A
Subaru 1989-ben mutatta be az elsőként az akkori Legacyban debütált EJ20-at, ami nem más, mint egy legendás 2 literes turbós boxermotor. Az erőforrás különböző változatokban 3 évtizedig volt gyártásban, most azonban véglegesen el kell búcsúznunk tőle.
A híres boxermotor utoljára a Tokiói Autószalonon leleplezett Subaru WRX STI EJ20 Final Editionbe kerül be. Az EJ20 utolsó szériája 7000-es percenkénti fordulatszámon 304 lóerőt ad le, 422 Nm-es csúcsnyomatéka pedig 3200 és 4800 között áll rendelkezésre.
Az aranyszínű 19 colos BBS felnikkel és hatfokozatú kéziváltóval szerelt modellből stílusosan 555 példány fog készülni, az árcéduláján pedig 4 110 000 jenes, vagyis átszámítva mintegy 11 millió forintos összeg olvasható. A rendeléseket november 11-ig lehet leadni, és mivel többszörös túljelentkezésre lehet számítani, az 555 vásárló személyét sorsolással fogják eldönteni.
A Subaru WRX STI-t Japánon kívül már jó ideje nem 2, hanem 2,5 literes turbós boxermotorral árulják, és ez a típus egészen a következő generáció 2020 végén esedékes bemutatkozásáig gyártásban fog maradni. Az új WRX STI pletykák szerint kisebb, várhatóan 1,8 literes turbómotorral lesz felvértezve.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.