szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Toyota luxusmárkája kívül és belül is módosított a modellen, amely a Mercedes S-osztály kategóriájában szerepel.

A Lexus 1989-ben dobta piacra az első LS luxusszedánt, amelynek aktuális szériája 2017 óta fut. Most megérkezett az általunk is letesztelt modell ráncfelvarrt változata, íme: 

©

Az újdonságot a módosított fényszóróiról a legkönnyebb felismerni, a menetfény feljebb költözött a lámpába, ezenkívül pedig átrajzolták a lökhárítót és sötétebb tónusú lett a hatalmas hűtőrács.

©

A fejlesztők módosították a defektmentes abroncsok saját rugózási jellemzőit, áthangolták a motorbakok csillapítását, mélyebbre nyúló öltésekkel varrják az üléskárpitokat, illetve kényelmesebbé tették az üléseket.

©

Továbbfejlesztették a hibrid, illetve benzinmotoros hajtásláncok vezérlését is. Az előbbinél a leggyakrabban használt sebességtartományokban az eddiginél nagyobb mértékben támaszkodik a rendszer az elektromos hajtásra, míg az elinduláskori gyorsulásnál csökkentették a megengedett legnagyobb fordulatszámot, így finomabban, zajmentesebben lehet vele közlekedni.

©

Az LS 500 benzinmotorja esetében megnövelték a forgatónyomatékot a leggyakrabban használt fordulatszámokon, lerövidítették a váltások időszükségletét, illetve kiterjesztették az egyes fokozatok fordulatszám-tartományát, így ritkábban vált vissza a rendszer. A végletekig csillapított zaj- és rezgésélményt aktív hangszabályozással, illetve motorhang-erősítéssel egészítették ki.

©

Az új vezetéstámogató rendszer képes megállapítani a jármű helyzetét a sávon belül éppúgy, mint a környező járművekhez viszonyítva, és különböző manőverek (például előzés vagy ívmenet, illetve parkolás) során a gyakorlott autóvezetőkéhez hasonló stabilitással irányítja is az autót. Ezek a részleges autonóm mobilitási funkciók a későbbiekben szabadon bővíthetők és frissíthetők.

©

Az Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis új Lexus LS középkonzola kiegészült egy hagyományos nyomógombbal, amellyel azonnal megjeleníthető a központi képernyőn az ülések és a kormánykerék fűtését vezérlő menüsor – ez biztonságosabbá és gyorsabbá teszi a funkciók kezelését.

©

 

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

Az index.hu eddigi szerkesztősége lényegében megszűnt létezni, az ország elveszítette a legolvasottabb online felületét. Ez a független magyar sajtóra és a tájékozódás szabadságára mért eddigi legsúlyosabb csapások egyike. A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, hogy minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Már 750 ezren haltak meg a koronavírus-járványban

Már 750 ezren haltak meg a koronavírus-járványban

Még be sem mutatták, de már rekordidőt futott az új Porsche Panamera

Még be sem mutatták, de már rekordidőt futott az új Porsche Panamera

7 millió bejegyzést törölt a Facebook

7 millió bejegyzést törölt a Facebook