szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mutatjuk azokat a közúti sportkocsikat, melyek motorja elképesztően magas fordulatszámra lett kihegyezve.

Mostanság szinte már a csapból is a legújabb villanyautók folynak, melyek motorja már nulla fordulatszámtól kezdve leadja a maximális nyomatékát. És amely kocsik szinte teljesen hangtalanul és rezonanciamentesen képesek közlekedni.

Nos, a most következő toplistában egyetlen ilyen autó sem található, az alábbiakban ugyanis a legnagyobb fordulatszámú benzinmotoros közúti autókat vesszük sorra.

Az első helyen az Aston Martin Valkyrie található, melynek 6,5 literes V12-es Cosworth szívómotorja 1013 lóerős teljesítmény ad le, és egészen 11 000-es fordulatszámig pörgethető. Ez egyébként minden idők legerősebb szívó benzinmotorja.

©

A dobogó legfelső fokára azonban egy másik őrült járgány, a hibrid Mercedes-AMG One is felgördülhet, ugyanis az ebben rejtőző 1000 lóerős 1,6 literes turbós V6-os benzinmotor is 11 000-es maximális fordulatszámmal rendelkezik.

©

A harmadik pozíciót az Ariel Atom 500 tudhatja magáénak. Ennek a szuperkönnyű autónak a 3 literes V8-as motorja 476 lóerőt képes leadni és egészen 10 500-ig forgatható.

©

A negyedik egy nem éppen mai autó, hanem a 60-as években készült Honda S800. Az ebben lévő 791 köbcentiméteres 67 lóerős 4 hengeres motor maximális fordulatszáma 9 500.

©

Az ötödik a Ferrari legutóbbi hiperautója, a 963 lóerős hibrid hajtásláncú LaFerrari. Az ebben szolgálatot teljesítő 800 lóerős 6,3 literes V12-es szívómotor főtengelye percenként akár 9 250-et is foroghat.

©

A 887 lóerős hibrid Porsche 918 Spyder sem sokkal marad le a LaFerrari mögött, ugyanis 608 lóerős 4,6 literes V8-as motorjának legnagyobb fordulatszáma 9 150.

©

A Mazda RX-8 nagyon más ligában focizik, mindenesetre különleges 231 lóerős 1,3 literes Wankel erőforrása akár 9 000-ig elforgatható.

©

Végül, de nem utolsósorban a Porsche 911 GT3-ről is szót kell ejtenünk. A hátul elhelyezett 475 lóerős 3,8 literes 6 hengeres boxermotorra kötött fordulatszámmérőn 9 000-nél kezdődik a piros zóna.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!