szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Négy év után újra megnyitott a Párizsi Autószalon, amely mostanra szinte csak a villanyautózásról szól és szereplőiben is jelentősen átalakult.

Emmanuel Macron hétfőn délelőtt megnyitotta a rövidített párizsi szalont, az utolsók egyikét, amely megmaradt a hagyományos régi nagy seregszemlék közül. Általános jelenség, hogy az internet miatt teljesen elvesztették jelentőségüket ezek az események, és egyelőre úgy tűnik, nincs visszaút számukra. Az európai autókiállítások talán legfontosabbja, a Genfi Autószalon idén és jövőre is elmarad, a valamikori Frankfurti Autószalon már tavaly átköltözött Münchenbe és inkább egy közlekedési szakkiállítás, mint az autóipar fényűző rendezvénye, új modellek premierjével.

Emmanuel Macron egy újdonságban
GONZALO FUENTES / POOL / AFP

A koronavírus-járvány után a még megmaradt rendezvények is átalakultak. A most indult francia szalon is rövidebb lett és hosszabb az a lista, amely azokat a gyártók taglalja, amelyek nincsenek jelen, mint akik eljöttek. Ugyanakkor, azt nem lehet nem észrevenni, hogy megjelentek a közelgő évtizedek fontos szereplői a kínai gyártók személyében, amelyek igen komoly jelenléttel képviseltetik magukat.

A Renault 4 SUV
Eric PIERMONT / AFP

A hazai pályát természetesen a francia gyártók és különösen a Renault komolyan veszi. A részben a francia kormány tulajdonában lévő cég több újdonságot is bemutat, a hangsúly az elektromos autókon van, a Renault 4 és Renault 5 járművek új változatait mutatják be.

A Renault-csoport tagja, a Dacia szintén megjelenik és kiállítja az „ötletek laboratóriumának” nevezett Manifesto modelljét: ami cserélhető akkumulátort tartalmaz és a jármű is egészen eredeti ötletekkel van tele.

Dacia Manifesto
Eric PIERMONT / AFP

A Stellantis csoport, amely alapvetően egy transzkontinentális összeolvadás és 14 márkát tud magáénak, Párizsban természetesen a francia Peugeot és Citroen vonallal van jelen, de elhozták az első elektromos Jeepet is, az Avengert.

A távol-keletiek pedig a Porte de Versailles pavilonjaiban olyan cégekkel vannak jelen, mint a BYD, a Wey, a Seres, az Ora, amelyek mint a mobiltelefonoknál néhány éve, egyelőre még lehet idegenül csengő nevek, de pár éven belül ez szinte biztosan változni fog.

NamX HUV hidrogéncellás autó
Eric PIERMONT / AFP
Yoyo XEV
Eric PIERMONT / AFP

A német gyártók viszont lényegében teljesen figyelmen kívül hagyták a kiállítást. Egyedül a Mercedes van jelen, amely surranópályán készült egy premierrel: az elektromos Mercedes EQE SUV-val. Azonban ezt az autót is párizsi Rodin Múzeumban mutatták be, mert a német márkának nincs saját standja a nagy kiállításon.

A legfontosabb piacukon veszítenek kulcsfontosságú csatákat a globális autógyártók

A General Motors, a VW Csoport és más külföldi autógyártók az 1990-es évek óta domináltak Kínában is, de mára a vevők az elektromos autók esetében inkább a kínai márkákat preferálják.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!