Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"25079c2f-ab48-4206-90b5-9df9d930244c","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A kedden este felmerült áramellátási hiba javítása jelenleg is tart.","shortLead":"A kedden este felmerült áramellátási hiba javítása jelenleg is tart.","id":"20250409_bkk-m2-metro-kozlekedes-aramellatas-hiba-potlobusz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/25079c2f-ab48-4206-90b5-9df9d930244c.jpg","index":0,"item":"688cc098-fc12-459d-8d88-d52d51eae00d","keywords":null,"link":"/itthon/20250409_bkk-m2-metro-kozlekedes-aramellatas-hiba-potlobusz","timestamp":"2025. április. 09. 05:47","title":"BKK: Továbbra sem jár a kettes metró az Örs vezér tere és a Puskás Ferenc Stadion között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3c04a923-d32a-4a46-ba54-a31c456801b4","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A talpfákat pakolták hétfőn teherautókra, Vitézy Dávid szerint a sportcsarnok romjait is a korábbi állami tulajdonosnak kell eltüntetnie.","shortLead":"A talpfákat pakolták hétfőn teherautókra, Vitézy Dávid szerint a sportcsarnok romjait is a korábbi állami tulajdonosnak...","id":"20250407_mav-szemet-rakosrendezo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3c04a923-d32a-4a46-ba54-a31c456801b4.jpg","index":0,"item":"ab8a65ae-7166-495e-9cee-db23f0e5d262","keywords":null,"link":"/itthon/20250407_mav-szemet-rakosrendezo","timestamp":"2025. április. 07. 21:13","title":"A MÁV elkezdte elvinni a szemetét Rákosrendezőről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c884bbc1-0016-4794-881d-8fd967a5f466","c_author":"Demény Péter","category":"360","description":"Magyar anyanyelvűként sem könnyű 10-est írni a magyarérettségin, de vannak román anyanyelvű gyerekek is, akiknek ez sikerül. Szerzőnk több szempontot is felvet ezzel kapcsolatban, például azt, hogy a Regátban más volt a történelem, más nagyapák haragszanak egymásra.","shortLead":"Magyar anyanyelvűként sem könnyű 10-est írni a magyarérettségin, de vannak román anyanyelvű gyerekek is, akiknek...","id":"20250408_Szeretettel-Erdelybol-Bukarest-romanok-magyar-oktatas-Ady-Endre-Elmeleti-Liceum","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c884bbc1-0016-4794-881d-8fd967a5f466.jpg","index":0,"item":"91eb7af0-b6f0-4b32-9218-b66d8951a6dc","keywords":null,"link":"/360/20250408_Szeretettel-Erdelybol-Bukarest-romanok-magyar-oktatas-Ady-Endre-Elmeleti-Liceum","timestamp":"2025. április. 08. 17:30","title":"Miért járnak román gyerekek magyar iskolába Bukarestben?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e9eb3239-8e4f-4422-a3f8-4c2c0cfea5cf","c_author":"HVG","category":"360","description":"Mindkét művet ritkán adják elő Magyarországon, a koncert április 10-én lesz.","shortLead":"Mindkét művet ritkán adják elő Magyarországon, a koncert április 10-én lesz.","id":"20250407_hvg-Nemzeti-Enekkar-NFZ-Somos-Csaba-Pesti-Vigado-Maurice-Durufle-Claude-Debussy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e9eb3239-8e4f-4422-a3f8-4c2c0cfea5cf.jpg","index":0,"item":"fb5ff817-ad8a-49f9-b3a5-0628a9cc2eda","keywords":null,"link":"/360/20250407_hvg-Nemzeti-Enekkar-NFZ-Somos-Csaba-Pesti-Vigado-Maurice-Durufle-Claude-Debussy","timestamp":"2025. április. 07. 18:30","title":"A XX. századi francia zenetörténet megkerülhetetlenül alkotásai hallhatók a Pesti Vigadóban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7e8d58d3-8d77-45c4-80e4-5c2ce2d993e8","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Szokásos módszer az akkumulátor újragyulladása ellen.","shortLead":"Szokásos módszer az akkumulátor újragyulladása ellen.","id":"20250407_Foto-Kontenerben-kotott-ki-egy-kigyulladt-villanyauto-Kajaszon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e8d58d3-8d77-45c4-80e4-5c2ce2d993e8.jpg","index":0,"item":"13880497-a062-4eb8-a40c-c64a7079d08d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250407_Foto-Kontenerben-kotott-ki-egy-kigyulladt-villanyauto-Kajaszon","timestamp":"2025. április. 07. 08:32","title":"Fotó: Konténerben kötött ki egy kigyulladt villanyautó Kajászón","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7fbf4302-dabf-4a1f-be12-e197e7971617","c_author":"HVG","category":"360","description":"Szakítottak a hagyományos klinikai diagnosztizálási módszerekkel amerikai és spanyol kutatók: okosórákról gyűjtött adatok segítségével próbáltak azonosítani pszichiátriai betegségeket. Az eredmények alapján úgy néz ki, sikerrel.","shortLead":"Szakítottak a hagyományos klinikai diagnosztizálási módszerekkel amerikai és spanyol kutatók: okosórákról gyűjtött...","id":"20250407_hvg-adhd-szorongas-diagnozis-okosora-adatai","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7fbf4302-dabf-4a1f-be12-e197e7971617.jpg","index":0,"item":"04490758-6413-4f0d-b66d-60f1e8b8d3ae","keywords":null,"link":"/360/20250407_hvg-adhd-szorongas-diagnozis-okosora-adatai","timestamp":"2025. április. 07. 16:00","title":"Egy egyszerű okosóra adataiból kiolvasható az ADHD és a szorongás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d2c07538-f729-4832-aecd-0fdf8b1b9ed4","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Jelentős hatása van az árrés csökkentésének abban, hogy lassult az infláció – írja a Nemzetgazdasági Minisztérium, pedig a legtöbb élelmiszer még az előtt bekerült az adatbázisba, hogy az új árrésszabály életbe lépett volna.","shortLead":"Jelentős hatása van az árrés csökkentésének abban, hogy lassult az infláció – írja a Nemzetgazdasági Minisztérium...","id":"20250408_NGM-inflacio-letores-modszertan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d2c07538-f729-4832-aecd-0fdf8b1b9ed4.jpg","index":0,"item":"b3e2f780-e4de-402f-8a27-0f74c07f4f9c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250408_NGM-inflacio-letores-modszertan","timestamp":"2025. április. 08. 10:25","title":"Úgy büszkélkedik az NGM az infláció letörésével, mintha nem olvasták volna el, hogyan számolta ki a KSH","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f6f20bb-17c9-40dd-b046-b1ec1fdc5c93","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Alessandro Coatti szombat éjjel tűnt el.","shortLead":"Alessandro Coatti szombat éjjel tűnt el.","id":"20250408_kolumbia-olasz-kutato-borond-holttest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f6f20bb-17c9-40dd-b046-b1ec1fdc5c93.jpg","index":0,"item":"49ee6916-ddb3-4423-b8a0-64f8d20c25ad","keywords":null,"link":"/vilag/20250408_kolumbia-olasz-kutato-borond-holttest","timestamp":"2025. április. 08. 19:03","title":"Bőröndben találták meg egy olasz kutató feldarabolt holttestét Kolumbiában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az elődjénél stílusosabb, kényelmesebb és okosabb a második generációs CLA, amit mi egy sportos külcsínű AMG Line csomagos, benzinmotoros változatban fogtunk vallatóra.
2004-et írtunk, amikor a Mercedes követ dobott a prémiumautók állóvízébe azzal, hogy leleplezte az első CLS-t. A nem titkoltan az akkori E-osztályra épülő újdonság volt az első igazi négyajtós kupé, melyet 16 éve sokan egyszerűen túl merésznek gondoltak, azonban az azóta eltelt évek egyértelműen a stuttgarti gyártó bátorságát igazolták. Vagyis a sportosan kupészerű formatervért rengetegen hajlandóak áldozni az utastér oltárán.
A felsőkategóriában versenyző CLS-t viszont viszonylag kevesen engedhetik meg maguknak, így aztán 2013-ban kijött a kistestvérnek tekinthető és nem mellesleg Kecskeméten gyártott CLA. És most itt a kompakt A-osztályra épülő négyajtós kupé második generációja.
László Ferenc
Gut gemacht
Az A-osztály sokak számára szimpatikus, azonban akik egy kicsit harmonikusabb, szedános formatervre, illetve enyhén nagyobb csomagtartóra vágynak, azok számára sokkal jobb választás a CLA. Ami nem kevesebb, mint 27 centiméterrel hosszabb az A-osztálynál, de tengelytávban megegyezik egymással a két modell.
Ha már itt tartunk, az előző CLA-hoz képest 3 centiméterrel nőtt a tengelytávolság, ami egyrészt jót tett a kocsi arányainak, másrészt az utastér méretére is jó hatást gyakorolt. Az elődjénél hosszabb, szélesebb és hajszálnyival alacsonyabb új CLA nemcsak szemre lett sportosabb, hanem a szélcsatornában is jobban teljesít, 0,23-as légellenállási együtthatója kiváló.
László Ferenc
A gépháztető a korábbinál alacsonyabban húzódik, a fényszórók és a hátsó lámpák egyaránt vékonyabbra lettek rajzolva, a keret nélküli és ily módon nagyon menő ablakokon viszont nem igazán változtattak a fejlesztők. Az ablakok továbbra is lőrésnyiek és főleg a hátsó sorban utazókban alakulhat ki bezártságérzet. Ez az ára a kupészerű formaterv által diktált alacsony és hátrafelé meredeken lejtő tetővonalnak.
Az utastér érezhetően nagyobb lett, azonban még így sem mondható túl tágasnak. A csomagtartó térfogata 470 literről 460 literre olvadt, de persze még így is sokkal több csomag fér a CLA-ba, mint az A-osztály 370 literes farába. Érdekesség, hogy az A-osztályból keszülő kevésbé kupés normál szedán változat csomagtartója csak 420 literes, a legtöbb pakkot pedig a Shooting Brake nevet kapott sportkombi 505 literes hátsó részébe lehet bepakolni.
László Ferenc
High-tech
Az első ülésekben helyet foglalva nagyon hasonló élményben lehet részünk, mint az A-osztályban. A hűvősen elegáns high-tech életérzés jegyében turbinaszerű légbefúvókból árad felénk a meleg vagy éppen hideg levegő, a műszerfal felső részét pedig két hatalmas kijelző uralja.
Utóbbiak közös vonása a kiváló felbontás és az árnyékoló nélkül is remek leolvashatóság. Az MBUX rendszer jelenleg a kategória legjobbja, a felhasználói felület nemcsak a középre szerelt kijelző nyomkodásával, hanem a kormányon lévő érintőfelületek simogatásával és a középkonzolon elhelyezett kezelőszerv révén is egyszerűen megoldható. Sőt ha nem állunk hadilábon a német vagy angol nyelvvel, akkor a hangvezérlésnek sincs akadálya.
László Ferenc
Egyszerűen szóban kimondott hangparancsokkal vezérelhetjük többek közt a klímát, a 120 ezer forintos 64-színű hangulatvilágítást vagy akár a tetőablak rolóját, illetve megkérdezhetjük a rendszertől, hogy hol található a legközelebbi benzinkút. De persze semmi sincs ingyen. A két darab 10,25 colos kijelző felára összesen 440 ezer forint, a szélvédőre vetítő HUD-ért 400 ezer forintot kérnek el, a kiterjesztett valóságra épülő szupernavigáció pedig 100 ezer forintot kóstál.
A panoráma tolótető 375 ezer forintos, a világító küszöbléc 60 ezer forintos, az elektromos állítású első ülés 115 ezer forintos, a sportülés 95 ezer forintos, a kulcsnélküli indítás pedig 160 ezer forintos extra.
A 12+1 hangszórós Burmester hifi 265 ezer forintos tétel, és bár ezt a márkát általában szeretni szoktuk, a CLA-ban nem szól túl meggyőzően a szettje.
A felhasznált anyagok minősége messze átlag feletti, és bár egyes kollégák korábban panaszkodtak az összeszerelési minőségre, a tesztautó hozzánk olyan, esetlegesen alaposan átnézett állapotban érkezett meg, melyben semmi sem nyöszörgött.
László Ferenc
Motor, váltó, fogyasztás
A CLA 200-ban az az 1,33 literes 4 hengeres turbós benzinmotor található, mely többek közt a Dacia Dusterben is elérhető. A két konszern által közösen fejlesztett erőforrást nemcsak az olcsó román crossoverben, hanem a prémium német kupéban is gyorsan meg lehet szeretni. Az 5500-as fordulatszámon ébredő 163 lóerős teljesítmény bőven elegendő a dinamikus haladáshoz, a 250 Nm-es csúcsnyomaték pedig igen széles, 1620-4000-es tartományban áll rendelkezésre.
A 0-100-as sprint 8,5 másodperc alatt letudható, a 229 km/h végsebesség pedig még az Autobahnon is elegendő lehet. A 720 ezer forintba kerülő 7 fokozatú duplakuplungos váltó alapvetően finoman kapcsol, de a sebességével nem vagyunk elégedettek, tolatáskor pedig botrányosan lassan válthatunk hátramenetbe. Az alapáron járó kéziváltó 6 fokozatú, adott esetben vásárlás előtt érdemes lehet egy próbát tenni vele.
László Ferenc
A 180-as és 200-as modellek csak elsőkerék-hajtással rendelhetők, a 220-as és 250-es opcionálisan összkerék-hajtással is kérhető, az AMG csúcsmodellek pedig fixen négykerék-hajtásúak, és nem mellesleg 8 fokozatú automataváltósak.
A fogyasztással nem lehetünk túl elégedettek. Míg az ezen motor 150 lovas változatával szerelt, kéziváltós Duster 100 kilométerenként beérte 6,7 liter benzinnel, addig a 13 lóerővel erősebb CLA átlagban 8,5 litert fogyasztott. Hengerlekapcsolás ide vagy oda, hiába fogyaszt városon kívül 6-7 liter körül a kecskeméti kupé, ha városban akár 11-12 literre is felkúszik a fogyasztás.
Az üzemanyagtartály alaphelyzetben csak 43 literes, az 51 literes változat feláras. Előbbi esetben reálisan csak 500, utóbbi esetben pedig mintegy 600 kilométeres hatótávra lehet számítani.
László Ferenc
Ha kiemelten fontos a szerény fogyasztás, akkor jobban járhatunk az 1,5-2 literes dízelekkel, melyek kiviteltől függően 116-190 lóerősek.
A 930 ezer forintos AMG Line csomag a maga sportos légterelőivel és 18 colos AMG felnijeivel csak esztétikailag ad hozzá a CLA-hoz, a 400 ezer forintos adaptív futómű viszont sokat számíthat a hétköznapi használat során. Utóbbinak köszönhetően kiváló minőségű aszfalton tűpontosan és sportosan vezethető a CLA, ami rosszabb útra érve egy kicsit kilágyítható. A hangszigetelés kiváló, erre nagyon odafigyeltek a németek.
–: lassú váltó, magas fogyasztás, hátul szűkös fejtér, átlagos hifi, drága extrák.
Az első CLA-ból több mint 750 ezer darab kelt el úgy, hogy a gyártás évei alatt alig kellett frissíteni rajta, és nem lepődnénk meg, ha a második generációból ennél is több fogyna úgy 2025-ig. A típus nemcsak tetszetősebbé, hanem egyben sokkal felnőttesebbé is vált, és bár sajnos nem teljesen makulátlan, jó választás lehet azok számára, akik az A-osztálynál kicsit komolyabb Mercedesre vágynak.
A CLA hazánkban legolcsóbban 7,9 millió forintból úszható meg, ennyibe kerül ugyanis a 136 lovas CLA 180 Star Edition. A kipróbált CLA 200 10,5 millió forinttól indul, a jól felszerelt tesztautó árcéduláján pedig 16,8 millió forintos összeg olvasható. És innen már nem is olyan nagy ugrás egy CLS 300d, ami minimum 19,8 millió forinttól indul.
Házon belüli alternatíva a kevésbé sportos külsejű A-osztály szedán, ami néhány 100 ezer forinttal olcsóbb a CLA-nál, a praktikumra vágyóknak pedig a CLA-nál néhány 100 ezerrel drágább Shooting Brake lehet a jó választás. A BMW által nemrégiben leleplezett 2-es Gran Coupé 140 lóerős változatban 9 millió forinttól indul, de a formatervét illetően messze nem tűnik olyan karakteres egyéniségnek, mint a kecskeméti portéka.
Hatalmas kijelzők, érintőpanelek, mesterséges intelligencia, digitális asszisztens és kiterjesztett valóság. Nem, ez nem egy űrhajó, hanem egy VW Golf méretű kompakt autó, ami tudásban a hatalmas luxuslimuzinokat is simán kenterbe veri.
Kupészerű formaterv, mégis elfér benne egy komplett család. Fölényesen erős motor, de tankoláskor mégsem szorul görcsbe a gyomor. Nyúzópróbán a szívnek és észnek egyaránt szóló új stuttgarti modell.
A Google-kereséseket a Tisza az európai parlamenti választásokon aratott sikere óta dominálja, az elmúlt hetekben azonban a Momentum és meglepő módon a Mi Hazánk is látható a statisztikában.