szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az amerikai elektromosautó-gyártó a balesetvédelmi fejlesztésekbe is komoly munkát tesz.

Pár évvel ezelőtt lehetett először hallani a Tesla Crash Labről, amely hasonló vizsgálatokat végez, mint a független balesetbiztonsági tesztcégek, mint az USA-ban az IIHS, vagy kontinensünkön az Euro NCAP. 

Most a márka egy videóban szemléltette, hogyan használják fel a laborukban szerzett adatokat a technológiai fejlesztéseik során. Az egyik lényeges pont, hogy a Tesla esetében nagyjából egymillió autójukból származó adatokkal dolgoznak, amelyek a való világban bekövetkezett baleseti forgatókönyvek adatait szolgáltatják.  

A Tesla dolgozója a videóban arról beszél, hogy az iparági szabvány szerinti ütközési teszteket is használnak, de a valóság végtelenül összetettebb, minden karambol különböző, és sokkal több változón múlik egy-egy baleset kimenetele. Példaként említi, hogy a hivatalos tesztek egyik sztenderd esete, hogy az első ajtónál történik az oldalirányú ütközés. A Tesla saját flottadatai azonban azt mutatták, hogy ez korántsem sem tipikus eset. 

A Tesla hasonló okokból úgy döntött, hogy autóinak tervezésekor inkább a valós adatok előnyeit használja, és sokkal több helyzetben szimulálja az oldalirányú baleseteket is.

A jelenlegi autóikban használt rendszereik esetében a kocsi elektronikája 10 milliszekundumon belül felismeri, milyen típusú balesetről van szó, és ennek alapján döntenek a légzsák kioldásáról - derül ki a videóból. A baleset bekövetkezésekor az autó azt is figyelembe veszi, hogy az ülés és a kormány pontosan milyen helyzetben van, függetlenül attól, hogy a vezető hogyan állította be azokat.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!