Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási normák miatt eltűnt a piacról a népszerű SUV sportos csúcsmodellje.
A Skoda 2018 őszén leplezte a 2016-ban debütált Kodiaq legerősebb változatát, a Kodiaq RS-t. A kereskedelmi forgalomban 2019 elején felbukkant sportos szabadidő-autó nem volt hosszú életű, mostanra már el is tűnt a Volkswagen-konszern cseh márkájának konfigurátorából.
Az ok könnyen kikövetkeztethető: a dízelmotoros Kodiaq RS a 421 lóerős V8-as dízel egységgel szerelt VW Touareghez hasonlóan nem igazán felelt meg az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási normáknak. A gyártó bejelentette, hogy dízel Kodiaq RS nem lesz többet, viszont a 2021-ben megejtendő következő facelifttel együtt jön majd egy benzines Kodiaq RS.
A kifutott Kodiaq RS motorházteteje alatt egy 2 literes lökettérfogatú 4 hengeres dízel erőforrás található, mely két turbóval megfújva 240 lóerős teljesítményt, illetve kereken 500 Nm-es nyomatékot produkál. Utóbbi már 1750-es percenkénti fordulatszámtól rendelkezésre áll, és többek közt ennek is köszönhető, hogy a 0-100-as sprint mindössze 7 másodpercig tart. A végsebesség 220 km/h.
A Skoda valaha készített legerősebb dízelmotorja egy hétsebességes duplakuplungos automataváltón keresztül adja le teljesítményét, és nem meglepő módon széria az összkerékhajtás.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.