Negatív rekordot ért el a használt autók behozatala áprilisban, a piac régóta nem látott visszaesést produkált Magyarországon. Az import 2019-hez képest mintegy 42,5 százalékkal csökkent, mindössze 7589 gépjármű érkezett hazánkba külföldről.
Az első negyedévet összesítve mindössze 4 százalékos volt a terület visszaesése az elmúlt év hasonló időszakához képest, azonban áprilisban a koronavírus miatt bevezetett szigorú kijárási korlátozásoknak köszönhetően már jelentős elmaradás tapasztalható.
Az már év végén látható volt, hogy csökken az érdeklődés a külföldi használt autók iránt, hiszen 2012-óta először fordult elő, hogy lejtmenetbe kapcsolt a piac. 2019-ben még így is 150 ezernél is több külföldi rendszámos gépkocsit honosítottak a magyarok.
Januártól március végéig összesen 37 758 autó érkezett az országba. Az első három hónap során már márciusban is 12,3 százalékos mínusz mutatkozott, de az április további visszaesést hozott.
Még mindig a német márkák uralják a használtan behozott autók piacát, azonban nagyon rákapcsolt tavaly a Hyundai és a Kia párosa, amik ráadásul sokkal fiatalabb autókkal szerepelnek a behozatali statisztikákban.
Az alapvető tendenciák azonban nem változtak, négy hónap után továbbra is elmondható, hogy a legtöbben alsó-középkategóriás (12 376 autó) és felső-középkategóriás (7538 autó) kocsit vásároltak, és népszerűek voltak az egyterű járművek (6919 autó) is. Áprilisban legtöbben Volkswagen, Opelt és Fordot vettek.
Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója szerint az elmúlt évek során megszokott tendencia lett, hogy évről évre egyre több használt autó érkezik külföldről hazánkba, ráadásul hatvan százalékban tíz évnél idősebb példányok. A járvány miatt jelentősen visszaesett behozatal ugyanakkor előnyös is lehet abból a szempontból, hogy jóval kevesebb kiszámíthatatlan előéletű, környezetszennyező autó kerül a magyar utakra – véli a szakember.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.