szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A gyártósorok azért pihennek, mert egyszerűen nincs akkumulátor, amit be lehetne szerelni a kocsikba.

A Jaguar 2018 márciusában leplezte le első villanyautóját, a szabadidő-autók piacán hadrendbe állította a közelmúltban az év autójának megválasztott I-Pace-t. A díjnyertes modell után komoly érdeklődés mutatkozik, brit lapértesülések szerint azonban ezen a héten le kellett állítani a gyártását.

A Jaguar I-Pace osztrák gyártósorai azért állnak hétfőtől egy hétig, mert az akkumulátorokat szállító LG Chem lengyel üzeme nem képes megfelelő mennyiségű telepet szállítani.

©

A tavaly nagyjából 18 ezer példányban értékesített 400 lóerős és 696 Nm-es elektromos SUV egy 90 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorból nyeri a működéséhez szükséges energiát.

A maximum 100 kW-os teljesítménnyel tölthető I-Pace 4,8 másodperc alatt lő ki álló helyzetből 100-as tempóra, a végsebessége 200 km/h, a szigorú EPA-szabvány szerinti hatótávja pedig 375 kilométer.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!