szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nincs olyan komoly presztízse, mint a Zsiguliknak, de négykerekű időutazáshoz egy ilyen régi kisautó is tökéletes társ lehet.

Az első Zaporozsec típust 1960 és 1969 között gyártották a Szovjetunióban, ez volt a ZAZ-965, illetve a ZAZ-965A. 1967-ben készültek el a ZAZ-966-os széria első példányai, melyek formailag igen komoly hasonlóságot mutattak az NSU Prinz 4-gyel, majd pedig 1972-ben napvilágot látott a ZAZ-968, illetve 1979-ben a ZAZ-968M.

Az Ukrajnai Zaporizzsjában 1994 nyaráig gyártották a modernnek még a legnagyobb jóindulattal sem mondható ZAZ-968M-et, melyből most egy szinte bejáratósan új és éppen új tulajra váró példány bukkant fel.

Auto.ru

A képeken látható Zaporozsec a hirdetés szerint 1986-ban, a csernobili atomerőmű-baleset évében hagyta el a gyártósort és az azóta eltelt 34 esztendőben alig 483 kilométert hagyott maga mögött.

Auto.ru

Az 1,2 literes 45 lóerős benzinmotorral és 4 fokozatú kéziváltóval szerelt oldtimer remek egészségnek örvend, egyedül a kipufogója rozsdás egy kicsit.

Auto.ru

A magángyűjteményből származó Zaporozsecért 500 ezer rubelt, vagyis átszámítva mintegy 2,2 millió forintot kér a tulajdonosa.

Auto.ru

 

Auto.ru
Auto.ru
Auto.ru

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!