Megkapta az uniós engedélyt, egyesülhet a Fiat Chrysler és a PSA

Két feltételt szabott a versenyhatóság a fúzióhoz.

  • MTI / hvg.hu MTI / hvg.hu
Megkapta az uniós engedélyt, egyesülhet a Fiat Chrysler és a PSA

Az Európai Unió versenyhatósága hétfőn engedélyezte az olasz–amerikai Fiat-Chrysler Automobiles (FCA), valamint a Peugeot, a Citroen, az Opel, a Ds és a Vauxhall márkák anyacége, a PSA autóipari csoportok egyesülését, amivel a világ negyedik legnagyobb autóipari csoportja jön létre.

A versenyhatóság azonban feltételként előírta, hogy a PSA-nak ki kell terjesztenie együttműködési megállapodását a Toyota céggel, ami részben azt jelenti, hogy egyik franciaországi gyárában több kisteherautót kell gyártania a Toyotának. A másik feltétel pedig az, hogy a két autógyártónak nagyobb mértékű hozzáférést kell biztosítania a versenytársak számára a szervizelési és fenntartási hálózataikhoz.

Az egyesülési folyamat várhatóan 2021 első negyedévében zárul le, és ezzel a negyedik legnagyobb autógyártó csoport jön létre a Volkswagen, a Renault-Nissan-Mitsubishi és a Toyota után.

A PSA-FCA azzal számol, hogy az egyesüléssel évi nagyjából 5 milliárd dollár költséget takarít meg.

Az már júliusban kiderült, hogy az egyesülés eredményeként létrejött társaság a Stellantis nevet kapja. A korábbi hírek szerint ezt a nevet kizárólag csoportszinten használják, mind 12 fő autómárka továbbra is saját neve alatt és logójával működik tovább az egyesülést követően is.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.