A Suzuki közelmúltban debütált 12V-os és 48 V-os lágyhibrid modelljei az aktuális hazai szabályozás értelmében nem kaphatnak zöld rendszámot, most azonban megérkezett Magyarországra a Suzuki Across, mely plugin hibrid divatterepjáró minden további nélkül zöldrendszámozható.
A Suzuki Across hazai listaára 18,5 millió forint, mely összeg ellenében egy lényegében full extrás SUV vezethető haza. A megrendelők hatféle szín közül választhatnak: jégfehér, acélszürke, achátszürke, ébenfekete, mélyvörös és bársonykék.

Összehasonlításképp, az Esztergomban gyártott és nemrégiben második ráncfelvarrásán is átesett, 130 lóerős Suzuki Vitara jelenleg 5,29-7,11 millió forintos áron kapható. Vagyis az Across árából akár 3,5 Vitara alapmodell is kijön. Az Across az orsztrákoknál sem olcsó, sőt: a típus ausztriai listaára 57 990 euró (21 millió forint).
A Suzukinak nem ez az első komolyabb árú modellje Magyarországon: a minimális mennyiségben értékesített Kizashi szedán 2011-ben 9,3 millió forintos alapáron nyitott.


A gyakorlatilag átbrandelt plugin hibrid Toyota RAV4-nek tekinthető, összkerékhajtású Suzuki Across egy 4,6 méter hosszú és 490 literes csomagterű szabadidő-autó, mely elsősorban 306 lóerős összteljesítményéről, illetve mintegy 75 kilométeres e-hatótávjáról ismerszik meg. Érdekesség, hogy az említett Toyota alapmodell hazai ára egyelőre ismeretlen.
A 2,5 literes szívó benzimotor 184 lóerős teljesítményt, illetve 227 Nm-es nyomatékot ad le, mellett pedig egy 182 lóerős és 270 Nm-es, valamint egy 54 lóerős és 121 Nm-es villanymotor is a hajtáslánc részét képezi. Az akkumulátor 18,1 kWh kapacitású. A 0-ról 100-ra 6 másodperc alatt felgyorsuló újdonság elektromos módban maximum 135 km/h-val képes gurulni.



Hamarosan várhatóan ugyancsak hazánkba érkezik a Toyota Corolla kombi kivitelének Suzuki változata, az egyelőre ismeretlen árú Swace. Ez a normál hibrid hajtásláncú, tehát külsőleg nem tölthető modell hazánkban nem kaphat zöld rendszámot, az Across mellett azonban kiválóan alkalmas arra, hogy csökkentse a Suzuki flottaszintű CO2-kibocsátását.
A Toyota technikára épülő Suzukik ezenkívül színesítik az utóbbi gyártó termékpalettáját, de jelentős eladási mennyiséget nem igazán remélnek tőlük.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.