Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c04ac6d1-3b34-4591-a3be-dd734b69c7e9","c_author":"Németh András","category":"360","description":"Oroszország komoly erőfeszítéssel igyekszik befolyásolni az európai közvéleményt, ám mivel a moszkvai pénz általában kerülő úton jut el a címzettekhez, a bizonyítás legtöbbször szinte lehetetlen. Most viszont lebukott a Pravfond alapítvány, amely tucatnyi EU-tagállamban szervezte az orosz propagandát.","shortLead":"Oroszország komoly erőfeszítéssel igyekszik befolyásolni az európai közvéleményt, ám mivel a moszkvai pénz általában...","id":"20250531_hvg-orosz-propaganda-europaban-igazsagrelativizalas-kulonleges-magyarorszag-fellazitas-lazitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c04ac6d1-3b34-4591-a3be-dd734b69c7e9.jpg","index":0,"item":"9a00e07f-1377-496b-9684-9045b9f1557a","keywords":null,"link":"/360/20250531_hvg-orosz-propaganda-europaban-igazsagrelativizalas-kulonleges-magyarorszag-fellazitas-lazitas","timestamp":"2025. május. 31. 11:00","title":"Fellazít és lázít Európában az orosz propaganda, a magyar kormánypárti média ingyen is terjeszti","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5aa56737-d517-40d2-a354-b5045543f8a3","c_author":"Lengyel Tibor","category":"gazdasag","description":"Megérkezett Kecskemétre az első három darab a nagyjából 70 milliárd forintba kerülő 12 Skyfox kiképző repülőgépek közül. A gyártó a cseh Aero Vodochody, amelybe már régen bevásárolta magát a NER: a tulajdonrész előbb Szalay-Bobrovniczky Kristófé volt, aztán Hernádi Zsolthoz, majd Habony Árpádhoz került.","shortLead":"Megérkezett Kecskemétre az első három darab a nagyjából 70 milliárd forintba kerülő 12 Skyfox kiképző repülőgépek...","id":"20250530_l39-skyfox-habony-arpad-szalay-bobrovniczky-kristof-leszallitott-repulogepek-magyar-honvedseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5aa56737-d517-40d2-a354-b5045543f8a3.jpg","index":0,"item":"072e0f8c-00b0-46bb-aa44-7ea67f8cd1e2","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_l39-skyfox-habony-arpad-szalay-bobrovniczky-kristof-leszallitott-repulogepek-magyar-honvedseg","timestamp":"2025. május. 30. 16:22","title":"Leszállította a Honvédségnek az első három gyakorlógépet a már Habony Árpád résztulajdonában álló cseh gyár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"990c1592-3377-423e-a2ea-a79d0dd13f6d","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A rendőrség a Kúria szombati döntése után gondolta meg magát.","shortLead":"A rendőrség a Kúria szombati döntése után gondolta meg magát.","id":"20250601_Megis-megtarthato-a-vasarnap-delutani-szivarvanyos-menet-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/990c1592-3377-423e-a2ea-a79d0dd13f6d.jpg","index":0,"item":"ebb0870e-2fcb-4c2b-8775-46a08d89aa2b","keywords":null,"link":"/elet/20250601_Megis-megtarthato-a-vasarnap-delutani-szivarvanyos-menet-ebx","timestamp":"2025. június. 01. 14:04","title":"Mégis megtartható a vasárnap délutáni szivárványos menet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9f630584-7965-4a24-a608-68d6f6cf19ed","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A szaúdi király a fiát küldte Iránba, hogy átadja a figyelmeztetést az ország államfőjének.","shortLead":"A szaúdi király a fiát küldte Iránba, hogy átadja a figyelmeztetést az ország államfőjének.","id":"20250530_iran-szaudi-targyalas-figyelmeztetes-usa-atomalku","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f630584-7965-4a24-a608-68d6f6cf19ed.jpg","index":0,"item":"fd2b126f-4c20-4779-bb10-c254561dcba2","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_iran-szaudi-targyalas-figyelmeztetes-usa-atomalku","timestamp":"2025. május. 30. 16:59","title":"Rijád megüzente Teheránnak, hogy kössék meg az atomalkut Trumppal, különben egy izraeli támadást kockáztatnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"03a59f94-dee9-4175-8088-61cc32f2e5f4","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Közzétette tavalyi beszámolóját a párt. Az elnök elárulta: egyetlen támogatást nem fogadtak el, ez „egy ismert végrehajtótól” érkezett.","shortLead":"Közzétette tavalyi beszámolóját a párt. Az elnök elárulta: egyetlen támogatást nem fogadtak el, ez „egy ismert...","id":"20250530_tisza-part-2024-beszamolo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/03a59f94-dee9-4175-8088-61cc32f2e5f4.jpg","index":0,"item":"e3c72a16-7b60-40f0-b424-e62b2cffea35","keywords":null,"link":"/itthon/20250530_tisza-part-2024-beszamolo","timestamp":"2025. május. 30. 21:08","title":"Magyar: Több támogatást kapott a Tisza Párt magánszemélyektől, mint a Fidesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2f4fd2dc-9844-4bc2-ba6d-81e1ca723396","c_author":"HVG","category":"360","description":"A rendszeresen új helyre költözés vagy a több tudományos műhely közötti időmegosztás akár évekkel is lerövidítheti azt az időt, amennyi a később tudományos áttörésként értékelt alapötletek megszületéséhez szükséges.","shortLead":"A rendszeresen új helyre költözés vagy a több tudományos műhely közötti időmegosztás akár évekkel is lerövidítheti azt...","id":"20250530_hvg-tudosok-kutatok-mobilitas-tudomanyos-eredmenyesseg-nobel-dijak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2f4fd2dc-9844-4bc2-ba6d-81e1ca723396.jpg","index":0,"item":"c20ecea2-d186-4914-ae6d-fe8d6a4e494e","keywords":null,"link":"/360/20250530_hvg-tudosok-kutatok-mobilitas-tudomanyos-eredmenyesseg-nobel-dijak","timestamp":"2025. május. 30. 16:15","title":"Tudósok, kutatók, induljatok el!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d3a8ad25-39d3-4cf5-a6cf-449b4a198c3d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Először közöltek fényképeket az elárasztott parajdi sóbányáról.","shortLead":"Először közöltek fényképeket az elárasztott parajdi sóbányáról.","id":"20250531_Parajd-elarasztott-sobanya-fotok-kornyezeti-katasztrofa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d3a8ad25-39d3-4cf5-a6cf-449b4a198c3d.jpg","index":0,"item":"2a92b826-c33b-4bae-91f3-5a2877b11adb","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Parajd-elarasztott-sobanya-fotok-kornyezeti-katasztrofa","timestamp":"2025. május. 31. 21:25","title":"Szakad a kősószikla, omlik a fal, mindent elönt a víz – fotókon a parajdi sóbánya-katasztrófa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"436e486c-614b-49fc-a019-a486aea1b79f","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az Odu Store-nak már negatív a saját tőkéje, miután a működése egyetlen évében sem tudott nyereséget termelni.","shortLead":"Az Odu Store-nak már negatív a saját tőkéje, miután a működése egyetlen évében sem tudott nyereséget termelni.","id":"20250530_Orban-Rahel-bababolt-odu-store-veszteseg-beszamolo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/436e486c-614b-49fc-a019-a486aea1b79f.jpg","index":0,"item":"b89e0f43-c207-4cb7-bb37-6beba9915128","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_Orban-Rahel-bababolt-odu-store-veszteseg-beszamolo","timestamp":"2025. május. 30. 18:32","title":"Sántít a saját láb, négy év alatt negyedszer lett veszteséges Orbán Ráhel bababoltja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Miközben számos autógyártót nehéz helyzetbe hozott a koronavírus-járvány, a Porsche továbbra is elég szépen teljesít, és 1,2 milliárd euró üzemi nyereséggel zárta az első fél évet. Ebben nagy része volt a nemrég bevezetett elektromos hajtású Taycannak, melynek csúcsváltozatait mi is kipróbáltuk Németországban.
A bevezetőben említett hírhez hozzátartozik, hogy a mintegy 35 ezer főt foglalkoztató stuttgarti vállalat is megérezte a pandémia hatásait, tekintettel arra, hogy az irigylésre méltó eredmény dacára az első hat hónapban 12,4 százalékkal, 116 964 darabra csökkent a kiszállított járművek száma. Mindenesetre a cég vezérigazgatója, Oliver Blume továbbra is nagyon optimistán tekint a jövőbe, ami nem csoda, miután a jelenlegi modellkínálat valamennyi tagja közkedvelt, az új Taycan fogadtatása pedig talán még az ő elképzeléseit is felülmúlta.
Képgaléria
Porsche
A márka első tisztán elektromos modelljére már a tavaly szeptemberi bemutató előtt 30 ezer megrendelést vettek fel, és arra is büszkék, hogy bár a járványos időszakban hetekig zárva tartottak a márka szalonjai, 4480 darabot így is átadhattak új tulajdonosaiknak.
Nagyon fontos adalék, hogy a Porsche a zöldtechnológia további fejlesztésére 15 milliárd eurót költene az elkövetkező öt esztendőben, s eltökélt abban is, hogy az évtized közepére jelentősen növelje plug-in hibrid modelljeinek számát. Természetesen ez is szóba került azon a szűk körben megrendezett németországi sajtóeseményen, ahol – versenypályán és közúton is – kipróbálhattuk a Taycan paletta zászlóshajóit, a Turbo és a Turbo S modelleket.
Porsche
A Porschénál az a szokás, hogy a rendezvény egy hangulatos esti koktélozással és vacsorával kezdődik, s csak a második nap ülhetünk be a tesztautókba. Így volt ez most is, ráadásul sikerült elcsípni egy rövid eszmecserére a sportlimuzin fejlesztéséért felelős mérnököt, Dr. Ing. Bernd Propfe-t. Meg kell hagyni, roppant módon emlékezetes és tanulságos volt a beszélgetés, merthogy Propfe úr hozzáállása és habitusa különbözik attól, amit a Porsche szakembereitől az elmúlt években megszoktunk.
Ő ugyanis nem a zuffenhauseni birodalomban cseperedett komoly szakemberré, csak a közelmúltban csatlakozott a vállalathoz, és talán pragmatikusabb is kollégáinál. Szó esett arról, hogy milyen sok időt és energiát fordítottak a hajtáslánc, továbbá az akkupakk hűtésének megoldására, vagy éppen a váltóra, ami egy villanyautónál nem éppen megszokott alkatrész. Mint elhangzott, a kétsebességes automata egységnek köszönhetően minden más villanyverdánál hatékonyabb a Taycan, nem beszélve arról, hogy ennek köszönhetően nem okozott problémát a 260 km/órás végsebesség elérése sem.
Porsche
Mégis egy szélsőséges körülmények között használt sportkocsinál vajon miként lehet pontosan megbecsülni a hatótávot menet közben? Propfe úr nem titkolta, rengeteg munkájuk fekszik abban, hogy e tekintetben se okozzon csalódást a Taycan. A rendszer számtalan szempontot figyelembe vesz, így többek között a domborzati viszonyokat, a rekuperáció, azaz a fékenergia-visszanyerés során felszabaduló áram mennyiségét, s még azt is, hogy milyen az autó környezetében a levegő sűrűsége és hőmérséklete.
Mint arról a másnapi próbán magunk is meggyőződhettünk, valóban elképesztően precízen jósol a számítógép, ilyet eddig más elektromos modellnél nem tapasztaltunk. Persze szó esett a 800 V-os rendszer brutális kapacitású, a Turbo és Turbo S esetében alapból 93,4 kWh-s akkucsomagjáról, amit – megfelelő töltő esetén – 270 W-tal mindössze 22 és fél perc alatt 80 százalékos szintig tölthetünk. Ha van elég delej, akkor az elméleti hatótáv 452 vagy 416 kilométerre rúg, ámbár a valóság inkább valahol 300 és 400 km között lehet – ez jócskán elmarad a Tesla Model S értékétől, ámde nem hinném, hogy ezen sokat problémáznának a felhasználók.
Porsche
Az is imponáló, hogy – ideális esetben – 5 perc alatt 100 km-re elég áramot pumpálhatunk az akksiba. Utóbbit élőben is láthatták az újságírók, miután az odahozott mobil áramfejlesztő karvastagságú kábelein állandóan egy-egy Taycan lógott. Megdöbbentő volt látni, hogy tényleg elég néhány percnyi áramfelvétel a következő 100-150 kilométeres etapra.
Még az esti beszélgetésnél megkérdezte Propfe úr, vajon melyik autót választanám: a 911-est vagy a Taycant? Talán nem meglepő, hogy az előbbit, nem hittem ugyanis benne, hogy felbukkanhat olyan típus a Porsche választékában, amely izgalmasabb és érdekesebb a legendás farmotorosnál. Már az elején lelőjük a poént: a Taycan, vagy legalábbis a kipróbált Turbo és Turbo S elcsavarja az ember fejét. Ráadásul nemcsak az elképesztően izgalmas technika – mint például az adaptív légrugózás, az elektromechanikus dőlésstabilizálás vagy a négykerék-kormányzás –, illetve a semmi mással össze nem téveszthető gyorsulási élmény, hanem a körítés is magával ragadó.
Porsche
Merthogy ez a játékszer az összes apró porcikájában igazi Porsche, precíz illesztéseivel, vajpuhán záródó, keret nélküli ablakokkal vagánykodó ajtóival, nem utolsó sorban pedig első osztályú – akár újrahasznosított – anyagokból felépülő utasterével. Utóbbi kapcsán érdemes megjegyezni, hogy a sofőr ívelt, árnyékolót nélkülöző digitális kijelzővel néz szembe, míg a 10,9 colos képátlójú központi kijelző alatt egy virtuális kapcsolópanel helyezkedik el, erről szabályozható többek között a klímarendszer. Jópofa, hogy a műszerfal tetején ott trónol a Porsche modelljeinél megszokott hagyományos óra is, ezzel utalnak a jövőre 90 éves jubileumát ünneplő márka sportos tradícióira.
Az első tesztkör előtt azt is kipróbáltuk, milyen ülni a második sorban. A hátrafelé erősen lejtő, eleve mindössze 1381 mm-es magasságban húzódó tető okán előnyben vannak az alacsony növésűek, viszont a pazar oldaltartású fotelekre sem itt, sem az első sorban nem lehet panaszunk, mert akkor is vasmarokkal fogják az ember testét, amikor éppen keresztben csúszik a kocsi a versenypályán. És ilyen kalandban bőven volt részünk a félnapos programon, hisz az üresen mintegy 2,4 tonnás Taycan széles fenekét ugyanolyan vadul meg lehet csúsztatni, mint Otto-motoros rokonait.
Képgaléria
Porsche
Mondani sem kell, szinte teljesen mindegy, hogy a 680 lovas (850 Nm) Turbót vagy a 761 lóerős (1050 Nm-es) Turbo S-t hajtjuk, az élmény ugyanolyan felfoghatatlan, főképp, amikor a százas sprintre kerül a sor – a gyengébbiknek is mindössze 3,2 másodpercig tart a mutatvány, míg az S-nél 2,8 másodperc (!) a szintidő. Sőt, ha nulláról kétszázig hajtjuk, akkor is csupán egy hosszabb lélegzetvételnyi idő telik el: 10,6, illetve 9,6 szekundumnál áll meg a számláló! A legszürreálisabb az egészben, hogy ha úgy tartja kedvünk, a családot és 450 liternyi csomagot is beszuszakolhatunk a Taycanba, hogy együtt túrázzunk ezzel a minden tekintetben egyedülálló masinával. Igaz, mielőtt beleélnénk magunkat a programba, készítsük elő egy budapesti lakás árát: a Turbo több mint 52, a Turbo S pedig 63 millióval apasztja a családi költségvetést.