szerző:
Tetszett a cikk?

Vázoljuk, hogy hogyan mutat kívül-belül a Magyarországon 18,9 millió forinton nyitó újdonság.

A Skoda 2020-ban mutatta be első igazi elektromos modelljét, az elmúlt években több, mint 250 ezres mennyiségben értékesített Enyaqot, mely normál és kupé változatban készülő típusnak nemrégiben megérkezett az általunk a párizsi Rétromobile kiállításon testközelből is megismert felfrissített változata.

A ráncfelvarrás során néhány milliméterrel megnőtt Enyaq elölről teljesen más benyomást kelt, mint eddig, köszönhetően annak az új dizájniskolának, mellyel elsőként a néhány hónapja debütált kistestvér, a 15,5 millió forinttól induló vadonatúj Elroq esetében találkozhattunk.

Skoda Enyaq
László Ferenc

A motorháztetőn lévő logót Skoda felirat váltotta fel, a teljesen új fényszórók alapáron LED-esek, felár ellenében pedig adaptív mátrix LED technológiájúak.

A 19-21 colos kerekekkel szerelt és exkluzív új Olibo Green színben is rendelhető újdonság alapmodelljének légellenállási együtthatója 0,264-ről 0,245-re javult, a Coupé esetében pedig 0,234-ről 0,225-re javult az aerodinamikai mutató.

Skoda Enyaq
László Ferenc

A megújult Enyaq Coupé jelenleg a legáramvonalasabb Skoda, de persze megjegyzendő, hogy a légellenállást nemcsak az említett együttható, hanem a frontfelület nagysága is jelentősen befolyásolja.

A kormány mögött egy 5,3 colos mini digitális műszeregység található, ami fölé opcionálisan HUD is kérhető, a középső érintőkijelző 13 colos képátlójú, ezenkívül pedig a háromzónás klíma, a hatféle utastér szín és a korábbinál magasabb alapfelszereltség mellett sem mehetünk el szó nélkül.

Skoda Enyaq
László Ferenc
Skoda Enyaq
László Ferenc

Az Enyaq csomagtartója 585-1710 literes, az Enyaq Coupéba pedig 570-1610 liternyi cókmók pakolható be.

A Magyarországon 18,9 millió forintos alapárú hátsókerék-hajtású 60-as alapmodell 204 lóerős teljesítményű, 8,1 másodperces 0–100-as gyorsulású és 160 km/h-ra korlátozott végsebességű. A maximum 165 kW-tal tölthető nettó 59 kWh-s akkumulátor 437-446 kilométeres hatótávot tesz lehetővé.

Skoda Enyaq
László Ferenc
Skoda Enyaq
László Ferenc

A szintén hátsókerék-hajtású, de már 286 lovas 85-ös verzió 6,7 másodperc alatt tudja le a 0–100-as sprintet és maximum 180 km/h-ra képes. A legfeljebb 135 kW-tal tölthető nettó 77 kWh-s telep által biztosított hatótáv 586-596 kilométer körül alakul, az árcédulán pedig ez esetben minimum 21,9 millió forintos összeg szerepel.

A csúcsot a szintén 286 lóerős, de már összkerekes és duplamotoros, 23,5 millió forintos nyitóárú 85x jelenti, mely a sima 85-öséhez hasonló menetteljesítmények mellett 175 kW-os töltési teljesítményt, illetve 559-567 kilométeres hatótávot vonultat fel.

Egy 10-80 százalékos töltés kiviteltől függően 24-28 perc alatt tudható le. A 340 lóerős RS csúcsmodellből egyelőre még nem mutatkozott be a megújult változat, annak megérkeztéig be kell érnünk a sportos hangulatú SportLine szériával.

Skoda Enyaq
László Ferenc
Skoda Enyaq
László Ferenc
Skoda Enyaq
László Ferenc
Skoda Enyaq
László Ferenc
Skoda Enyaq
László Ferenc
Skoda Enyaq
László Ferenc
Skoda Enyaq Sportline
Skoda
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!