szerző:
D.P.
Tetszett a cikk?

Továbbra is három karaktert ötvöz - ha különböző mértékben is - a brit márka legnagyobb autója: a sportos, az off-roados és az életstílus hangulatot. Kicsit megújult kívül-belül és valamivel jobban a motortérben is.

A második generációs Mini Countryman 2016 óta van a brit márka kínálatában és jóllehet négy év alatt nem sokat öregedett az aktuális modellfrissítés több szempontból is jót tett neki.

A külsőben forradalmi változások nincsenek, de megújult a hűtőrácsa, a LED-lámpák már alapfelszereltséget jelentenek és a Countryman hátsó lámpateste is átvette a brit Union Jack zászlós mintázatot. A fedélzeten a kezelőszervek nem változtak, ám a 2020-as modelleben debütált az a digitális műszerfal is, ami eddig csak az elektromos Miniben volt.

©
©
©

Ahogy az várható volt, a Countryman-frissítés legfontosabb mottója az Euro 6d szabványoknak való megfelelés volt. A Mini Countryman benzin, dízel és hibrid változatban is elérhető és összességében valamennyi variáns motoregységéhez hozzányúltak valamilyen formában. A benzinmotorokat részecskeszűrővel szerelték fel, a turbódízel AdBlue befecskendezést kapott. A benzinesek közül a Cooper S gyengébb is lett: 192-ről 178 lóerőre csökkent a teljesítménye.

A zöld rendszámra is jogosult All4 plug-in verzió viszont a korábbi 220 lóerő helyett 224 LE-s mostantól. A hibridben egyébként úgy jött ki a teljesítményszint-változás, hogy a háromhengeres, 1.5 literes turbómotor, 136 lóerő helyett 125 lovas lett, a hátsó elektromos motor azonban 88 lóerő helyett mostantól 95 lóerős.

©
©

Az All4 összkerék-meghajtású modellek esetében mind a benzines, mind a dízel autók nyolcfokozatú Steptronic automata váltót kapnak, ami az első kerék meghajtású dízel Cooper SD-hez is elérhető. A Cooper SE plug-in hibridben viszont 6 fokozatú az automata. Itt a hátsó kerekekhez csatlakozik az elektromos motor, benzines egység hajt elöl. 

A megújult Countryman menet közben igazán olyan maradt, mint a „régi”. Egy crossoverhez képest nem ülünk túl magasan benne, a futómű és a kormányzás sportosan feszes. A benzines, 136 lóerős modellvariáns is jól kiszolgálja a kocsit, de élményautózást nem ez fog adni. A motort igencsak forgatni kell, hogy gyorsan haladjunk, de ha megvan a lendület, legalább a futóművén nem fog múlni, hogy jól érezzük magunkat.

©

A 190 lóerős SD változat már teljesítmény és nyomaték oldalról is más világ, nem kérdés, hogy tökéletes választás egy közel 1700 kilós autóhoz. A sportos dízel esetében komoly összetevő a képletben a fogyasztás is, amely vélhetően a napi rutinban is tartható a próbán látott 6 liter körüli értéken.

Kifejezetten meglepően agilis modell viszont a hibrid, amelyben a Minire jellemző fürgeség és közvetlenség is abszolút megvan. A két motor együttes ereje bármilyen sebességnél érezhető a négykerék-hajtáson keresztül. A hibrid végsebessége egyébiránt mostanra 135 km/h elektromos üzemmódban is. A  Countryman Cooper SE ráadásul hatvan kilométeren keresztül nulla károsanyag-kibocsátással is elközlekedhet és a gyártó szerint a kombinált átlagfogyasztása is 1,7 és 2,0 l/100 km között van.

Mindehhez már csak a bőséges 11 féle modell változatot kell hozzáadni árban és teljes a kép. A Mini a prémum voltát itt nem tagadja meg, az alapár is 8,29 millió forint a  Countryman Cooper révén, a Cooper S már 9,4 millió, illetve összkerékhajtással 10,6 millió forint. A dízeles alap Cooper D 9,2 millió az izgalmas SD kétkerékhajtással is 10,6 millió, míg összkerekesként már 11,8 millió forint. A hibrid ennek fényében a 12,3 milliós árával abszolút partiban van. A John Cooper Works modell 13,48 milliós ára már megint más liga, akárcsak a csúcsmodell 306 lóerős teljesítménye.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Demeter Péter Autó

Mini Cooper S Sidewalk – teszten a Flaszter Edition

Ha szó szerint vesszük, elég szokatlan a „járda” szót adni egy autó egyedi szériájának. Másfelől viszont találó, ha megfordítjuk a nézőpontot. Ha azoknak szól, akik nézik, amíg mi kabriózunk.

Önjáró büfékocsi a streetfood jövője?

Önjáró büfékocsi a streetfood jövője?

Soha nem adott még el ennyi telefont a Xiaomi

Soha nem adott még el ennyi telefont a Xiaomi

Túl kiváncsi volt az amerikai kémrepülő - üzenték az oroszok egy Szu-27-essel

Túl kiváncsi volt az amerikai kémrepülő - üzenték az oroszok egy Szu-27-essel