szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A német vállalat legfrissebb tervei arról szólnak, hogy a következő évtized végére legalább 70 különféle elektromos autójuk legyen. Ehhez egy hatalmas akkumulátorgyár építésébe is kezdenek.

A bejelentések apropója éppen az volt, hogy a német konszern megállapodást írt alá a svéd Northvolt akkumulátorgyártóval arról, hogy közös vállalatot hoznak létre a németországi Salzgitterben. A gyár kapacitása a 2023-as indulást követően 16 GWh-ra lesz.

A németek ugyancsak bejelentették azt is, hogy 70 elektromos modellt fognak bemutatni a következő évtized során, amely reményeik szerint 22 millió darab eladott elektromos autót jelent majd a konszern számára. Ennek megfelelően az elkövetkező négy évben 30 milliárd dolláros befektetéseket eszközölnek a fejlesztéseik támogatására.

Amennyiben ez a vállalati stratégia sikerrel jár, a Volkswagen képes lehet megelőzni a Teslát kibocsátásban, valamint az amerikai milliárdos, Warren Buffet által is pénzelt BYD kínai autógyártót – írta a CNN Business.

A jelenlegi felállás szerint a lítium-ion akkumulátorok gyártásának helyszíne az egyik kulcskérdés. Ez az alkatrész teszi ki jelenleg egy elektromos autó árának harmadát – írja a CNN a Wood Mackenzie tanácsadó cégre hivatkozva. Kína a gyártói kapacitások 70 százalékát uralja, míg az USA 12 százalékot, Európa messze lemaradva, jelenleg alig 3 százalékot ad hozzá a termeléshez.

A most létrejövő német–svéd vegyesvállalat 900 millió euró értékű és részben azt is jelenti, hogy a Volkswagen tulajdonrészt is vásárolt a svéd vállalatban.

A Volkswagen a hamarosan kezdődő Frakfurti Autószalon előtt bejelentette azt is, hogy az első elektromos modelljének, az ID.3-nak az értékesítése novemberben kezdődik, és az első példányokat már jövőre átvehetik a tulajdonosok. A modell hivatalos bemutatójára is most kerül majd sor.

Közölték azt is, hogy érkezik a Beetle-ből is egy elektromos változat, amelyet a márka eClassic sorozatába illesztenek majd, egy partnercég közreműködésével. És arról sem szabad megfeledkezni, hogy az elmúlt héten debütált az első elektromos Porsche, a Taycan is, amelynek gyártása a mai napon, szeptember 9-én indult el.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

 

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!