szerző:
László Ferenc
Tetszett a cikk?

4,8 millió forinton nyit itthon az elődjénél picit rövidebb, de belül tágasabb és kevesebbet fogyasztó új Yaris.

A Toyota 1999-ben dobta piacra az első Yarist, melynek aztán 2005-ben jött ki a második, 2011-ben pedig a harmadik generációja. A teljesen új negyedik generációt tavaly októberben leplezték le, és az április végétől hazánkban is rendelhető típus első példánya most megérkezett Magyarországra.
©

A 3,94 méter hosszú új Yaris 0,5 centiméterrel rövidebb, 5 centiméterrel szélesebb és 4 centiméterrel alacsonyabb a kifutó típusnál, valamint a lábtér méretére jó hatással van, hogy a tengelytáv 5 centiméterrel növekedett. A műszerfalat egy nagyméretű központi érintőkijelző uralja, a szélvédőre vetítő HUD 10 colos képátlójú.

©
©

Az 1,5 literes soros háromhengeres, Atkinson-ciklusú benzinmotorra épülő öntöltő hibrid modell mintegy 15 százalékkal erősebb az elődjénél, miközben a fogyasztása 20 százalékkal szerényebb. A nikkel-fémhidrid akkumulátor helyét egy lítiumionos egység vette át, és többek közt ennek köszönhetően is mintegy 20 kilogrammal csökkent a kocsi tömege.

©
©

Legolcsóbban 4,8 millió forint ellenében lehet új Yarisunk, ennyibe kerül ugyanis a 72 lóerős 1 literes 3 hengeres VVT-i motorral és 5 fokozatú kéziváltóval szerelt, Active alapfelszereltségű kivitel. Az alap Yaris messze nem sportkocsi: a 160 km/h végsebességű kisautó 14,6 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100-ra.

A 125 lóerős 1,5 literes motorral és 6 fokozatú kéziváltóval felvértezett Yaris Comfort alapára 5,24 millió forint, a fokozatmentes CVT automata váltós verzióért pedig minimum 5,59 millió forintot kérnek el. Ezek a kivitelek 9-10,2 másodperc alatt tudják le a 0–100-as sprintet, és maximum 180-as sebességre képesek.

©
©

A 116 lóerős 1,5 literes hibrid Yaris 6,29 millió forinttól indul, és 9,7 másodperces 0–100-as szintidővel, valamint 175 km/h végsebességgel rendelkezik. A 16 lóerővel erősebbé vált, 3,8-4,9 literes fogyasztású hibrid modell kilométerenkéni CO2 kibocsátása 26 grammal 86 grammra csökkent, elektromos módban 75 helyett akár 130-cal is képes gurulni, és 80-ról 120-ra a korábbinál 2 másodperccel rövidebb alatt gyorsul fel.

A csúcsot a hibrid Yaris minden földi jóval telepakolt Premium Edition kivitele jelenti, melynek árcéduláján 7,5 millió forintos összeg olvasható. Ez a változat látható a mellékelt fotókon.

A Toyotánál elsőként az új Yarisban érhető el a 40-80 km/h sebességtartományban aktív vészhelyzeti kormánysegéd, illetve a 10-25 km/h között működő, kanyarban történő ütközést megelőző biztonsági rendszer. Yaris fronton újdonság a 10-80 km/h tartományban aktív nappali/éjszakai gyalogos-, illetve kerékpáros-észlelés. Ugyancsak újdonság a sávkövető asszisztens, illetve a táblafelismeréssel kiegészített és 0-180 km/h között használható távtartó tempomat.

©
©
©

A hazai kereskedésekbe ősszel begördülő új Yaris kizárólag 5 ajtós változatban készül, kivételt egyedül a Magyarországra várhatóan az év végén érkező kőkemény sportmodell, a GR Yaris képez, amiből csak 3 ajtós kivitel létezik.

A GR Yarisba szerelt 1,6 literes turbómotor nem kevesebb, mint 261 lóerős teljesítményt, illetve 360 Nm-es nyomatékot ad le, ami új rekord a sorozatgyártású 3 hengeres benzinmotorok körében.

©

Az igen komoly erő egy hatfokozatú kéziváltón keresztül érkezik meg a kerekekhez, ráadásul nemcsak az elsőkhöz, hanem a hátsókhoz is. A fejlett állítható összkerékhajtású újdonság tömege mindössze 1 280 kilogramm, így nem meglepő, hogy a 0–100-as sprinthez alig 5,5 másodpercnyi idő szükséges. A végsebességet elektronika korlátozza 230 km/h-ra.

A karbonszálas műanyagból és alumíniumból készített alkatrészekkel könnyített, 18 colos kerekeken gördülő Toyota GR Yaris 11,65 millió forintos hazai alapárral bír.

©

A Yaris idén tavasszal egy divatterepjárósra faragott testvérmodellt kapott, a Yaris Cross nevezetű és egyelőre ismeretlen árú újdonság hazai piaci bevezetésére 2021-ben kerül sor.

A 9 centiméterrel emelt hasmagasságú Yaris Cross érdekessége, hogy – kategóriájában egyedüli hibridként – intelligens összkerékhajtási rendszerrel is rendelhető lesz.

©

 

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

Az index.hu eddigi szerkesztősége lényegében megszűnt létezni, az ország elveszítette a legolvasottabb online felületét. Ez a független magyar sajtóra és a tájékozódás szabadságára mért eddigi legsúlyosabb csapások egyike. A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, hogy minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Most először videózták le a trükkös bogarat, ami egyszerűen kimászik az őt lenyelő békából – hátul

Most először videózták le a trükkös bogarat, ami egyszerűen kimászik az őt lenyelő békából – hátul

Zöld utat kapott a Richter méhen belüli fájdalomcsillapítója

Zöld utat kapott a Richter méhen belüli fájdalomcsillapítója

Károly herceg utazási tanácsokkal látta el a romániaiakat

Károly herceg utazási tanácsokkal látta el a romániaiakat