Cupra néven a Seat 2018-ban indította útjára a márkát, amely a korábbi paletta legsportosabb, azaz Cupra-felszereltségű modelljeit gyűjtötte egy kalap alá, így az egész motorsport- és versenyrészleget is, amely eddig a Seat Sport keretein belül működött.
Az első Cupra-márkakereskedés a Duna Autóban található, ezzel hivatalosan is megkezdődött az új márka értékesítése Magyarországon.
A Cupra az Atecával lépett elsőként piacra, amely a 300 lóerős, 2.0 literes TSI motorral hajtott, összkerékhajtású SUV. Az Ateca mellett a Leon Cupra R is újdonságként érkezik a kínálatba, amely szintén a 300 lóerős, 2.0 literes TSI motorral, 4Drive összkerékhajtással és 7-sebességes DSG váltóval lesz kapható.
A tervek alapján Európában a Seat-márkakereskedések 20 százaléka kap jogot arra, hogy hivatalos Cupra-kereskedéssé váljon, ez megközelítőleg 260 értékesítési pontot jelent majd az öreg kontinensen.
Papp Zoltán, a Seat márkaigazgatója elmondta, hogy azokat a vásárlókat célozzák meg, akik nem szeretnének volumenmodellt vásárolni, de német prémiumautóban sem ülnének szívesen, hanem olyan egyedi autót keresnek, amely nem jön velünk szembe minden nap az utakon.
Új márka felépítésére szánta el magát a Seat: Cupra néven önálló brandet hozott létre a sportos modelljeinek. Hogy mindez miért is lehet jó stratégia, még nem teljesen világos, de az első fecske, a 300 lóerős Cupra Ateca izgalmas újdonsága a piacnak.
Jövőre három újabb modell érkezhet a kínálatba, az új Leon alapjaira épülve bemutatkozhat az ötajtós és a kombi Cupra Leon, valamint a Cupra Formentor is, amely egy nagyteljesítményű plug-in hibrid lesz. Az előzetes információk alapján a Formentor a beépített akkumulátorcsomaggal tisztán elektromos módban 50 kilométer megtételére lesz képes WLTP menetciklusban.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.