szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Seat Leon mindig is a spanyol márka legjobb megjelenésű autója volt. A megújult változat most akkora lett, hogy az eddig legjellemzőbb hátránya, a mérete se lehessen kifogás ellene.

A Leon a spanyol márka vezető terméke, a legnagyobb darabszámban eladott autója. Az újdonság a hagyományoknak megfelelően dinamikus és sportos arányú, de tágasabb a belső tere és a korábbinál jobb minőségű a kivitelezése. Ha a konkurensek alkotta halmazban kell pozicionálni, akkor az a spanyolok szerint, valahol a Ford Focus és az Audi A3-as között van.

Külsejében a legfontosabb változások hátul vannak: új a felirat, mostantól folyóírással olvasható, hogy Leon. A lámpák között „faltól falig” ér a LED világítás, amelyek dinamikus módon működik, fékezéskor figyelmeztetve a hátulról érkezőket. A modell sziluettje marad a spanyolok által régóta követett forma: lapos tetővonal, szélesnek, masszívnak tűnő összképpel.

©
©

Az új Leon méretre ugyanakkor jócskán megnőtt: 86 milliméterrel nagyobb, mint az elődje, így 4368 milliméter hosszú. A lényeg persze inkább a belső tér, amely 49 millimétert tudott növekedni, és 1799 milliméteres tengelytávot biztosít. A legjellemzőbb kifogás a Leonnal kapcsolatban – főleg a flottásoknál – eddig az volt, hogy ugyanezért a pénzért nagyobb autót lehet kapni. A kompakt formájú, ötajtós Leon esetében a mostani 380 literes csomagtér ugyan továbbra is inkább csak az iparági sztenderd, de a kombi esetében a 620 liter már méretes kapacitás, még a szegmens eminensével, az új Octavia kombi 640 literével szemben is megállja a helyét.

©
©
©
©

A belső térben természetesen minden digitális. Nincs túl sok gomb, nagy multimédiás képernyő van a letisztult műszerfalon. A sofőr előtti képernyő 10,25 colos, míg a központi kijelző akár 10 colos is lehet. Az okoseszközök kiszolgálása jól megoldott, vezeték nélkül is tud kapcsolódni a rendszer az Apple CarPlay-hez, és okostelefonról lehet nyitni-zárni is a kocsit, vagy akár a klímát is be lehet indítani távolról.

A benzinmotorok az autóban a szokásos háromhengeres 1,0 TSI, 88 illetve 110 lovas változatai, az 1,5 TSI már 130, illetve 150 lóerő teljesítményű. A dízelválaszték továbbra is fontos, ott egyféle 2,0 literes motor van, 118 lóerőtől a 150 lovas változatig.

A Leonban most először már megjelenik a 48V-os enyhe hibrid technológia (eTSI néven), de megjelent a konnektoros, plug-in hibrid változat is. Ez utóbbi rendszer egy 1.4 TSI motort egy villanymotorral ötvöz, amelyek összességében 204 lóerős teljesítményt adnak le, ráadásul 60 kilométeres hatótávra képes a villanyhajtás, aminek révén zöld rendszámosként is forgalomba helyezhető az autó. A gyártó azt ígéri, hogy otthoni, egyfázisú konnektorból 6 óra alatt feltölthető a kocsi akkuja, míg nagyobb teljesítményű fali töltőről 3 óra 40 perc alatt.

A próbakörön egy 1,5 literes motorú, 130 lovas benzinest vittük el, amelyben hatfokozatú kézi sebességváltóval kombinálták a hajtást. Nem sportos karakterű darab, de a német konszerntől megszokott módon feszes minden eleme. A kormányzás, a váltó pontos, a futómű pedig pont annyit tud, amennyi ehhez a teljesítményhez illik. Hétköznapi módon használva, kényelmesnek és stabilnak tűnik a Leon.

Az újautó-árak minden márkánál durván növekedtek az idén, egyfelől az az új szennyezőanyag-kibocsátási normák miatt, másfelől a forint-euró árfolyam okán. Az új Leon ára sem visszafogottak. A belépő Reference modell 6,694 millió, a vélhetően leggyakoribb Style felszereltségű példányok 7,1 millióba kerülnek alapból, míg az Xcellence variáns 8,6 millióról indul. A sportos FR változat ára 8,57 millió alapból. A kínálatban abszolút újdonság plug-in hibridek ára pedig minden esetben 11 millió forint feletti. 

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Kellemetlen hiba a Facebookon: látszódnak a letiltott ismerősök posztjai

Kellemetlen hiba a Facebookon: látszódnak a letiltott ismerősök posztjai

Törölte a Mi Hazánk oldalát a Facebook

Törölte a Mi Hazánk oldalát a Facebook

Értelmetlennek találta a jelzőtáblát, inkább az érkező vonat elé rakta

Értelmetlennek találta a jelzőtáblát, inkább az érkező vonat elé rakta