szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Teljesen más lett korábbi változatához képest a kis méretű szabadidő-autó, amelyből már létezik elektromos változat is.

Az új Opel Mokka az első a sorban, amely a német márka teljesen megújult dizájnját hordozza. Az Opel Vizor nevű dizájnelem a jármű elülső maszkrészét, a légbeömlőt, a LED fényszórókat és az új logót foglalja magába. A modell neve először a csomagtérajtó közepén jelenik meg, ráadásul egy újonnan bevezetett betűtípussal.

©

Az autó francia anyacége a PSA platformjára épül, amelyre az Opel Corsát is építik. Az új Mokka hossza 4275-ről 4150 mm-re csökkent a korábbi változathoz képest, a karosszéria túlnyúlásai érezhetően rövidebbé váltak. A Mokka szélessége ugyanekkor 10 milliméterrel, a tengelytáv pedig 2 milliméterrel, 2557 milliméterre nőtt.

Az új Opel kabinterében is teljes dizájnváltás történt, az úgynevezett Pure Panel mindössze két nagy képernyőt jelent. 12 colos képernyőn kaptak helyet a vezető előtti műszerek és egy másikon, 7 vagy 10 colos méretűn – konfigurációtól függően – a multimédiás rendszer.

©

A hajtásláncok között a legérdekesebb a tisztán elektromos változat 136 lóerős teljesítménnyel és 260 Nm-es nyomatékkal. A sofőrök három menetmódból választhatnak: Normal, Eco és Sport. Az 50 kWh-s akkumulátorral az Opel Mokka-e hatótávolsága akár 324 km (WLTP szerint) és az Opel 8 év vagy 160 ezer kilométer garanciát ad az akkumulátorok hatékonyságára.

©

A hagyományos motorválasztékot háromféle motor képviseli. Az alap a Szentgotthárdon is gyártott 1.2 literes, 100 lóerős benzines turbómotor, hatfokozatú kézi sebességváltóval. Alternatív megoldásként az ugyanekkora lökettérfogatú turbómotoros változat kérhető 130 lóerős teljesítménnyel. A dízeleshajtásnál nincs választási lehetőség, egyféle, 1.5 literes, 110 LE-s modell lesz elérhető.

©
©

A típusok ára Németországban 19 990 eurótól, 7,2 millió forinttól indul. Az elektromos változatért ugyanitt 32 990 eurót, közel 12 millió forintot kérnek. Nálunk igazán akkor lehet nagy siker az elektromos modell, ha a Peugeot e-208-hoz hasonlóan 11 millió forintnál húznák meg az árát, amivel azonnal 2,5 millió forintos támogatásra lenne jogosult.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Csaknem 118 milliárdból gazdálkodhat jövőre a közmédia

Csaknem 118 milliárdból gazdálkodhat jövőre a közmédia

7 talán meglepő tünet, ami a koronavírus-fertőzöttség jele is lehet

7 talán meglepő tünet, ami a koronavírus-fertőzöttség jele is lehet

Meseország Dúró Dóráé is lehetett volna: egy másik Magyarország meséje

Meseország Dúró Dóráé is lehetett volna: egy másik Magyarország meséje