szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nekik a „Made in Germany” érzés kell.

Úgy döntött a német márka vezetése, hogy nem építenek gyárat Kínában, annak ellenére, hogy az Audi például megtette. Oliver Blume a Porsche vezetője azt mondta egy interjúban, hogy a magasabb költségek ellenére is a minőség és az európai gyártás olyan fontos elvárás az esetükben, amelyet folyamatosan visszakapnak a márkakereskedőktől és az ügyfelektől.

A The Financial Times cikke szerint a döntés annak ellenére született meg, hogy Kína jelenleg abszolút nagyhatalom a piac szempontjából, és a Daimler főnöke például kijelentette, hogy már nem bővítenek tovább Németországban, ahol a munkaerő drága, ezért inkább Kínában fektetnek be.

Blume hangsúlyozta azt is, hogy a későbbiekben – egy évtized távlatában – szükségük lehet kínai üzemre is, ha az értékesítés volumene még inkább Kína felé tolódik el, valamint ha az iparági szabályozások jelentősen változnak a világban.

A Porsche tavaly 272 162 járművet gyártott, amelyek közül közel 90 ezer darab került Kínába. Ugyanakkor érdemes megjegyezni azt is, hogy nem minden Porsche készül Németországban jelenleg sem. A Cayenne-t például Pozsonyban gyártják, és a Caymant és Boxer párost is gyártotta korábban Finnországban külsős partnerség révén a Valmet cég.

A Porsche hazai pályán egyébként az elektromos Taycan modell kapcsán 6 milliárd dolláros fejlesztést hajtott végre központi üzemében a Zuffenhausenben. Az első elektromos sportkocsijukból tavaly több mint 20 ezer darab kelt el. Az elektromos modellpaletta hamarosan bővül is a Taycan Cross Turismo típussal és az elektromos Porche Macan SUV-val.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!