Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e550006d-ac62-4734-901b-6b78d6b37509","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Nemi erőszak, sorjázó pucér mellek, fanszőrborotválás és leszbikus szex – sokakat talán felkészületlenül ért a minden idők legnagyobb állami támogatásából készült, Hunyadi című sorozat. Igyekszünk segíteni.","shortLead":"Nemi erőszak, sorjázó pucér mellek, fanszőrborotválás és leszbikus szex – sokakat talán felkészületlenül ért a minden...","id":"20250311_hunyadi-szex-meztelenseg-gyermekvedelem-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e550006d-ac62-4734-901b-6b78d6b37509.jpg","index":0,"item":"8af4ab6e-b4c3-43c0-8f0c-bd4e262cdf42","keywords":null,"link":"/elet/20250311_hunyadi-szex-meztelenseg-gyermekvedelem-ebx","timestamp":"2025. március. 11. 18:27","title":"A Hunyadival a NER megágyazott a Kamaszkorunk legszebb mellei-sorozat folytatásának","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ceca9794-819d-4cf4-b4ec-d8d54ff07d66","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Az amerikai külügyminiszter korábban már bírálta az Orbánnal is jó viszonyt ápoló boszniai szerb vezetőt.","shortLead":"Az amerikai külügyminiszter korábban már bírálta az Orbánnal is jó viszonyt ápoló boszniai szerb vezetőt.","id":"20250311_egyesult-allamok-marco-rubio-bosznia-hercegovina","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ceca9794-819d-4cf4-b4ec-d8d54ff07d66.jpg","index":0,"item":"a3f01ca7-4b51-4f24-bad6-76249395b226","keywords":null,"link":"/vilag/20250311_egyesult-allamok-marco-rubio-bosznia-hercegovina","timestamp":"2025. március. 11. 15:14","title":"Rubio Boszniáról: „Az utolsó dolog, amire szükségünk van, az egy újabb válság”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"24638842-be9e-4e59-a316-9cd10f381108","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Egymillió angol fontra rúgó adósságukat váltotta ki, hogy az uzsora ellen harcoljon.","shortLead":"Egymillió angol fontra rúgó adósságukat váltotta ki, hogy az uzsora ellen harcoljon.","id":"20250311_michael-sheen-adossag-hitelcsapda","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/24638842-be9e-4e59-a316-9cd10f381108.jpg","index":0,"item":"ea74bb87-82ec-44de-83a9-05646c8b6672","keywords":null,"link":"/kultura/20250311_michael-sheen-adossag-hitelcsapda","timestamp":"2025. március. 11. 11:34","title":"A saját pénzéből fizette ki a szomszédai tartozását Michael Sheen ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"55c1006d-3be9-4839-bba4-0266fa6e9901","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Lényegében bármilyen számot be lehet mondani a villanyautóknál, a kérdés, hogyan viszik le az útra azt a teljesítményt. ","shortLead":"Lényegében bármilyen számot be lehet mondani a villanyautóknál, a kérdés, hogyan viszik le az útra azt a teljesítményt. ","id":"20250311_2000-loeros-verzio-elektromos-Lamborghini","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/55c1006d-3be9-4839-bba4-0266fa6e9901.jpg","index":0,"item":"3e12131a-9442-4e8d-9c73-a391a5f70b18","keywords":null,"link":"/cegauto/20250311_2000-loeros-verzio-elektromos-Lamborghini","timestamp":"2025. március. 11. 20:20","title":"Akár 2000 lóerős verziója is lehet az első elektromos Lamborghininek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f4f958fd-9a76-4535-a042-a9251a37d483","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Vlagyimir Putyin szerdán először látogatott Kurszk régióba az ukrán erők benyomulása óta, és arról beszélt, reményei szerint hamarosan kiszoríthatják onnan az ukránokat.","shortLead":"Vlagyimir Putyin szerdán először látogatott Kurszk régióba az ukrán erők benyomulása óta, és arról beszélt, reményei...","id":"20250313_Mar-a-vegso-szakaszaban-jar-a-kurszki-teruletek-visszafoglalasa-a-Kreml-szerint","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f4f958fd-9a76-4535-a042-a9251a37d483.jpg","index":0,"item":"9cb6475a-303e-4bff-ae9b-24f6d3cd60c4","keywords":null,"link":"/vilag/20250313_Mar-a-vegso-szakaszaban-jar-a-kurszki-teruletek-visszafoglalasa-a-Kreml-szerint","timestamp":"2025. március. 13. 09:26","title":"A Kreml szerint hamarosan visszafoglalhatják Kurszkot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"355069cb-9f01-4d13-8395-08750c3206e2","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A napok, amelyekre általában szabadságot szoktunk kivenni.","shortLead":"A napok, amelyekre általában szabadságot szoktunk kivenni.","id":"20250312_2026-hosszu-hetvegek-szombati-munkanapok-rendelet-ngm","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/355069cb-9f01-4d13-8395-08750c3206e2.jpg","index":0,"item":"d9ec6e2f-ade8-4c8c-a0f8-95c8659fb164","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250312_2026-hosszu-hetvegek-szombati-munkanapok-rendelet-ngm","timestamp":"2025. március. 12. 19:39","title":"Ezeken a szombatokon dolgozhatunk majd 2026-ban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a88ecb66-3357-4f4b-8599-583b0f342c6b","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Elkezdtek kiszivárogni hírek a Szaúd-Arábiában tartott béketrágyalásról, amelytől az európai vezetők és Zelenszkij is azt várta, hogy megenyhülnek az amerikaiak.","shortLead":"Elkezdtek kiszivárogni hírek a Szaúd-Arábiában tartott béketrágyalásról, amelytől az európai vezetők és Zelenszkij is...","id":"20250311_Szaudi-Arabia-Oroszorszag-Ukrajna-Trump-Putyin-Zelenszkij-beketargyalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a88ecb66-3357-4f4b-8599-583b0f342c6b.jpg","index":0,"item":"7cfd5ec3-822e-4555-8705-3598d732811c","keywords":null,"link":"/vilag/20250311_Szaudi-Arabia-Oroszorszag-Ukrajna-Trump-Putyin-Zelenszkij-beketargyalas","timestamp":"2025. március. 11. 19:33","title":"Ukrajna kész elfogadni az ideiglenes tűzszünetet, cserébe Trump visszaállítja a katonai segélyt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1dd5752f-ae20-4cb3-bf46-de38acbb574f","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Kialakult a legjobb nyolc mezőnye.","shortLead":"Kialakult a legjobb nyolc mezőnye.","id":"20250312_bajnokok-ligaja-osszefoglalo-real-madrid-atletico-madrid-borussia-dortmund-arsenal-aston-villa-psv-eindhoven-club-brugge-lille-tovabbjutas-nyolcaddonto-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1dd5752f-ae20-4cb3-bf46-de38acbb574f.jpg","index":0,"item":"74583af7-1c81-40f6-80d6-6635f26ebb99","keywords":null,"link":"/sport/20250312_bajnokok-ligaja-osszefoglalo-real-madrid-atletico-madrid-borussia-dortmund-arsenal-aston-villa-psv-eindhoven-club-brugge-lille-tovabbjutas-nyolcaddonto-ebx","timestamp":"2025. március. 12. 23:47","title":"Szürreális módon jutott tovább a Real Madrid, egy potyagól után fordított a tavalyi BL-döntős Dortmund","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem praktikus, nem is olcsó és korántsem sem olyan brutális, mint egy keményvonalas AMG-Mercedes. A C 43 a többségnek mégis bőven elégséges vezetési élményt adna – ha csak ez volna a lényeg egy AMG-ben, nem pedig a "mindenkit azonnal lenyomok" elv.
A Mercedes gyári tuningrészlegének autói sokáig valami igazán brutális, európai izomautós dolgot jelképeztek. Köbcentimegszállott volt a Mercedes-AMG műhely is, hatalmas akár 6.3 literes, valóban legendás motorokkal. Mára viszont a piacnak már annyiféle igénye van, hogy nem lehet csak nagyvérű V8-as bivalyokat tartani.
D.P.
Az AMG-kből is van már szinte minden méretben és modellosztályban: négyhengeres A 45 AMG 380 lóerővel, C 43 AMG 390-nel, és így tovább a V8-as 612 lóerős, vagy a hivatalosan már búcsúzó, V12-es 630 lóerős csúcspéldányokig. Nem feltétlen egyszerű kiigazodni ezen a sorozaton. A nálunk járt, hathengeres Mercedes-AMG C 43 Coupe nagyjából olyan, mint, amikor utánpótlás fociban, két korosztállyal feljebb játszatnak valakit. Túl jó a saját korosztályába, de azért, ha sokat ugrál, lenyomják a nagyok.
Ez volna az AMG junior ligája?
Ez sem igaz teljesen, ha abból indulunk ki, hogy a C43 AMG-ben az egyedi tételek száma durván két A4-es oldalt tölt meg, két oszlopban, miközben a listán legalább hússzor szerepel az AMG-jelző, ami itt tartalmat is jelent. AMG sportfutómű, AMG Performance kipufogórendszer, AMG külső-belső megjelenés, AMG Performance Media, 19 colos felnik, adaptív LED fényszórók – ez az alap. Külsőre talán az Air Curtain nevű szoknyácska a küszöböknél és a csinos szpojler a csomagtartófedélen a két legizgalmasabb részlet. Nagyon macsós persze az ülés alatti tűzoltó készülék is, nem is beszélve a piros színű biztonsági övekről. (Az öv színe egyébként bagatell dolognak tűnhet, de egy ilyen egyszerű változtatás miatt is újra jóvá kell hagyatni a típust, ami külön procedúra. Ez jól jellemzi az autóipari bürokráciát.)
Képgaléria
D.P.
Az AMG C 43 belső tere is első osztályú, bőr, mikroszálas kárpitanyagok, alumínium és karbonbetétek mindenhol. A műszercsoport teljesen digitális és annyira aprólékosan kidolgozott minden szempontból – grafika, szoftveres tudás – hogy megérteti, miért kell mára több programozó az autóiparba, mint gépészmérnök.
A kormány is új. Az alsó harmadában ellapított AMG-s kormánykerék érintőpanelekkel bővült, ami szintén külön tanulmány. Ezeken a kormányokon már olyan vezetés közben playstationözni, mint amikor Lewis Hamilton zongorázik a Mercijében futam közben is a beállításokon. Egy-két aprósága kifogásolható csak a rendszernek, leginkább az, hogy nem érintőképernyős a központi kijelző, így az Apple CarPlay-nél zavaró, hogy az ikonokat csak a tekerővel lehet navigálni. Ez ebben a szegmensben valahogy bumfordi hatást kelt.
Összkerekes csapatós?
A motorháztető alatt a háromliteres V6-os kétturbós várja, hogy meghördülhessen indításra. Fel is morog ilyenkor a 390 ló, majd pillanatok múlva sokkal csendesebbre vált a hathengeres. Mindenesetre az a néhány pillanat elég arra, hogy beugorjon, a tél közepe talán nem a legideálisabb egy izmos tesztautó gyötréséhez. Nem csak a téli gumik jellemzően alacsonyabb menetképességei miatt, hanem a szimpla óvatosság okán.
Az első méterek után azért gyorsan leesik, hogy a C 43 AMG összkerékhajtású. Érezhető persze, hogy hátsó hajtásra hangolták, de szerencsés, hogy abban a pillanatban, amikor picit sok lenne az annyi, a rendszer elveszi hátulról az erőt, elölre dogozik inkább a hajtás, ami irányba húzza a kocsi orrát. Igaz, az a fajta játékosság, amit egy hátsó hajtású, erős autó adhat, az emiatt elvész, illetve bizonyos sebesség alatt nem lesz meg. Persze nagyon direkt autó a C 43 AMG és szerpentineken, vagy rövidebb versenypályák nyílt napjain biztosan nagyon hegyeseket lehet vele autózni, mert mondjuk egy Audi TT RS-hez képes is jobb egyensúlyúnak érződött, tempósabbakat kanyarogva.
D.P.
Érdekesség, hogy miközben mára szinte minden komoly autóban duplakuplungos váltót használnak, az ebben lévő a 9 fokozata (!) ellenére sem az. A Speedshift váltó viszont nevéhez mérten gyors. A fel-le váltások után ízesen hörög a kipufogó, néha rugdos is a váltó Sport+ módban, úgyhogy az élményre nem lesz panasz. Ebbe elég könnyű beleszeretni, és ha már valaki ilyen autót vesz, lényegében kötelező elem az AMG Performance kipufogórendszer. Ráadásul itt nem is a hifi hangszóróiból jön hörgés, ahogyan azt egyes konkurensek csinálják, hanem valóban a kipufogóból.
Nem egy puha autó C43 AMG, de a német cégnek sikerült belőnie azt a finom egyensúlyt, hogy lehessen vele normálisan közlekedni, és ne a gerincünkön fusson át minden úthiba. Éppen ezért a plusz 2000 eurós légrugós futómű feleslegesnek tűnik ide, az adaptív csillapítású acélrugós felfüggesztés tökéletes. A menetmódok közül a Comfort-mód nagyon passzol a feltűnés nélküli autózáshoz, mert legfőképpen csöndes tőle az autó, ami jól is esik sokszor.
Az egész koncepció nem egy idegbeteg típusú autó, de amikor eljön a pillanat, akkor megfeszül mindene. A 0–100 km/h-ra történő gyorsulási értéke 4,7 másodperc, ami egy utcai autónál brutálisnak számít.
Az igazi extrák
A műsora csúcsa az AMG track pace-mód, egy olyan rendszer, amely versenymérnökként dolgozik mögöttünk, és lehetővé teszi a versenypályás adataink rögzítését is. Köridők, szektoridők, legjobb idők és a versenyhez kapcsolódó egyéb adatok közötti különbségek lesznek. Az előre beadott pályák mellett – mint a Nürburgring – akár saját helyszínt is be lehet vinni a rendszerbe, hogy aztán élesben mehessen a tréning, ami azért nem semmi. Az AMG C 43 ilyen célra elég jó játékszer.
Összességében felemás a helyzete, így aztán a megítélése is. Lesz, akinek az AMG C 63 S 4.0 literes V8-asának plusz 120 lóereje (510 LE) hiányzik majd, vagy az, hogy ennek nincs ott a motorján az összeszerelője aláírásával ellátott plakett, mint egy „igazi” AMG-n Affalterbachaból. Ezek a V6-osok ugyanis kvázi szériában gyártott motorok. De ez a bruttó 27,4 milliós autó még így is messze-messze többet tud, mint, ami bárkinek ne lehetne elég bármire.
Pártpreferenciától függően nagy a társadalmi megosztottság abban, hogy előnyösek vagy veszélyesek Magyarországra, illetve Európára nézve Donald Trump intézkedései.
Ukrajna majdnem ezer százalékkal növelte a katonai beszerzéseit, Oroszország fegyverexportja soha nem látott mélységbe zuhant, és Franciaország elfoglalta a második helyet.