Az izraeli-iráni háború lezárását jelentette be Donald Trump
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
A Nissan közép-angliai gyára évente félmillió autót gyárt, amelyek 70 százaléka az uniós piacra kerül. Ha nem lesz Brexit-megállapodás, a japán márka kivonul az országból.
Fenntarthatatlanná válna a Nissan jelenléte Nagy-Britanniában, ha London és az Európai Unió nem jut megállapodásra a kétoldalú kapcsolatrendszer későbbi feltételeiről - mondta a japán autóipari óriásvállalat vezérigazgató-helyettese. Az angliai Sunderlandben működő Nissan autógyár termelésének 70 százalékát az Európai Unióba exportálja, és ha az EU-piacokra irányuló kivitelt vámok terhelnék, a cég nem tudna a továbbiakban megmaradni a brit gazdaságban.
A Nissan négy évtizede működő, hétezer alkalmazottat foglalkoztató sunderlandi üzeme a legnagyobb brit autógyár. Az Egyesült Királyság január 31-én lépett ki az Európai Unióból. A távozás pillanatában 11 hónapos átmeneti időszak kezdődött, amelynek legfontosabb célja az, hogy időt biztosítson a megállapodásra a jövőbeni kétoldalú kapcsolatrendszer szabályairól.
A briteknél érik a vám bevezetése az uniós autókra
Jelenleg nincs behozatali vám az EU-ban gyártott autókra a szigetországban.
A brit kormány mindenekelőtt átfogó szabadkereskedelmi megállapodást kíván kötni az EU-val, ám az erről szóló tárgyalások eddigi fordulóin gyakorlatilag semmiféle érdemi előrelépést nem sikerült elérni. Szabadkereskedelmi megállapodás híján a kétoldalú kereskedelem jövő januártól a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) általános szabályrendszere alapján folytatódna. Ez vámok megjelenésével járna a jelenleg teljesen akadálytalan kétoldalú forgalomban: az EU-ba irányuló brit autóexportot például 10 százalékos vám terhelné.
A brit autóipar legnagyobb szakmai szervezete szerint az egész ágazat lehetetlen helyzetbe kerülne a megállapodás elmaradása esetén. A brit autógyártók és autókereskedők szövetsége (SMMT) legutóbbi éves szektorjelentésében közölte: ha kereskedelmi megállapodás híján vámeljárásnak kellene alávetni a brit autógyárak alkatrészimportját, az ebből eredő szállítási késések minden egyes perce 50 ezer font (19,4 millió forint) kiesést okozna a szektornak meg nem termelt bruttó hozzáadott érték formájában.
Az SMMT szerint ez bénító hatású fennakadásokat okozna a brit autóipar működési modelljében, amely arra épül, hogy a gyártási folyamathoz szükséges részegységek szinte a felhasználás pillanatában érkeznek az üzemekbe. A szakmai szövetség szerint mindezt évi 4,5 milliárd font (1750 milliárd forint) vámteher tetézné, és ez kiütéssel felérő csapást mérne a brit autóipar versenyképességére. Független londoni elemzők most már a megállapodás elmaradását tartják a legvalószínűbb forgatókönyvnek.
Új Nissan Leaf: a brit kormányfővel együtt tapogattuk
Norvégiában több elektromos Nissan Leaf-et adnak el, mint Qashqai-t, amely a japán márka igazán nagy dobása volt az elmúlt években. A helyzet azért nem ilyen súlyos, sajnos elég messze vagyunk a tömeges villanyaautózástól. A legismertebb tisztán elektromos autó második generációjának premierjén jártunk.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Korábban Lázár János azzal vádolta meg őket, hogy túlterheléses támadást indítottak az EMMA rendszere ellen.
Lázár János tiszás hőbörgésről és hobbivasutas dünnyögésről írt a Facebookon.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Karácsony Gergely ismét felhívta a figyelmet arra: önkormányzati rendezvényről van szó.