Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8d4c7ad5-611e-4639-8145-0cccbebcc9f3","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Nőnap alkalmából érdemes azzal is foglalkozni, hogy milyen extra kihívásokkal kell szembenézniük a pénzügyi világban. Miért lehet nehezebb a nőknek hitelt felvenni, megtakarítani?","shortLead":"Nőnap alkalmából érdemes azzal is foglalkozni, hogy milyen extra kihívásokkal kell szembenézniük a pénzügyi világban...","id":"20250308_Milliokban-merheto---mennyivel-nehezebb-ma-egy-nonek-hitelt-felvenni-Magyarorszagon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8d4c7ad5-611e-4639-8145-0cccbebcc9f3.jpg","index":0,"item":"bd5315fa-836b-49c0-94d6-8e1a07bcede3","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250308_Milliokban-merheto---mennyivel-nehezebb-ma-egy-nonek-hitelt-felvenni-Magyarorszagon","timestamp":"2025. március. 08. 09:35","title":"Milliókban mérhető - mennyivel nehezebb ma egy nőnek hitelt felvenni Magyarországon?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c6cd2fc8-d3d3-4ea5-bb0c-9e5d6578b4c5","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Ruman Radev bolgár elnök szerint Európa azon álláspontja, hogy erővel érje el a békét Ukrajnában, már “nem tűnik realistának”.","shortLead":"Ruman Radev bolgár elnök szerint Európa azon álláspontja, hogy erővel érje el a békét Ukrajnában, már “nem tűnik...","id":"20250308_A-bolgar-elnok-nem-hisz-az-EU-Ukrajna-strategiajaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6cd2fc8-d3d3-4ea5-bb0c-9e5d6578b4c5.jpg","index":0,"item":"8e03c71d-b431-43c1-b185-c0161e9286b0","keywords":null,"link":"/vilag/20250308_A-bolgar-elnok-nem-hisz-az-EU-Ukrajna-strategiajaban","timestamp":"2025. március. 08. 18:05","title":"A bolgár elnök nem hisz az EU Ukrajna-stratégiájában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7fdea803-95f9-4aea-8e5a-c92e43a5b943","c_author":"BrandLab","category":"brandcontent","description":"A nehéz gazdasági helyzetben komoly segítséget jelenthet az ipari szereplők számára a kapcsolatépítés és a szinergiák kiaknázása. A Hungexpo területén ezúttal is az évente ismétlődő társrendezvénnyel, az Automotive Hungary szakkiállítással közösen várják majd a kiállítók a látogatókat. A legnagyobb hazai üzleti-ipari szakkiállításról, az Ipar Napjairól Márki Enikő kiállításigazgatóval beszélgettünk.","shortLead":"A nehéz gazdasági helyzetben komoly segítséget jelenthet az ipari szereplők számára a kapcsolatépítés és a szinergiák...","id":"20250219_Hungexpo-Ipar-Napjai-2025-szakkiallitas-jelentkezes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7fdea803-95f9-4aea-8e5a-c92e43a5b943.jpg","index":0,"item":"e0905227-27ef-4d8e-a370-7a19aa97dac0","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250219_Hungexpo-Ipar-Napjai-2025-szakkiallitas-jelentkezes","timestamp":"2025. március. 09. 15:30","title":"Az ország egyik legnívósabb szakmai rendezvénye ismét összehozza a szektor szereplőit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c8ec8f22-40ce-4a9f-a06f-da04a8858cf4","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Új-Zélandon nemrég jogi személyként ismerték el a Taranaki-hegyet, és ez nem az első ilyen döntés a távoli országban. Ilyen intézkedésekre szükség van, hiszen nem tiszteljük eléggé a természetet. Litkai Gergely össze is gyűjtotte, hogy miből ért(ene) az ember, így került teljes más megvilágításba a Piroska és a farkas meséje, a három kismalac építkezési projektjei, de Tiborcz István befektetései és Deutsch Tamás bizottsági szereplése is az Európai Parlamentben. ","shortLead":"Új-Zélandon nemrég jogi személyként ismerték el a Taranaki-hegyet, és ez nem az első ilyen döntés a távoli országban...","id":"20250308_duma-aktual-termeszetvedelem-ertek-jog-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c8ec8f22-40ce-4a9f-a06f-da04a8858cf4.jpg","index":0,"item":"24fc556f-3a12-4ec2-aea5-afc3070bc812","keywords":null,"link":"/360/20250308_duma-aktual-termeszetvedelem-ertek-jog-video","timestamp":"2025. március. 08. 19:30","title":"Duma Aktuál: Deutsch Tamás esete a tüdőlövést kapott szárcsával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f0655a93-8e7e-4090-8238-9845b4a56c78","c_author":"Illényi Balázs","category":"360","description":"Nem lendítette fel a népgazdaságot a munkaversenyek forszírozása, a sorozatos csalásokkal elért hihetetlen teljesítmények csak az egyenlőtlenségeket és a munkahelyi balesetek számát növelték – derül ki a 75 éve csúcsára ért sztahanovista mozgalomról. Sztahanovista nem akárkiből lehetett, de aki sikeresen betöltötte a propaganda által kijelölt szerepet, mesés juttatásokban részesülhetett.","shortLead":"Nem lendítette fel a népgazdaságot a munkaversenyek forszírozása, a sorozatos csalásokkal elért hihetetlen...","id":"20250308_hvg-hosok-terepe-sztahanovistak-munkasok-munkaverseny-parasztvakitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0655a93-8e7e-4090-8238-9845b4a56c78.jpg","index":0,"item":"e3a0dc52-927b-481b-987f-eb8b4119c150","keywords":null,"link":"/360/20250308_hvg-hosok-terepe-sztahanovistak-munkasok-munkaverseny-parasztvakitas","timestamp":"2025. március. 08. 10:30","title":"„Aki ismerte a szakmát, tudta, hogy mindez parasztvakítás” – közutálatnak örvendő sztahanovisták gyári díszletek között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6093f18a-eb1c-4b33-8f76-51ed6d8ef576","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Pár napja frissítette a Firefox szolgáltatási feltételeit a Mozilla, azonban a széles körű felhasználási jogok biztosítása – érthetően – aggodalmakat váltott ki a felhasználókból. A felháborodás oly nagy volt, hogy a Mozillának változtatnia kellett elképzelésein.","shortLead":"Pár napja frissítette a Firefox szolgáltatási feltételeit a Mozilla, azonban a széles körű felhasználási jogok...","id":"20250308_mozilla-szolgaltatasi-feltetelek-valtoztatas-magyarazat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6093f18a-eb1c-4b33-8f76-51ed6d8ef576.jpg","index":0,"item":"5cf9e5a2-9b53-4606-818a-3083b849cdbb","keywords":null,"link":"/tudomany/20250308_mozilla-szolgaltatasi-feltetelek-valtoztatas-magyarazat","timestamp":"2025. március. 08. 14:03","title":"Addig változtatta az ÁSZF-et a Mozilla, hogy most már magyarázkodnia kell, mi is történik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"167b728f-e152-4b15-b25c-4a5840f00ae0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az, hogy egy jelszókezelő önmagában jól titkosított, még nem jelenti azt, hogy megfeledkezhetünk a számítógépezéshez kapcsolódó óvatosságról. Egy amerikai szoftvermérnök esete mindezt jól példázza: nagyon bízott a 1Password jelszókezelőben, azután fölöttébb kellemetlen meglepetés érte.","shortLead":"Az, hogy egy jelszókezelő önmagában jól titkosított, még nem jelenti azt, hogy megfeledkezhetünk a számítógépezéshez...","id":"20250308_disney-kiberbiztonsag-szoftvermernok-1password-jelszokezelo-feltorese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/167b728f-e152-4b15-b25c-4a5840f00ae0.jpg","index":0,"item":"1a206b31-7553-4eab-a301-2c84124cc692","keywords":null,"link":"/tudomany/20250308_disney-kiberbiztonsag-szoftvermernok-1password-jelszokezelo-feltorese","timestamp":"2025. március. 08. 18:03","title":"Rémálom-forgatókönyvet emlegetnek a Disneynél, csak ez most nem mese","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b706d63e-14d6-489e-a2e4-6a97d140c756","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Egyértelművé tette a célokat a kormányfő.","shortLead":"Egyértelművé tette a célokat a kormányfő.","id":"20250308_Orban-Budapestnek-nem-jut-ujabb-beruhazas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b706d63e-14d6-489e-a2e4-6a97d140c756.jpg","index":0,"item":"d0b1b451-7e66-411d-bd1b-ec2ffd1a482c","keywords":null,"link":"/itthon/20250308_Orban-Budapestnek-nem-jut-ujabb-beruhazas-ebx","timestamp":"2025. március. 08. 12:55","title":"Orbán: Budapestnek nem jut újabb beruházás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az elődjénél stílusosabb, kényelmesebb és okosabb a második generációs CLA, amit mi egy sportos külcsínű AMG Line csomagos, benzinmotoros változatban fogtunk vallatóra.
2004-et írtunk, amikor a Mercedes követ dobott a prémiumautók állóvízébe azzal, hogy leleplezte az első CLS-t. A nem titkoltan az akkori E-osztályra épülő újdonság volt az első igazi négyajtós kupé, melyet 16 éve sokan egyszerűen túl merésznek gondoltak, azonban az azóta eltelt évek egyértelműen a stuttgarti gyártó bátorságát igazolták. Vagyis a sportosan kupészerű formatervért rengetegen hajlandóak áldozni az utastér oltárán.
A felsőkategóriában versenyző CLS-t viszont viszonylag kevesen engedhetik meg maguknak, így aztán 2013-ban kijött a kistestvérnek tekinthető és nem mellesleg Kecskeméten gyártott CLA. És most itt a kompakt A-osztályra épülő négyajtós kupé második generációja.
László Ferenc
Gut gemacht
Az A-osztály sokak számára szimpatikus, azonban akik egy kicsit harmonikusabb, szedános formatervre, illetve enyhén nagyobb csomagtartóra vágynak, azok számára sokkal jobb választás a CLA. Ami nem kevesebb, mint 27 centiméterrel hosszabb az A-osztálynál, de tengelytávban megegyezik egymással a két modell.
Ha már itt tartunk, az előző CLA-hoz képest 3 centiméterrel nőtt a tengelytávolság, ami egyrészt jót tett a kocsi arányainak, másrészt az utastér méretére is jó hatást gyakorolt. Az elődjénél hosszabb, szélesebb és hajszálnyival alacsonyabb új CLA nemcsak szemre lett sportosabb, hanem a szélcsatornában is jobban teljesít, 0,23-as légellenállási együtthatója kiváló.
László Ferenc
A gépháztető a korábbinál alacsonyabban húzódik, a fényszórók és a hátsó lámpák egyaránt vékonyabbra lettek rajzolva, a keret nélküli és ily módon nagyon menő ablakokon viszont nem igazán változtattak a fejlesztők. Az ablakok továbbra is lőrésnyiek és főleg a hátsó sorban utazókban alakulhat ki bezártságérzet. Ez az ára a kupészerű formaterv által diktált alacsony és hátrafelé meredeken lejtő tetővonalnak.
Az utastér érezhetően nagyobb lett, azonban még így sem mondható túl tágasnak. A csomagtartó térfogata 470 literről 460 literre olvadt, de persze még így is sokkal több csomag fér a CLA-ba, mint az A-osztály 370 literes farába. Érdekesség, hogy az A-osztályból keszülő kevésbé kupés normál szedán változat csomagtartója csak 420 literes, a legtöbb pakkot pedig a Shooting Brake nevet kapott sportkombi 505 literes hátsó részébe lehet bepakolni.
László Ferenc
High-tech
Az első ülésekben helyet foglalva nagyon hasonló élményben lehet részünk, mint az A-osztályban. A hűvősen elegáns high-tech életérzés jegyében turbinaszerű légbefúvókból árad felénk a meleg vagy éppen hideg levegő, a műszerfal felső részét pedig két hatalmas kijelző uralja.
Utóbbiak közös vonása a kiváló felbontás és az árnyékoló nélkül is remek leolvashatóság. Az MBUX rendszer jelenleg a kategória legjobbja, a felhasználói felület nemcsak a középre szerelt kijelző nyomkodásával, hanem a kormányon lévő érintőfelületek simogatásával és a középkonzolon elhelyezett kezelőszerv révén is egyszerűen megoldható. Sőt ha nem állunk hadilábon a német vagy angol nyelvvel, akkor a hangvezérlésnek sincs akadálya.
László Ferenc
Egyszerűen szóban kimondott hangparancsokkal vezérelhetjük többek közt a klímát, a 120 ezer forintos 64-színű hangulatvilágítást vagy akár a tetőablak rolóját, illetve megkérdezhetjük a rendszertől, hogy hol található a legközelebbi benzinkút. De persze semmi sincs ingyen. A két darab 10,25 colos kijelző felára összesen 440 ezer forint, a szélvédőre vetítő HUD-ért 400 ezer forintot kérnek el, a kiterjesztett valóságra épülő szupernavigáció pedig 100 ezer forintot kóstál.
A panoráma tolótető 375 ezer forintos, a világító küszöbléc 60 ezer forintos, az elektromos állítású első ülés 115 ezer forintos, a sportülés 95 ezer forintos, a kulcsnélküli indítás pedig 160 ezer forintos extra.
A 12+1 hangszórós Burmester hifi 265 ezer forintos tétel, és bár ezt a márkát általában szeretni szoktuk, a CLA-ban nem szól túl meggyőzően a szettje.
A felhasznált anyagok minősége messze átlag feletti, és bár egyes kollégák korábban panaszkodtak az összeszerelési minőségre, a tesztautó hozzánk olyan, esetlegesen alaposan átnézett állapotban érkezett meg, melyben semmi sem nyöszörgött.
László Ferenc
Motor, váltó, fogyasztás
A CLA 200-ban az az 1,33 literes 4 hengeres turbós benzinmotor található, mely többek közt a Dacia Dusterben is elérhető. A két konszern által közösen fejlesztett erőforrást nemcsak az olcsó román crossoverben, hanem a prémium német kupéban is gyorsan meg lehet szeretni. Az 5500-as fordulatszámon ébredő 163 lóerős teljesítmény bőven elegendő a dinamikus haladáshoz, a 250 Nm-es csúcsnyomaték pedig igen széles, 1620-4000-es tartományban áll rendelkezésre.
A 0-100-as sprint 8,5 másodperc alatt letudható, a 229 km/h végsebesség pedig még az Autobahnon is elegendő lehet. A 720 ezer forintba kerülő 7 fokozatú duplakuplungos váltó alapvetően finoman kapcsol, de a sebességével nem vagyunk elégedettek, tolatáskor pedig botrányosan lassan válthatunk hátramenetbe. Az alapáron járó kéziváltó 6 fokozatú, adott esetben vásárlás előtt érdemes lehet egy próbát tenni vele.
László Ferenc
A 180-as és 200-as modellek csak elsőkerék-hajtással rendelhetők, a 220-as és 250-es opcionálisan összkerék-hajtással is kérhető, az AMG csúcsmodellek pedig fixen négykerék-hajtásúak, és nem mellesleg 8 fokozatú automataváltósak.
A fogyasztással nem lehetünk túl elégedettek. Míg az ezen motor 150 lovas változatával szerelt, kéziváltós Duster 100 kilométerenként beérte 6,7 liter benzinnel, addig a 13 lóerővel erősebb CLA átlagban 8,5 litert fogyasztott. Hengerlekapcsolás ide vagy oda, hiába fogyaszt városon kívül 6-7 liter körül a kecskeméti kupé, ha városban akár 11-12 literre is felkúszik a fogyasztás.
Az üzemanyagtartály alaphelyzetben csak 43 literes, az 51 literes változat feláras. Előbbi esetben reálisan csak 500, utóbbi esetben pedig mintegy 600 kilométeres hatótávra lehet számítani.
László Ferenc
Ha kiemelten fontos a szerény fogyasztás, akkor jobban járhatunk az 1,5-2 literes dízelekkel, melyek kiviteltől függően 116-190 lóerősek.
A 930 ezer forintos AMG Line csomag a maga sportos légterelőivel és 18 colos AMG felnijeivel csak esztétikailag ad hozzá a CLA-hoz, a 400 ezer forintos adaptív futómű viszont sokat számíthat a hétköznapi használat során. Utóbbinak köszönhetően kiváló minőségű aszfalton tűpontosan és sportosan vezethető a CLA, ami rosszabb útra érve egy kicsit kilágyítható. A hangszigetelés kiváló, erre nagyon odafigyeltek a németek.
–: lassú váltó, magas fogyasztás, hátul szűkös fejtér, átlagos hifi, drága extrák.
Az első CLA-ból több mint 750 ezer darab kelt el úgy, hogy a gyártás évei alatt alig kellett frissíteni rajta, és nem lepődnénk meg, ha a második generációból ennél is több fogyna úgy 2025-ig. A típus nemcsak tetszetősebbé, hanem egyben sokkal felnőttesebbé is vált, és bár sajnos nem teljesen makulátlan, jó választás lehet azok számára, akik az A-osztálynál kicsit komolyabb Mercedesre vágynak.
A CLA hazánkban legolcsóbban 7,9 millió forintból úszható meg, ennyibe kerül ugyanis a 136 lovas CLA 180 Star Edition. A kipróbált CLA 200 10,5 millió forinttól indul, a jól felszerelt tesztautó árcéduláján pedig 16,8 millió forintos összeg olvasható. És innen már nem is olyan nagy ugrás egy CLS 300d, ami minimum 19,8 millió forinttól indul.
Házon belüli alternatíva a kevésbé sportos külsejű A-osztály szedán, ami néhány 100 ezer forinttal olcsóbb a CLA-nál, a praktikumra vágyóknak pedig a CLA-nál néhány 100 ezerrel drágább Shooting Brake lehet a jó választás. A BMW által nemrégiben leleplezett 2-es Gran Coupé 140 lóerős változatban 9 millió forinttól indul, de a formatervét illetően messze nem tűnik olyan karakteres egyéniségnek, mint a kecskeméti portéka.
Hatalmas kijelzők, érintőpanelek, mesterséges intelligencia, digitális asszisztens és kiterjesztett valóság. Nem, ez nem egy űrhajó, hanem egy VW Golf méretű kompakt autó, ami tudásban a hatalmas luxuslimuzinokat is simán kenterbe veri.
Kupészerű formaterv, mégis elfér benne egy komplett család. Fölényesen erős motor, de tankoláskor mégsem szorul görcsbe a gyomor. Nyúzópróbán a szívnek és észnek egyaránt szóló új stuttgarti modell.
Csaknem 16 kilométert tettek meg a 1,5 méter széles csőben. Az eset jól mutatja, miért fontos, hogy az Egyesült Államok megossza a titkosszolgálati információit Kijevvel.