Ezért is gyűjtik az adatokat a mai autók: a Tesla saját modelljeinek baleseteiből tanul
Az amerikai elektromosautó-gyártó a balesetvédelmi fejlesztésekbe is komoly munkát tesz.
hvg.hu
Pár évvel ezelőtt lehetett először hallani a Tesla Crash Labről, amely hasonló vizsgálatokat végez, mint a független balesetbiztonsági tesztcégek, mint az USA-ban az IIHS, vagy kontinensünkön az Euro NCAP.
Most a márka egy videóban szemléltette, hogyan használják fel a laborukban szerzett adatokat a technológiai fejlesztéseik során. Az egyik lényeges pont, hogy a Tesla esetében nagyjából egymillió autójukból származó adatokkal dolgoznak, amelyek a való világban bekövetkezett baleseti forgatókönyvek adatait szolgáltatják.
A Tesla dolgozója a videóban arról beszél, hogy az iparági szabvány szerinti ütközési teszteket is használnak, de a valóság végtelenül összetettebb, minden karambol különböző, és sokkal több változón múlik egy-egy baleset kimenetele. Példaként említi, hogy a hivatalos tesztek egyik sztenderd esete, hogy az első ajtónál történik az oldalirányú ütközés. A Tesla saját flottadatai azonban azt mutatták, hogy ez korántsem sem tipikus eset.
A Tesla hasonló okokból úgy döntött, hogy autóinak tervezésekor inkább a valós adatok előnyeit használja, és sokkal több helyzetben szimulálja az oldalirányú baleseteket is.
A jelenlegi autóikban használt rendszereik esetében a kocsi elektronikája 10 milliszekundumon belül felismeri, milyen típusú balesetről van szó, és ennek alapján döntenek a légzsák kioldásáról - derül ki a videóból. A baleset bekövetkezésekor az autó azt is figyelembe veszi, hogy az ülés és a kormány pontosan milyen helyzetben van, függetlenül attól, hogy a vezető hogyan állította be azokat.
David Zucker, a Naked Gun rendezője biztosan nem nézi meg a Liam Neesonnal készült negyedik részt, mert az szerinte ötlettelen másolat lesz csupán. A ZAZ-trió egyharmadával Leslie Nielsen fingógépéről, a pilótás pedofilpoénokról, a Top Secret bukásáról és O.J. Simpsonról is beszélgettünk. És persze a Csupasz pisztoly 4-ről, amiből kihagyták.
Nem világos, hogy a leginkább szablyacsörgetésnek tekinthető kereskedelmi háború átmegy egy langymeleg állapotba, vagy augusztus elsején totális káosz lesz a vége.
Vajon eljön az idő, amikor a boltok nekünk fizetnek majd azért, hogy náluk vásároljunk? Nem tudni, de tény, történelem során volt néhány furcsa példa arra, mi miért került kevesebbe és ennek mi lett a következménye. Elek Péter hozott is párat a Duma Aktuál közönségének.