szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az útszakasz felületét a nap fénye feltölti, így az világít a sötétben.

A Magyar Közút közvilágítás nélküli útszakaszok "fokozott optikai vezetésével" kísérletezik, melynek révén elsősorban veszélyes gyalogátkelők, kerékpárutak, sávjelzések, járdák, sarokkövek, negyedkövek és lassítószigetek biztonsága növekedhet.

A cég munkatársai hétfőn egy esztergomi kerékpárúton alkalmaztak először fotolumineszcens boroszilikát anyagú, gyantába ágyazott szemcséket. Ezeket napközben feltölti a nap fénye, így a velük kezelt útfelület később mintegy 5-6 órán keresztül világít a sötétben.

Magyar Közút
Magyar Közút

A szakemberek többféle koncentrációval látták el a Duna-parti Eurovelo 6 kerékpárút Esztergom melletti szakaszán található útfelületet, hogy valós körülmények között teszteljék az újfajta anyag hatékonyságát.

Magyar Közút
Magyar Közút

Az elkövetkezendő időkben kielemezik az eredményeket és a tapasztalatok alapján döntenek majd a további alkalmazásról, mindenesetre az arra közlekedő kerékpárosok visszajelzései máris pozitívak.

Magyar Közút

2015-ben világító útburkolati jelekkel láttak el egy egri kerékpárutat, 2016-ban pedig Lengyelországban már készült egy a mostani esztergomihoz hasonló világító bicikliút.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!