szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Nissan szerint a külső tarifák elkerülése miatt az angolok többet vásárolnak majd hazai forrásból.

Az Egyesült Királyság legnagyobb autógyára a Sunderlandban működő Nissan üzem, ahol éves szinten 350 ezer autót gyártanak. Itt készül az európai SUV piac egyik legfontosabb modellje a Qashqai és az egyik legnépszerűbb elektromos autó a Nissan Leaf is.

A Nissan üzemeltetéséi igazgatója Ashwani Gupta úgy nyilatkozott a The Guardiannak, hogy a Brexit nekik versenyelőnyt hozott és nem csak az Egyesült Királyságon belül, de azon kívül is. Az előny abból származik, hogy sok riválisuktól eltérően nem támaszkodnak már annyira az ázsiai akkubeszállítókra. 2027-től egyébként is az összes brit és európai autógyártónak a Brexit-deal értelmében az EU-ból, illetve az Egyesült Királyságból kell beszereznie az akkumulátorokat, különben exportvámokkal kell szembenéznie.

A Nissan korábban az egyik legnagyobb ellenzője volt a kilépésnek, oly annyira, hogy a cégcsoport korábbi vezetője, Carlos Ghosn azt nyilatkozta, az Egyesült Királyság kormányának meg kell térítenie az autógyáraknak okozott károkat, amit az ország távozása okoz majd az esetleges többletköltségek miatt. A Nissannak végül sikerült elérnie a kormányzatnál egy extra támogatást, amely eredetileg 80 millió font lett volna, ám végül 61 millióra csökkent.

Az üzemeltetési igazgató most elmondta azt is, hogy a Brexit ugyan adott némi plusz papírmunkát a cégnek, de egy olyan vállalatnál, amely 150 piacon van jelen és 14 gyárat üzemeltet, ez semmi. A nagyobb kihívás azt igazolni, hogy egyes termékek nem vámkötelesek a mostani rendszerben.

Az ő kínálatukban a nagyobb hatótávú 62 kWh-s akkuval ellátott elektromos Leaf például olyan modell, amelybe korábban az USA-ból érkező akkumulátor került, ami után fizetni kéne, de sikerült megállapodni egy közeli angol beszállítóval, aki ezeket itt szereli össze. Ennek révén megússzák a külön vámtarifát. Az általuk most favorizált Envision nevű cég éves akkumulátor-teljesítménye körülbelül 1,9 gigawattóra, ami egyébként viszonylag kicsinek tekinthető a legnagyobb ázsiai tulajdonban lévő autóipari akkumulátorgyárhoz képest.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!