szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Hamarosan bemutatkozik a Mercedes-AMG GT73 4-Door Hybrid, ami konnektorról is tölthető lesz, így elvileg 50 kilométert is elgurul elektromosan.

A Mercedes-AMG GT 4 ajtós modellsorozatának csúcsa a 63 S volt eddig, amelynek motorházteteje alatt egy 639 lóerős és 900 Nm-es nyomatékú 4 literes biturbó V8-as benzinmotor található. Nemrégiben ezt vezethettük is egy Hungaroringen tartott pályanap keretében.

Hamarosan azonban érkezik a még ennél is sportosabb 4 ajtós Mercedes-AMG GT73, amelybe még egy nagy teljesítményű villanymotort is szerelnek, így az összteljesítménye meghaladhatja akár a 800 lóerőt is.

Történeti érdekesség, hogy az AMG modellekből volt már 73-es jelzésű 2001-ig, amikor valóban egy 7.3 literes V12-es motor volt az SL 73 roadsterben. Természetesen erről manapság már szó sem lehet a környezetvédelmi előírások miatt, így az új GT73-ban egy 4.0 literes biturbó mellé az elektromos motor jelenti a megoldást, hogy teljesítményoldalról ne nagyon legyen párja az utcai autók között.

A plugin-hibrid kivitelű és hazánkban elvileg zöld rendszámozható összkerekes újdonságot, mint a képeken is látszik, jelenleg éppen télies körülmények között nyúzzák. Ugyanakkor nem lehet már messze a bemutatója a várhatóan 160 ezer euró körüli árral debütáló újdonságnak.

A modell egyébként olyan konkurenciával néz majd szembe, mint a Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid, amely egyébiránt jelenleg 680 lóerős, és természetesen ennek is járnak a zöld rendszám jelentette adózási előnyök.

A lengyeleknek megtetszett a magyar zöld rendszám

Náluk is bevezették.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!