Mindenki tudja, hogy manipulatív a Fidesz módszere, de akkor mire jó a Voks 2025?
A nemzeti konzultációk soha nem vonják be érdemben az embereket semmilyen döntés-előkészítésbe.
Összeszedte a legfontosabb közlekedési szabályokat a MÁV, és minden közlekedőt óvatosságra int.
Jelentősen emelkedett a vasúti átjárókban történt balesetek száma tavaly: a 2020-ban feljegyzett 62 után 2021-ben 86 ilyet regisztráltak, amelyek közül 16 követelt emberéletet, 15 végződött súlyos és 14 könnyű sérüléssel. A többi esetben anyagi kár keletkezett – közölte a MÁV.
Az útátjárós balesetek tavaly összesen több mint egymilliárd forintos kárt okoztak a társaságnak.
A MÁV szerint az átjárókban történt baleseteket az oda behajtók figyelmetlensége és a KRESZ előírásainak megszegése okozza. A sofőrök vagy nem néznek körül, vagy a csúcsforgalomban bent ragadnak a kereszteződésben, ahol tilos és életveszélyes megállni. Mindehhez a legtöbbször a „még átérek” gondolkodásmód, az agresszív vezetési stílus, a telefonálás és a vasúti fényjelző tilos jelzésének figyelmen kívül hagyása vezet. A záródó sorompórudakat látva a járművezetők megállás helyett sokszor gyorsítanak, néhányan még a lezáródott félsorompót is megkerülik.
Kiemelt veszélynek vannak kitéve azok a kerékpárosok és gyalogosok is, akik körültekintés nélkül haladnak át a kereszteződéseken, vagy nem a kijelölt átjárókat használják. Az őket ért baleseteket sok esetben az érzékszervek működését akadályozó tényezőkre vezethetők vissza, például arra, hogy zenét hallgattak, kapucnis fölső volt rajtuk vagy a mobiltelefonjukkal vannak elfoglalva. Az is gyakori, hogy kétvágányú pályán az elhaladó vonat után – kijelölt átjáró esetén tilos jelzésnél – elindulva nem látják a másik sínpáron, ellenkező irányból gyorsan érkező vonatot.
A MÁV figyelmeztetett, hogy a vonatok féktávolsága több száz méter, így a mozdonyvezetőnek az átjáróban szinte semmi esélye nincs az ütközés megelőzésére. Azt is kiemelték, hogy a közúti közlekedők figyelmetlensége miatt mozdonyvezetők is életüket vesztették vagy megsérültek az elmúlt években. Tavaly útátjárós balesetekben is megsérültek vasúti munkavállalók, egy esetben súlyosan, három esetben pedig könnyebben.
A MÁV az alábbi KRESZ-szabályok betartását kéri a balesetek elkerülése érdekében:
Arra is figyelmeztettek, hogy
A MÁV arra kéri a közlekedőket, hogy minden körülmények között tartsák be a fenti szabályokat, és csak akkor hajtsanak át a vasúti átjárón, ha kétséget kizáróan meggyőződtek arról, hogy semmilyen veszély nem akadályozza az áthaladást.
Kilencen haltak meg közlekedési balesetben az idei első hétvégén
Rettenetes baleseti számokkal indul 2022.
A nemzeti konzultációk soha nem vonják be érdemben az embereket semmilyen döntés-előkészítésbe.
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni.
Visszaállt a háború kitörése előtti vámrendszer az EU és Ukrajna között.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.