Hibrid technikát kapott a BMW 520d

A BMW új megoldásának köszönhetően csökken a fogyasztás és javul a menetdinamika.

  • hvg.hu hvg.hu
Hibrid technikát kapott a BMW 520d

A BMW 2016-ban mutatta be az 5-ös sorozat aktuális generációját, mely most egy enyhébb ráncfelvarráson esett át. Ennek jegyében mostantól az 520d alapáron lágyhibrid technikát vonultat fel, ami egy 48 V-os indítógenerátorból és egy új kiegészítő akkumulátorból áll.

A novembertől elérhető új 520d 100 kilométeren átlagosan 3 deciliterrel fogyaszt kevesebbet, mint a villanymotoros rásegítés nélküli kifutó változat. Az 520d limuzin 4,1 literes, az összkerékhajtású 520d xDrive limuzin 4,5 literes, az 520d kombi 4,3 literes, a négykerék-hajtású 520d xDrive kombi pedig 4,7 literes gyári fogyasztási értékkel büszkélkedhet.

A 190 lóerős teljesítményű új 520d képes visszanyerni a lassításkor keletkező energiát, a korábbiaknál finomabb működésű az automatikus start/stop rendszere, és padlógázra jobban gyorsít. Az 520d jelenleg 14,8 millió forintos alapárral rendelkezik a cég hazai konfigurátorában, a benzines plugin hibrid 530e pedig 16,6 millió forinttól indul.

Az M550d kapcsán friss hír, hogy a non-plus-ultra M5 alatti sportos dízel modell novembertől már alapáron 650 méterre elvilágító lézerfényszóróval lesz ellátva. 

BMW

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.