szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Minden jel arra mutat, hogy a népszerű amerikai izomautó sem kerülheti el a sorsát, és elektromos rásegítés kerül a hajtásláncába.

A Ford az Egyesült Államokban 2014-ben, Európában pedig 2015-ben dobta piacra a Mustang aktuális generációját (S550), mely 2018-ban ráncfelvarrt modell felett mára egy picit már eljárt az idő.

László Ferenc

Érkezőben a teljesen új generáció (S650), melynek hivatalos leleplezésére az eredeti tervek szerint még az idén sor kellene kerüljön, de a többek közt az autóipart is sújtó nehézségek miatt ez lehet, hogy csak jövőre történik majd meg.

A design várakozások szerint nem hoz majd radikális változásokat, előreláthatólag egy az elektromos Mustang Mach-E részletmegoldásaival ékesített hagyományos Mustang külsőt fogunk kapni.

Mustang Mach-E GT Performance
László Ferenc

Jól értesült források szerint az új Mustang kétféle hibrid változatban fog támadni, melyek közül a kisebbik egy 2,3 literes 4 hengeres turbó-, a nagyobbik pedig egy 5 literes V8-as szívó benzinmotorra épül. Nem kizárt, hogy egyes piacokon hibrid technika nélküli változatok is kaphatók lesznek, és elképzelhető, hogy nemcsak hátsókerekes, hanem összkerék-hajtású változat is lesz a kínálatban.

A 450 lóerős 5 literes motorral és hatfokozatú kéziváltóval szerelt Mustang magyarországi alapára jelenleg 20,5 millió forint. A 460 lovas hasonló erőforrással és tízfokozatú automata egységgel felvértezett Mach 1 csúcskivitel indulóára 25,8 millió forint.

Mustang Mach 1
Ford

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!