Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Mert megérdemli: teljesen egyedi Porschéval jár Walter Röhrl
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
A kétszeres rali-világbajnok egészen egyedi autóval lepte meg magát 73. születésnapjára.
A Porsche 356 3000 RR lényegében egy fantázianév, utalások sorozata egy gyárilag sosem létezett autóra.
A kocsit Viktor Grasher kezdte fejleszteni, aki repülőgép-szerelő volt és többek közt néhány 356-os Porschéja is volt Ausztráliából. 1990-ben találta ki, hogy a kocsit átalakítja, és feldobja egy 930-as generációjú Porsche motorjával, amely az első Turbo volt a 911-es modellek történetében.
Elkezdte a munkát, azonban nem sokkal később elhunyt, így nem lett semmi a víziójából. A projektautója egy Rafael Diez nevű autóépítőhöz került, aki maga is profi restaurátor céget visz, elhatározta, hogy megépíti a járművet.
Az 1959-es 356B Roadster így megkapta a 930-as, 3.0 literes, hathengeres boxermotorját, amely 1977-es gyártású volt. Diez készített más módosítást is: a karosszériát kiszélesítette és a belső kárpitozást is kicseréltette, sőt, mivel eredetileg a 356-os jobbkormányos volt, ezt is átalakíttatta.
2018-ban Diez felkérte Walter Röhrlt, hogy tesztelje a 260 lóerős kocsit, aminek a ralibajnok eleget is tett, és jóllehet nem számított különösebben jó végeredményre, a teszt után nagyon elismerően nyilatkozott a projektről. Most pedig meg is vásárolta az egyedi „Super Porschét”, amelynek nevében a 3000 utal a kocsiban lévő motor méretére, míg az RR a jelenlegi tulaj nevének kezdőbetűje, a roadster pedig a kétüléses kialakítást jelöli.
Az amerikai-magyar médiaszociológust a témában írt sikerkönyvéről, Orbán Viktorról, Magyar Péterről, Kim Dzsongunról és az egyesült államokbeli karrierjéről kérdeztük.
Két lehetőség volt: vagy nincs pénz, vagy pedig van, de akkor alá kell írni a papírt – így magyarázta a HVG információi szerint egy belső értekezleten Szabó Péter, az Országos Bírói Tanács elnöke, miért ment bele a kormány diktálta megállapodásba.