Budapest belvárosának összekötése a külvárosokkal (kerékpársáv a Baross utcán és az Üllői úton, a Kerepesi út, Jászberényi út, Soroksári út, Kőbányai út, Gyáli út menti fejlesztéssel, a Hűvösvölgybe vezető kerékpárút modernizálása, illetve a Duna-parti Eurovelo 6 fejlesztése)
  • Kerékpárút a pesti alsó rakparton
  • A Lánchíd átadása az akadálytalan tömegközlekedés, kerékpáros, gyalogos, motoros közlekedés és taxik számára, kerékpársávval a hídfőkben és a József Attila utcán
  • Kétoldali kerékpársáv a Bajcsy-Zsilinszky úton
  • Lakóövezetek tehermentesítése 30-as zónák és lakó-pihenő övezetek kiterjesztésével, forgalomlassító és csillapító módon
  • Kerékpáros-tengely kialakítása a Váci úti irodafolyosón a Nyugati tér és a Duna Plaza között
  • Petőfi híd felújítása kerékpársávokkal
  • Érjen össze a Bartók Béla út két végén már megépült kerékpársáv
  • Induljon kerékpártároló-építési program
  • Több forrást, gyorsabb intézkedést, tartós javításokat a lakossági panaszok kezelésére, kerékpárutak lezárásánál tájékoztatás és terelőutak kijelölése
  • Induljanak pozitív hangvételű szemléletformáló és oktató kampányok, épüljenek új tanpályák gyerekeknek!
  • Felhasználóbarát Bubi jobb minőségű kerékpárokkal, 21. századi ügyintézéssel, lakossági promócióval, az állomások sűrítésével, bővítésével
  • +1 pontként pedig kerékpárral is biztonságos Nagykörutat és Rákóczi utat szeretnének.

Tarlós a pontokra válaszként azt írta, hogy hajlandóságot mutat a fővárosi kerékpáros fejlesztések folytatására, az állammal történő költségvetési vita függvényében esetleges gyorsítására is, de a Lánchíd átalakítására részben forgalomszervezési, részben műszaki okokból nem lát reális lehetőséget, a Petőfi híd kerékpáros közlekedésbe történő bevonásától viszont nem zárkózik el. Tarlós maga is indokoltnak tartaná a Bubi teljes kerékpárállományának lecserélését, de mint írja, erről a társfinanszírozóval kell konzultálni. A Nagykörút és a Rákóczi út átalakításáról egyeztetést javasol.

Karácsony azt írta, "messzemenőkig támogatja" a 12+1 pont szellemiségét, emellett pedig budapesti bringasztráda-hálózatot, általános sebességcsökkentést, az összes Duna-híd kerékpározhatóvá tételét, BKK-bérlettel használható kiterjesztett Bubit, és a kerékpáros infrastruktúra fejlesztését ígérte.

Puzsér azt írta, ő maga nem kerékpáros, ezért nem akar abban a szerepben tetszelegni, hogy el tudja dönteni, hogy hol a legszükségesebb a kerékpáros infrastruktúra fejlesztése a városban, egy tanácsadója azonban azt írta a Kerékpárosklub pontjairól, hogy a Sétáló Budapest programjába egyébkét is beépítették a szervezet javaslatait, ami pedig nem volt benne, azt most beépítik. Puzsérék viszont száműznék a Lánchídról a belső égésű motorral hajtott motorbicikliket és robogókat is.

A részletes válaszokat it lehet elolvasni!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!