Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f3e4c6fe-7a86-4422-a43f-8e4170e92102","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Concorso d’Eleganza Villa d’Estén egy új koncepcióautó és egy vadonatúj M modell is be fog mutatkozni.","shortLead":"A Concorso d’Eleganza Villa d’Estén egy új koncepcióautó és egy vadonatúj M modell is be fog mutatkozni.","id":"20250520_titokzatos-ujdonsag-leleplezesere-keszul-a-bmw","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f3e4c6fe-7a86-4422-a43f-8e4170e92102.jpg","index":0,"item":"55c490d5-30f7-46e2-a80a-c27c793044ce","keywords":null,"link":"/cegauto/20250520_titokzatos-ujdonsag-leleplezesere-keszul-a-bmw","timestamp":"2025. május. 20. 07:21","title":"Titokzatos újdonság leleplezésére készül a BMW","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"25e301e2-cdf2-4766-823e-74da36b6fbce","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Nem kurzusfilmes nagyságrendek, de azért szép summák.","shortLead":"Nem kurzusfilmes nagyságrendek, de azért szép summák.","id":"20250521_Penzt-osztott-az-NFI-292-millio-egy-ijaszmesterrol-szolo-dokura-811-millio-a-magyar-anti-James-Bondra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/25e301e2-cdf2-4766-823e-74da36b6fbce.jpg","index":0,"item":"80b32a6b-561e-4139-a280-c45b1c38260e","keywords":null,"link":"/elet/20250521_Penzt-osztott-az-NFI-292-millio-egy-ijaszmesterrol-szolo-dokura-811-millio-a-magyar-anti-James-Bondra","timestamp":"2025. május. 21. 14:52","title":"Pénzt osztott az NFI: 290 millió egy íjászmesterről szóló dokura, 810 millió a balatoni anti-James Bondra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9f1a53b3-a04f-4f2b-bc6e-185af231f0d0","c_author":"Lenthár Balázs","category":"itthon","description":"A nagyobb kormánypárt parlamenti képviselőcsoportja szerint tisztánlátáshoz és nem a kormánytól független szervezetek ellehetetlenüléséhez vezet majd a törvény elfogadása.","shortLead":"A nagyobb kormánypárt parlamenti képviselőcsoportja szerint tisztánlátáshoz és nem a kormánytól független szervezetek...","id":"20250520_fidesz-frakcio-ugynokmedia-szuverenitas-atlathatosagi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f1a53b3-a04f-4f2b-bc6e-185af231f0d0.jpg","index":0,"item":"2a821723-d6ad-4895-aeee-462c77084bfd","keywords":null,"link":"/itthon/20250520_fidesz-frakcio-ugynokmedia-szuverenitas-atlathatosagi","timestamp":"2025. május. 20. 14:17","title":"A Fidesz-frakció ügynökmédiázással igyekszik elütni az átláthatósági törvény kritikáját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4f5fc577-75b9-404f-a730-251dea37e1b5","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Hogyan tudnék élni nélküled? zenés vígjáték sztárja egy podcastban mesélt az Uzsoki Utcai Kórházban átélt – időnként hidegrázós – élményeiről.","shortLead":"A Hogyan tudnék élni nélküled? zenés vígjáték sztárja egy podcastban mesélt az Uzsoki Utcai Kórházban átélt – időnként...","id":"20250520_ember-mark-jarvany-onkentes-halottashaz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4f5fc577-75b9-404f-a730-251dea37e1b5.jpg","index":0,"item":"307d933c-c056-4610-be36-83a0002e8ba6","keywords":null,"link":"/elet/20250520_ember-mark-jarvany-onkentes-halottashaz","timestamp":"2025. május. 20. 09:27","title":"Ember Márk a járvány idején önkéntesként dolgozott, egy halottasházba is betévedt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"782c40ab-ed42-43c1-942e-8d863f5c8e4c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Átlagosan 25 százalékkal csökkent az árréstopos drogériai termékek ára az NGM szerint. Leginkább egyebek mellett a borotvák, borotvahabok, borotvazselék ára csökkent.","shortLead":"Átlagosan 25 százalékkal csökkent az árréstopos drogériai termékek ára az NGM szerint. Leginkább egyebek mellett...","id":"20250520_A-kormany-a-magyar-csaladok-es-a-nyugdijasok-vedelme-erdekeben-olcsositotta-a-borotvalkozast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/782c40ab-ed42-43c1-942e-8d863f5c8e4c.jpg","index":0,"item":"9d52e99c-dbf7-45d4-a21b-589aa89ee73a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250520_A-kormany-a-magyar-csaladok-es-a-nyugdijasok-vedelme-erdekeben-olcsositotta-a-borotvalkozast","timestamp":"2025. május. 20. 10:45","title":"A kormány „a magyar családok és a nyugdíjasok védelme érdekében” olcsósította a borotválkozást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1f12bc31-b132-49e2-8c05-e2592a171f92","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az elsőtől az utolsó csavarig teljesen megújult Toyota RAV4 legerősebb plugin hibrid verziója 304 lóerős teljesítményű.","shortLead":"Az elsőtől az utolsó csavarig teljesen megújult Toyota RAV4 legerősebb plugin hibrid verziója 304 lóerős teljesítményű.","id":"20250521_100-kilometeres-villany-hatotavval-itt-a-vadonatuj-toyota-rav4","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1f12bc31-b132-49e2-8c05-e2592a171f92.jpg","index":0,"item":"17f4940c-ee2a-48ba-8fbc-452677183112","keywords":null,"link":"/cegauto/20250521_100-kilometeres-villany-hatotavval-itt-a-vadonatuj-toyota-rav4","timestamp":"2025. május. 21. 06:59","title":"100 kilométeres villany hatótávval itt a vadonatúj Toyota RAV4","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8d0e8bd9-ee27-4383-a16d-c5bf4ee094be","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A harmadik hónapra 8,5 százalékra lassult a bérdinamika az év eleji 10 százalékról. A nettó átlagkereset 490 ezer forint volt, a nettó közepes kereset 382 ezer forint.","shortLead":"A harmadik hónapra 8,5 százalékra lassult a bérdinamika az év eleji 10 százalékról. A nettó átlagkereset 490 ezer...","id":"20250520_Honaprol-honapra-lassul-a-beremelkedes-Magyarorszagon-atlagkereset-keresetek-marcius","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8d0e8bd9-ee27-4383-a16d-c5bf4ee094be.jpg","index":0,"item":"802c43d4-45d3-4d7a-b96e-012fbc405887","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250520_Honaprol-honapra-lassul-a-beremelkedes-Magyarorszagon-atlagkereset-keresetek-marcius","timestamp":"2025. május. 20. 08:30","title":"490 ezer forint a nettó átlagkereset, de hónapról hónapra lassul a béremelkedés Magyarországon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9bee3792-9f3c-417e-b066-f4555fd414cc","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az EP Magyarországgal foglalkozó jelentéstevője, Tineke Strik bízik benne, hogy az indítványa mögé be fog állni a szükséges többség.","shortLead":"Az EP Magyarországgal foglalkozó jelentéstevője, Tineke Strik bízik benne, hogy az indítványa mögé be fog állni...","id":"20250521_szerda-vita-ep-atlathatosagi-torveny-magyarorszag-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9bee3792-9f3c-417e-b066-f4555fd414cc.jpg","index":0,"item":"dd205ab2-fec9-427a-9208-1d31c1a0dd5d","keywords":null,"link":"/itthon/20250521_szerda-vita-ep-atlathatosagi-torveny-magyarorszag-ebx","timestamp":"2025. május. 21. 10:08","title":"Már szerdán sürgős vitát tarthat az EP a magyar „átláthatósági” törvényről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az elődjénél stílusosabb, kényelmesebb és okosabb a második generációs CLA, amit mi egy sportos külcsínű AMG Line csomagos, benzinmotoros változatban fogtunk vallatóra.
2004-et írtunk, amikor a Mercedes követ dobott a prémiumautók állóvízébe azzal, hogy leleplezte az első CLS-t. A nem titkoltan az akkori E-osztályra épülő újdonság volt az első igazi négyajtós kupé, melyet 16 éve sokan egyszerűen túl merésznek gondoltak, azonban az azóta eltelt évek egyértelműen a stuttgarti gyártó bátorságát igazolták. Vagyis a sportosan kupészerű formatervért rengetegen hajlandóak áldozni az utastér oltárán.
A felsőkategóriában versenyző CLS-t viszont viszonylag kevesen engedhetik meg maguknak, így aztán 2013-ban kijött a kistestvérnek tekinthető és nem mellesleg Kecskeméten gyártott CLA. És most itt a kompakt A-osztályra épülő négyajtós kupé második generációja.
László Ferenc
Gut gemacht
Az A-osztály sokak számára szimpatikus, azonban akik egy kicsit harmonikusabb, szedános formatervre, illetve enyhén nagyobb csomagtartóra vágynak, azok számára sokkal jobb választás a CLA. Ami nem kevesebb, mint 27 centiméterrel hosszabb az A-osztálynál, de tengelytávban megegyezik egymással a két modell.
Ha már itt tartunk, az előző CLA-hoz képest 3 centiméterrel nőtt a tengelytávolság, ami egyrészt jót tett a kocsi arányainak, másrészt az utastér méretére is jó hatást gyakorolt. Az elődjénél hosszabb, szélesebb és hajszálnyival alacsonyabb új CLA nemcsak szemre lett sportosabb, hanem a szélcsatornában is jobban teljesít, 0,23-as légellenállási együtthatója kiváló.
László Ferenc
A gépháztető a korábbinál alacsonyabban húzódik, a fényszórók és a hátsó lámpák egyaránt vékonyabbra lettek rajzolva, a keret nélküli és ily módon nagyon menő ablakokon viszont nem igazán változtattak a fejlesztők. Az ablakok továbbra is lőrésnyiek és főleg a hátsó sorban utazókban alakulhat ki bezártságérzet. Ez az ára a kupészerű formaterv által diktált alacsony és hátrafelé meredeken lejtő tetővonalnak.
Az utastér érezhetően nagyobb lett, azonban még így sem mondható túl tágasnak. A csomagtartó térfogata 470 literről 460 literre olvadt, de persze még így is sokkal több csomag fér a CLA-ba, mint az A-osztály 370 literes farába. Érdekesség, hogy az A-osztályból keszülő kevésbé kupés normál szedán változat csomagtartója csak 420 literes, a legtöbb pakkot pedig a Shooting Brake nevet kapott sportkombi 505 literes hátsó részébe lehet bepakolni.
László Ferenc
High-tech
Az első ülésekben helyet foglalva nagyon hasonló élményben lehet részünk, mint az A-osztályban. A hűvősen elegáns high-tech életérzés jegyében turbinaszerű légbefúvókból árad felénk a meleg vagy éppen hideg levegő, a műszerfal felső részét pedig két hatalmas kijelző uralja.
Utóbbiak közös vonása a kiváló felbontás és az árnyékoló nélkül is remek leolvashatóság. Az MBUX rendszer jelenleg a kategória legjobbja, a felhasználói felület nemcsak a középre szerelt kijelző nyomkodásával, hanem a kormányon lévő érintőfelületek simogatásával és a középkonzolon elhelyezett kezelőszerv révén is egyszerűen megoldható. Sőt ha nem állunk hadilábon a német vagy angol nyelvvel, akkor a hangvezérlésnek sincs akadálya.
László Ferenc
Egyszerűen szóban kimondott hangparancsokkal vezérelhetjük többek közt a klímát, a 120 ezer forintos 64-színű hangulatvilágítást vagy akár a tetőablak rolóját, illetve megkérdezhetjük a rendszertől, hogy hol található a legközelebbi benzinkút. De persze semmi sincs ingyen. A két darab 10,25 colos kijelző felára összesen 440 ezer forint, a szélvédőre vetítő HUD-ért 400 ezer forintot kérnek el, a kiterjesztett valóságra épülő szupernavigáció pedig 100 ezer forintot kóstál.
A panoráma tolótető 375 ezer forintos, a világító küszöbléc 60 ezer forintos, az elektromos állítású első ülés 115 ezer forintos, a sportülés 95 ezer forintos, a kulcsnélküli indítás pedig 160 ezer forintos extra.
A 12+1 hangszórós Burmester hifi 265 ezer forintos tétel, és bár ezt a márkát általában szeretni szoktuk, a CLA-ban nem szól túl meggyőzően a szettje.
A felhasznált anyagok minősége messze átlag feletti, és bár egyes kollégák korábban panaszkodtak az összeszerelési minőségre, a tesztautó hozzánk olyan, esetlegesen alaposan átnézett állapotban érkezett meg, melyben semmi sem nyöszörgött.
László Ferenc
Motor, váltó, fogyasztás
A CLA 200-ban az az 1,33 literes 4 hengeres turbós benzinmotor található, mely többek közt a Dacia Dusterben is elérhető. A két konszern által közösen fejlesztett erőforrást nemcsak az olcsó román crossoverben, hanem a prémium német kupéban is gyorsan meg lehet szeretni. Az 5500-as fordulatszámon ébredő 163 lóerős teljesítmény bőven elegendő a dinamikus haladáshoz, a 250 Nm-es csúcsnyomaték pedig igen széles, 1620-4000-es tartományban áll rendelkezésre.
A 0-100-as sprint 8,5 másodperc alatt letudható, a 229 km/h végsebesség pedig még az Autobahnon is elegendő lehet. A 720 ezer forintba kerülő 7 fokozatú duplakuplungos váltó alapvetően finoman kapcsol, de a sebességével nem vagyunk elégedettek, tolatáskor pedig botrányosan lassan válthatunk hátramenetbe. Az alapáron járó kéziváltó 6 fokozatú, adott esetben vásárlás előtt érdemes lehet egy próbát tenni vele.
László Ferenc
A 180-as és 200-as modellek csak elsőkerék-hajtással rendelhetők, a 220-as és 250-es opcionálisan összkerék-hajtással is kérhető, az AMG csúcsmodellek pedig fixen négykerék-hajtásúak, és nem mellesleg 8 fokozatú automataváltósak.
A fogyasztással nem lehetünk túl elégedettek. Míg az ezen motor 150 lovas változatával szerelt, kéziváltós Duster 100 kilométerenként beérte 6,7 liter benzinnel, addig a 13 lóerővel erősebb CLA átlagban 8,5 litert fogyasztott. Hengerlekapcsolás ide vagy oda, hiába fogyaszt városon kívül 6-7 liter körül a kecskeméti kupé, ha városban akár 11-12 literre is felkúszik a fogyasztás.
Az üzemanyagtartály alaphelyzetben csak 43 literes, az 51 literes változat feláras. Előbbi esetben reálisan csak 500, utóbbi esetben pedig mintegy 600 kilométeres hatótávra lehet számítani.
László Ferenc
Ha kiemelten fontos a szerény fogyasztás, akkor jobban járhatunk az 1,5-2 literes dízelekkel, melyek kiviteltől függően 116-190 lóerősek.
A 930 ezer forintos AMG Line csomag a maga sportos légterelőivel és 18 colos AMG felnijeivel csak esztétikailag ad hozzá a CLA-hoz, a 400 ezer forintos adaptív futómű viszont sokat számíthat a hétköznapi használat során. Utóbbinak köszönhetően kiváló minőségű aszfalton tűpontosan és sportosan vezethető a CLA, ami rosszabb útra érve egy kicsit kilágyítható. A hangszigetelés kiváló, erre nagyon odafigyeltek a németek.
–: lassú váltó, magas fogyasztás, hátul szűkös fejtér, átlagos hifi, drága extrák.
Az első CLA-ból több mint 750 ezer darab kelt el úgy, hogy a gyártás évei alatt alig kellett frissíteni rajta, és nem lepődnénk meg, ha a második generációból ennél is több fogyna úgy 2025-ig. A típus nemcsak tetszetősebbé, hanem egyben sokkal felnőttesebbé is vált, és bár sajnos nem teljesen makulátlan, jó választás lehet azok számára, akik az A-osztálynál kicsit komolyabb Mercedesre vágynak.
A CLA hazánkban legolcsóbban 7,9 millió forintból úszható meg, ennyibe kerül ugyanis a 136 lovas CLA 180 Star Edition. A kipróbált CLA 200 10,5 millió forinttól indul, a jól felszerelt tesztautó árcéduláján pedig 16,8 millió forintos összeg olvasható. És innen már nem is olyan nagy ugrás egy CLS 300d, ami minimum 19,8 millió forinttól indul.
Házon belüli alternatíva a kevésbé sportos külsejű A-osztály szedán, ami néhány 100 ezer forinttal olcsóbb a CLA-nál, a praktikumra vágyóknak pedig a CLA-nál néhány 100 ezerrel drágább Shooting Brake lehet a jó választás. A BMW által nemrégiben leleplezett 2-es Gran Coupé 140 lóerős változatban 9 millió forinttól indul, de a formatervét illetően messze nem tűnik olyan karakteres egyéniségnek, mint a kecskeméti portéka.
Hatalmas kijelzők, érintőpanelek, mesterséges intelligencia, digitális asszisztens és kiterjesztett valóság. Nem, ez nem egy űrhajó, hanem egy VW Golf méretű kompakt autó, ami tudásban a hatalmas luxuslimuzinokat is simán kenterbe veri.
Kupészerű formaterv, mégis elfér benne egy komplett család. Fölényesen erős motor, de tankoláskor mégsem szorul görcsbe a gyomor. Nyúzópróbán a szívnek és észnek egyaránt szóló új stuttgarti modell.