Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"911860b4-b3f4-486a-8827-c56059f51fe6","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Több ezer lakost evakuáltak, már halálos áldozatai is vannak az áradásoknak. ","shortLead":"Több ezer lakost evakuáltak, már halálos áldozatai is vannak az áradásoknak. ","id":"20241201_Kepeken-a-Malajziat-es-Thaifoldet-vegigsopro-arviz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/911860b4-b3f4-486a-8827-c56059f51fe6.jpg","index":0,"item":"9120ee60-0ed1-46f4-a518-273250382150","keywords":null,"link":"/vilag/20241201_Kepeken-a-Malajziat-es-Thaifoldet-vegigsopro-arviz","timestamp":"2024. december. 01. 15:03","title":"Képeken a Malajzián és Thaiföldön végigsöprő hatalmas árvíz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aea95449-a45b-48b3-a7ca-fd11c0ecfa39","c_author":"Forgács Nóra","category":"360","description":"Az állami egyetemek magánosításának egyetlen “haszna” van, figyelmeztet a szerzőnk, az új rendszerben bárki kistafírozható az alapítványi rendszerben működő intézeteken keresztül. Vélemény.","shortLead":"Az állami egyetemek magánosításának egyetlen “haszna” van, figyelmeztet a szerzőnk, az új rendszerben bárki...","id":"20241130_Maganositott-kutatohalozatok-a-magyar-tudomanyos-elet-utolso-fejezete-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aea95449-a45b-48b3-a7ca-fd11c0ecfa39.jpg","index":0,"item":"ce08fa6b-a7ff-41e1-b02d-8ee25ea90151","keywords":null,"link":"/360/20241130_Maganositott-kutatohalozatok-a-magyar-tudomanyos-elet-utolso-fejezete-velemeny","timestamp":"2024. november. 30. 12:00","title":"Magánosított kutatóhálózatok: a magyar tudományos élet utolsó fejezete","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f1bb86fc-b1e7-45ed-b356-8b4f394e6e51","c_author":"Bábel Vilmos","category":"itthon","description":"A bukott fideszes politikus interjút adott a Telexnek, amiben nem old fel semmilyen ellentmondást, a legfontosabb kérdéseket kikerüli, de azt megtudjuk, hogy igazságtalanul bántak vele, és áldozatként tekint magára. ","shortLead":"A bukott fideszes politikus interjút adott a Telexnek, amiben nem old fel semmilyen ellentmondást, a legfontosabb...","id":"20241130_Szajer-Jozsef-Nem-tudom-megvaltoztatni-azt-a-memet-ami-rolam-kialakult","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f1bb86fc-b1e7-45ed-b356-8b4f394e6e51.jpg","index":0,"item":"7ed63262-5a5a-4dd8-8601-a59a6aa06c70","keywords":null,"link":"/itthon/20241130_Szajer-Jozsef-Nem-tudom-megvaltoztatni-azt-a-memet-ami-rolam-kialakult","timestamp":"2024. november. 30. 08:56","title":"Szájer József: Nem tudom megváltoztatni azt a mémet, ami rólam kialakult","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9632cc6c-557b-420d-b5ed-71de1c2f4b27","c_author":"Németh András","category":"vilag","description":"Amerikai illetékesek is megerősítették, hogy észak-koreaiak is voltak azok között a katonák között, akik a napokban az oroszországi Kurszk térségében életüket vesztették egy brit manőverező robotgépekkel végrehajtott ukrán támadásban. Közben az is kiderült, hogy a Putyin segítségére vezényelt távol-keleti katonák zsoldja leginkább Kim Dzsong Un diktátort és környezetét gazdagítja.","shortLead":"Amerikai illetékesek is megerősítették, hogy észak-koreaiak is voltak azok között a katonák között, akik a napokban...","id":"20241130_Igy-halnak-meg-Oroszorszagban-a-semmiert-az-eszak-koreai-katonak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9632cc6c-557b-420d-b5ed-71de1c2f4b27.jpg","index":0,"item":"b1f46e41-573e-498b-a4a1-d02f4c207263","keywords":null,"link":"/vilag/20241130_Igy-halnak-meg-Oroszorszagban-a-semmiert-az-eszak-koreai-katonak","timestamp":"2024. november. 30. 12:30","title":"Így halnak meg Oroszországban a semmiért az észak-koreai katonák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c26b5ffd-c11c-4e89-b0fc-dd7dfc6f5435","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Bezárkózó Egyesült Államokra érdemes felkészülni – ha Trump Amerikája valahol meg is jelenik, az szinte biztos, hogy nem a demokrácia megmentése érdekében fog beavatkozni. ","shortLead":"Bezárkózó Egyesült Államokra érdemes felkészülni – ha Trump Amerikája valahol meg is jelenik, az szinte biztos...","id":"20241201_nemzetkozi-lapszemle-orban-trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c26b5ffd-c11c-4e89-b0fc-dd7dfc6f5435.jpg","index":0,"item":"28680458-d645-40f7-9e94-e7f1c3a48ee7","keywords":null,"link":"/360/20241201_nemzetkozi-lapszemle-orban-trump","timestamp":"2024. december. 01. 10:00","title":"Nemzetközi lapszemle: Trump második elnöksége a demokráciaexport végét jelentheti","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a076f576-6c5b-4c33-bd10-780589f41aef","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Bekeményít a világ egyik legbefolyásosabb ipari szakszervezete, az IG Metall, miután a Volkswagen elutasította a munkavállalók javaslatát. A szakszervezet fenyegetése szerint a VW valamennyi németországi üzemében tiltakozni fognak a radikális megszorítási tervek ellen, ami rég nem látott helyzetet eredményezhet az országban.","shortLead":"Bekeményít a világ egyik legbefolyásosabb ipari szakszervezete, az IG Metall, miután a Volkswagen elutasította...","id":"20241201_volkswagen-sztarjk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a076f576-6c5b-4c33-bd10-780589f41aef.jpg","index":0,"item":"46945cb3-68f4-4ee3-b48d-763fb897ce46","keywords":null,"link":"/cegauto/20241201_volkswagen-sztarjk","timestamp":"2024. december. 01. 14:53","title":"Rég látott olyat Németország, ami a Volkswagen gyáraiban történhet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bcfc951d-6271-4fae-becf-90945a6eccea","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"Egy korszak véget ért.","shortLead":"Egy korszak véget ért.","id":"20241130_Piaggio-Toszkana-India-Ape-Porter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bcfc951d-6271-4fae-becf-90945a6eccea.jpg","index":0,"item":"26e00806-e659-4c58-a2bd-b062eec36b87","keywords":null,"link":"/kkv/20241130_Piaggio-Toszkana-India-Ape-Porter","timestamp":"2024. november. 30. 16:57","title":"Itt a vége, a Piaggio elviszi Indiába a legendás háromkerekűjének a gyártását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"db379aa9-d571-4203-89cc-3f1c05ddbbde","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Továbbra sem járnak jó idők azokra az oroszokra, akiknek megjegyzésük van a Putyin-rendszerre vagy a „különleges katonai műveletre”. Legyen bár balett-táncos vagy különleges ételeket készítő séf az illető. A humoristák fölteszik a kézenfekvő kérdést is: miért nem laknak az oligarchák földszinten? Végül maga KGBéla, az orosz ügynököknek szivárogtató magyar expolitikus is előkerül, aki mond valami fölöttébb érdekeset. ","shortLead":"Továbbra sem járnak jó idők azokra az oroszokra, akiknek megjegyzésük van a Putyin-rendszerre vagy...","id":"20241130_duma-aktual-oroszorszag-ablakok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db379aa9-d571-4203-89cc-3f1c05ddbbde.jpg","index":0,"item":"5f1c9e83-95be-4f8e-acd7-8d949a6011a2","keywords":null,"link":"/360/20241130_duma-aktual-oroszorszag-ablakok","timestamp":"2024. november. 30. 19:30","title":"Egyablakos rendszer – a magasból kizuhanó oroszokról a Duma Aktuálban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Hungaroring az a hely, ahol még egy olyan, az utcáról nézve megkérdőjelezhetetlen tekintélyű csapat is, mint a Mercedes-AMG alakulata, felbomlik kisebb csoportokra. Kiderül, melyik modell bírja az olyan extrém vezetési körülményeket, amelyekkel utcán sosem találkoznánk. Az AMG Performance napon jártunk.
Az ötvenéves múltra visszatekintő Mercedes-AMG-nél, vagyis a Mercedesek nagyteljesítményű változatait gyártó részlegénél elég jól mennek a dolgok manapság. Évente már 100 ezer darab AMG-modellt adnak el világszinten, a márka egyre önállóbb identitással rendelkezik, saját márkakereskedéseket nyitnak, sőt önálló versenypályát is avattak AMG Speedway néven, ahol könnyen elképzelhető, hogyan nyűgözik le a megnyerni kívánt vevőket.
A sikerhez az is hozzájárult, hogy az utóbbi időben sokat változott az AMG. A Mercedes gyári tuningrészlegének autói már nem csak végtelenül brutális autókból állnak. A piacnak mára annyiféle igénye van, és az "emissziós szigorúság" is akkora lett az elmúlt évtizedben, hogy nem lehet gazdaságosan csupán teli torokból üvöltő V8-as bölényeket tartani, még egy ilyen istállóban sem.
Az AMG-kből ezért van mára már szinte minden méretben és modellosztályban: négyhengeres A-osztályú 380 lóerővel, C 43 AMG 390-nel, vagy a nálunk is járt, hathengeres, Mercedes-AMG C 43 Coupe, ami amolyan junior AMG. És így tovább a V8-as 612 lóerős, vagy a hivatalosan már búcsúzó, V12-es 630 lóerős csúcspéldányokig.
Mercedes
Az egyre terebélyesedő palettát persze valahogyan tálalni kell a vevőközönségnek, ezért is szerveznek a különféle teljesítményszintű és karakterű autókra Performance Daynek nevezett bemutatókat. Ez nálunk a Hungaroringen volt, ahova – Formula-1-es pálya lévén – nem lehet akármit kihozni még az AMG-k közül sem. Hiába sokkal erősebb mindegyik az átlagautóknál, ide csak a topkategória való, amely az extrém terhelést is képes elviselni. Ennek megfelelően olyan AMG-flottát küldött fel a magyar Grand Prix-pályára a német tuningcég, amely tagjai igazi klasszikusok, motorjaikat a mai napig kézzel rakják össze Affalterbachban. (Egy kis plakatten még a felelős motorépítő szignója is rájuk kerül.)
Mercedes
Az idei Mercedes-AMG Performance Dayen általunk is kipróbált alakulat ennek megfelelően a következő autókból állt típus, motorméret, teljesítmény és listaárszerint:
A hungaroringes kihajtási sorrend is így alakult, így aztán igazán szemléletes képet kaptunk arról, egymáshoz képest mit tudnak a gépek.
Az ismerkedést a Mercedes-AMG GT „normál” teljesítményű – így is 585 lóerős – tagjával kezdhettük, amivel azért elég vehemensen lehet lépegetni a felvezető autóban ülő instruktor mögött. Így aztán nem éreztük magunkat annyira amatőrnek, lassunak még akkor sem, ha az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy az instruktor ilyenkor is egy kézzel vezetett, hiszen a CB-rádión keresztül folyamatosan kommunikált a csapattal.
Mercedes
Ez a négyajtós GT újdonság: egy szuperkupé, a Porsche Panamera valódi kihívója. Nagyjából mindenben azonosak, kivétel persze a megjelenésük. Az AMG-modellnek, akárcsak a Porschénak, saját karaktere van. Az AMG GT-n a függőleges hűtőrácsú Panamericana maszk a legfőbb jellegzetesség és ebben a német modellben is a V8-as biturbó van, 585 lóval és 800 Nm-es nyomatékkal. A testvére pedig a Mercedes-AMG GT 63 S, ami már 639 (!) lóerős – olyan, mint a Bosszúállók valamelyik izomkolosszusa.
A GT 63 S modellbe átülve azonnal tudatosul az emberben, miért kérték el pluszban azt az 5,6 millió forintot azért az egyetlen S-betűért a farán. Feszesebb, nagyobbat rúg és így aztán amikor odalépünk neki, akkor mindenki nagyon gyorsabban távolodik a visszapillantó-tükörben. (A kocsi a bemutató után pár napot nálunk töltött, erről külön cikk is készült.) Ez a modell tényleg kompromisszummentes, versenypályán is olyat megy a maga 315 km/h-s végsebességével és rettenetesen direkt hajtásával, futóművével, kormányzásával, hogy nem nagyon akad párja.
Mercedes
Ha erősebb nincs is, jobb akad – nem kell a legerősebbnek lenni, hogy te légy a legjobb. Jelen esetben a Mercedes-AMG GT C Roadsterre szavaznánk, ami annak ellenére, hogy kabrió, szerintünk a kínálat legélvezetesebb darabja volt. Ezt akkor éreztük meg, amikor elértük a Hungaroring első kanyarját, ott egyszerűen más dimenzióba került a vezetési élmény még az többi AMG-hez képest is. Ez egy célgép, egy igazi sportkocsi, amivel versenypályán lehet igazán tökéletes élményeket szerezni.
A kétüléses 557 lóerős modellnek egészen csodás balansza van az elől lévő motorjával és a hátul lévő váltó/hajtás révén. A súlypontja érezhetően annyira közel van a földhöz, hogy miközben a nagytesókkal tudatosan, szépen és finoman próbáltunk ideális íven kanyarodni a lehető leggyorsabban, a GT C-vel mindez csak játék és mese, kis túlzással körbe lehetett volna autózni a többieket, miközben azok a tapadáshatáron szenvednek.
Mercedes
Ehhez képest a Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ limuzin EQ Boost volt talán az egyetlen olyan modell, ami inkább fogta a sort, mint tolta. A többiekhez képest ebben a hathengeres benzinmotort nem is kézzel rakják össze, mint az AMG 63-as iker-turbós 4,0 literesekben, de azért ez is egy technológiai csoda. Ebben van az az EQ Boost rendszer, ami rövid időre 21 plusz lóerőt biztosít, és teljesen megszünteti a turbólyukat.
Az E 53 a Hungaroringen nézve inkább kényelmes utazóautó, még a 4,4 másodperces 0-100 km/h-s idejével is. Az összekerékhajtása minden tudásával tette a dolgát, de az E 53-ban egyszerűen a felfüggesztés is lágyabb, a fékek is puhábbak, az autó tömege pedig nagyobb, mint a csúcsmodellben. Ha pedig egy ilyen mögött egy 639 lovas Mercedes-AMG GT 63 S lohol, tényleg csak a tisztes helytállás marad lehetőségként.
Mercedes
Az E-osztályú autók közül a sor végén, de korántsem elhanyagolható autóként, ott volt a Mercedes-AMG E 63 S is, amely a régi AMG-s fílinget hozza, egy kényelmes, nagy limuzin, ami pusztítóan megy. Ha nem is kifogástalan versenypályára, de az izomautós érzés bőven megvan benne, ami utcára kell és ilyen értelemben talán még mindig az egyik legjobb választásnak tűnik.
Összességében kocsiból ki, kocsiba be, cserékkel mentünk 15 kört egyvégtére a Hungaroringen, amit zokszó nélkül bírtak a kocsik – mondhatni, még a sofőröknél is jobban. Hogy aztán valaki érdeklődő vásárlóként milyen szempontok mentén dönt majd egy-egy 50 milliós AMG-modell megvásárlása mellett, nos, ezt még ennyi hungaroringes kör után sem tudjuk megmondani.