Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Van, ahol automatikusan megbírságolják azt, aki megszegi a vonatkozó szabályt.
A megkérdezett magyar autósok 63 százaléka már jó megoldásnak gondta az átlagsebesség-mérést a gyorshajtók megfékezésére. Tavaly az erről pozitívan nyilatkozók aránya még csak 56 százalék volt a K&H biztosító és a Free Association felmérése szerint, amelyet 500 fő bevonásával végeztek, és az eredményeit a Kreszvaltozas.hu ismertette.
A fenti kérdésre az idei felmérés szerint 37 százalék azt válaszolta azt, hogy nem szeretne átlagsebesség-mérést, közülük 14 százalék kifejezetten rossz ötletnek tartja.
Az átlagsebesség-mérés azt jelenti, hogy egy-egy útszakaszon „eltöltött” idő alapján vizsgálják az autók sebességét. Az ellenőrzés kezdő és végpontján egyaránt megtörténik a jármű azonosítása (hatósági jelzés és méret alapján), majd a két mérés között eltelt idő, valamint a megtett távolság ismeretében egy szoftver kiszámítja az átlagsebességét.
A K&H kutatásában a gyorshajtásról is kérdezték az autósokat; ez a válaszadók 81 százaléka szerint napi probléma. A megkérdezetteknek csupán 1 százaléka véli úgy, hogy az autósok betartják a sebességhatárokat, 18 százalékuk szerint viszont a forgalomban részt vevők túlnyomó része nem hajt gyorsabban a megengedettnél.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.