szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Megérkezett a német gyártó nagyobb divatterepjárójának új sportos kivitele.

A Porschénél a GTS modellek mindig az arany középutat jelentik: a zuffenhauseni gyártó azoknak szánja a GTS-eket, akiknek az alapmodellek túl gyengék, de a csúcsváltozatokat feleslegesen erősnek találják. Most itt a legújabb ilyen típus, a Cayenne GTS.
Porsche

Az első generációs Cayenne GTS-ben egy 405 lóerős és 500 Nm-es 4,8 literes szívó V8-as, a második generációs kivitelben pedig 2015-ig egy 420 lóerős és 515 Nm-es ugyancsak 4,8 literes szívó V8-as dolgozott. Ezután viszont egy 440 lóerős és 600 Nm-es, de már csak V6-os biturbó került a gépháztető alá.

Porsche

Most azonban visszatért a V8, és a 4 literes új erőforrás két turbóval megfújva 460 lóerős, illetve 620 Nm-es. Az erőforrás 4,5 másodperces 0-100-as gyorsulást, illetve 270 km/h végsebességet tesz lehetővé, szemben a közvetlen előd 5,1 másodperces, illetve 262 km/h-s értékével.

Porsche

Az alapmodellhez képest 20 milliméteres ültetést kapott, nyolcfokozatú automata váltós GTS-t elöl 390-, hátul 358 milliméteres féktárcsák lassítják, a kerekek 21 colosak.

Porsche

Az első példányokat július elején vehetik át a vásárlók, a Cayenne GTS alapára 114 087 euró (39,2 millió forint), a Cayenne Coupé GTS pedig minimum 118 490 euró (40,8 millió forint) kifizetését követően vezethető haza.

Porsche

 

Porsche
Porsche

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!