szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Hasznos ötletet szorgalmaz az unió, de még nem tartunk itt.

A Vezess.hu szerint téves információ kering a hamarosan életbe lépő, közlekedésbiztonságot fokozó EU-s szabályzásról. A félreértést az ORFK Országos Balesetmegelőzési-bizottságának Facebook posztja okozta, ami azt mondja, hogy az Európai Parlament 2019. április 16-án elfogadta az új járműbiztonsági követelményeket, melyek értelmében 2022-től kezdve minden új gépjárművet alkoholszondás indításgátlóval kell felszerelni. A szondába indulás előtt bele kellene fújni, az autó pedig csak negatív eredmény esetén indul el.

Az "alcohol interlock" - és ezt még az ORFK oldala írja, - évek óta jól ismert technikai megoldás az ittas vezetések megakadályozására, számos európai országban jogszabály rendelkezik az ilyen eszközök kötelező alkalmazásáról. A szabályozások még nem mindenkire, hanem a hivatásos tehergépjármű és autóbusz sofőrökre, a visszaeső ittas vezetőkre illetve két országban az iskolabuszok vezetőire terjednek ki.

A Vezess.hu szerint azonban a szabályozásban csak az áll, hogy ”indításgátló alkoholszonda előkészítése”. Vagyis egy szabványosított csatlakozót kell berakni egyelőre, amely megkönnyíti az indításgátló alkoholszonda-készülékek beszerelését, és nincs szó kötelező szondáról.

Egyébiránt a szöveg tartalmaz további új és kötelező elemekről szóló előírásokat is, így kell majd a jövőben az új típusokba intelligens sebességszabályozó, a járművezető fáradékonyságát és figyelmét érzékelő figyelmeztető rendszer, a járművezető figyelmetlenségét érzékelő rendszer, vészfékjelzés, tolatóradar és eseményadat-rögzítő.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!