Harmadik éve zsugorodik a világ legnagyobb autópiaca

Nem a koronavírus-járvánnyal kezdődött Kínában a visszaesés.

  • MTI / hvg.hu MTI / hvg.hu
Harmadik éve zsugorodik a világ legnagyobb autópiaca

Kínában tavaly már a harmadik egymást követő évben csökkent az új személyautók eladása, miután az előző harminc évben töretlenül nőtt.

A Kínai Személyautó-gyártók Szövetsége (CPCA) hétfőn közölte, hogy az ázsiai országban tavaly 19,6 millió új személygépkocsit értékesítettek, 6,8 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. (A történelmi csúcs 2017-ben volt, akkor 27,5 millió új autó talált gazdára.)

A forgalom jelentősen csökkent tavasszal a koronavírus-járvány gazdasági csapásainak hatására: a járvány terjedését fékező zárlatok megbénították a gazdaságot, ami visszavetette a keresletet.

A helyzet normalizálódása után azonban gyorsan talpra állt a szektor. Decemberben éves összevetésben már 6,5 százalékkal, 2,32 millióra emelkedett az újonnan értékesített személyautók és egyéb kisebb járművek száma.

A fellendülés az autóvásárlást támogató kormányzati programoknak is köszönhető, ezek hatására éves összevetésben két számjegyű mértékben nőtt a forgalom 2020 második felében.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.