szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ebben a Trabiban egy az alapmodellénél közel 2,5-szer erősebb versenymotor rejtőzik.

A 60-as évek közepén debütált Trabant P601-et sok mindenért lehetett szeretni, de a keletnémet kisautó nem pont motorteljesítménye és menetdinamikája révén lopta be magát az emberek szívébe.

Kevesen tudják, hogy a típusból versenyautó kivitel is készült, melynek érdekessége a jelentős teljesítménynövelésen átesett motor.

FIA

Az 1985-ben homologizált Trabant P800 RS 771 köbcentiméterre felfúrt léghűtéses kéthengeres kétütemű motorja nem kevesebb, mint 64 lóerős teljesítményre képes. Viszonyításképp, a P601 595 köbcentiméteres erőforrása mindössze 26 lóerőt képes leadni.

FIA

A bukócsöves méregzsák mindössze 630 kilogrammot nyom a mérlegen, a végsebessége pedig eléri a 160 km/h-t.

Lutz Bittag

Nem mehetünk el továbbá szó nélkül a négy- helyett ötfokozatú kéziváltó és a Wartburg 353-ből érkezett nagyobb teljesítményű első fék mellett sem.

Utóbbi NDK típusból is készült raliverzió, melynek 1 literes motorját 50-ről 100 lóerőre tuningolták.

Mobile.de

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!