szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az egykori non-plus-ultra kategóriás olasz sportkocsival eddig kevesebb, mint 18 ezer kilométert tettek meg.

A Ferrari 2002-ben dobta piacról a cégalapító keresztneve alapján egyszerűen csak Enzónak elnevezett csúcsmodelljét. A típusból mindössze 400 példány készült és csak a gyártó leghűségesebb partnerei vásárolhattak belőle.

Most viszont a kellő mennyiségű pénz birtokában lényegében bárki lecsaphat erre a kiváló állapotú 2004-es, vagyis kései példányra:

©
©

Az Egyesült Államokban eladásra kínált, kívül piros, belül fekete Enzo eddig mindössze 17 703 kilométert hagyott maga mögött. Az eladási ár ismeretlen, mindenesetre a hasonló autók 800 millió forint magasságában szoktak gazdát cserélni.

©
©

Az egykoron 240 millió forintos alapáron jegyzett Ferrari mozgatásáról egy 6 literes V12-es szívómotor gondoskodik, mely egy hatfokozatú váltón keresztül juttatja 660 lóerős teljesítményét, illetve 657 Nm-es nyomatékát a hátsó kerekekre. A 8200-as maximális fordulatszámú egység literteljesítménye eléri a 110 lóerőt.

©

A 0-ról 100-ra mintegy 3,3 másodperc alatt felgyorsuló, alig 1 365 kilogramm tömegű sportkocsi végsebessége 350 km/h.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!