Kis kompaktok nagy csatája: Mercedes-AMG A45S, BMW M2, Audi RS3, VW Golf R
Jól megmutatkozik, hogy mit ér az összkerékhajtás kisebb motorral, de az is, miért lehet szeretni a hathengeres motor karakterét hátsókerék-hajtással.
hvg.hu
Az angol Carwow oldal színvonalas egymás elleni autós csatákat szokott összehozni, legutóbb az egyik legizgalmasabb osztályban, a „megfizethető árú” kompakt izomautók között rendeztek összehasonlító tesztet. A szereplők a piac legújabb „hothach” járművei, egytől egyig 300-420 lóerő közötti teljesítménnyel.
Ilyen a Mercedes-AMG 45S, amely Kecskeméten készül, és bár ebben csak egy 2.0 literes négyhengeres turbómotor dolgozik, de 421 lóerővel, amely durvább, mint a BMW M2 Competition változata, amelyben a 3.0 literes hathengeres 410 lóerőt tud.
Itt az Audi RS3 is, amelyben a klasszikus, öthengeres, 2.5 literes, 400 lovas motor működik, végül a VW Golf R, a maga szerénynek mondható 300 lóerős teljesítményével.
Némi változatosság, hogy négyből három autó összkerékhajtású, ami kell is ilyen teljesítményszintű autók esetében.
Érdemes megfigyelni a BMW M2-t, amely az állórajtnál szenved, aztán visszanyeri renoméját, amikor 80 km/h-s tempóról kell elgyorsulni.
David Zucker, a Naked Gun rendezője biztosan nem nézi meg a Liam Neesonnal készült negyedik részt, mert az szerinte ötlettelen másolat lesz csupán. A ZAZ-trió egyharmadával Leslie Nielsen fingógépéről, a pilótás pedofilpoénokról, a Top Secret bukásáról és O.J. Simpsonról is beszélgettünk. És persze a Csupasz pisztoly 4-ről, amiből kihagyták.
Nem világos, hogy a leginkább szablyacsörgetésnek tekinthető kereskedelmi háború átmegy egy langymeleg állapotba, vagy augusztus elsején totális káosz lesz a vége.
Vajon eljön az idő, amikor a boltok nekünk fizetnek majd azért, hogy náluk vásároljunk? Nem tudni, de tény, történelem során volt néhány furcsa példa arra, mi miért került kevesebbe és ennek mi lett a következménye. Elek Péter hozott is párat a Duma Aktuál közönségének.