Újítanak a bajorok: erősebb az új BMW M550i, nagyobb aksis a hibrid 530e

A BMW szépen csendben felvarrja a nem túl régen kijött 5-ös sorozat első ráncait.

  • hvg.hu hvg.hu
Újítanak a bajorok: erősebb az új BMW M550i, nagyobb aksis a hibrid 530e

A BMW a múlt héten lebbentette fel a fátylat a típus 35. születésnapjára kiadott M5 Edition 35 Years-t, melynek egyik érdekessége, hogy az 5-ös sorozatban elsőként vonultatja fel a BMW legújabb digitális műszerfalát. És most újabb frissítésekről számolt be a bajor gyártó.

Ezek közül talán a legfontosabb, hogy idén nyártól a korábbiaknál erősebbé válik a 600-625 lóerős M5 alá pozícionált M550i. Ebben a típusban egészen mostanáig 462 lóerős teljesítményt, illetve 650 Nm-es nyomatékot adott le a 4,4 literes biturbó V8-as benzinmotor, mely innentől kezdve már 530 lóerős, illetve 750 Nm-es nyomatékú lesz. Vagyis ugyanolyan erős, mint az M850i sportkupé hasonló motorja.

Ezzel párhuzamosan frissítik a plugin hibrid hajtásláncú, zöld rendszámos BMW 530e-t is, melynek új akkumulátora az eddigi 9,2 helyett 12 kWh kapacitású lesz. Ily módon pedig 50-ről 64 kilométerre nő a tisztán elektromos módban megtehető maximális hatótáv.

Újdonság továbbá, hogy az M550i és az M550d júliustól megkapja a gyártó legmodernebb lézeres fényszóróját.

BMW

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.