A propaganda működése, az erotikus álmok titka és Lucas háborúi: a HVG nagy nyári könyvajánlója 1. rész
Idén is összegyűjtöttük azokat a könyveket, amelyekkel szívesen eltöltenénk a nyarat.
Vázoljuk, hogy hogyan mutat kívül-belül a Magyarországon 18,9 millió forinton nyitó újdonság.
A Skoda 2020-ban mutatta be első igazi elektromos modelljét, az elmúlt években több, mint 250 ezres mennyiségben értékesített Enyaqot, mely normál és kupé változatban készülő típusnak nemrégiben megérkezett az általunk a párizsi Rétromobile kiállításon testközelből is megismert felfrissített változata.
A ráncfelvarrás során néhány milliméterrel megnőtt Enyaq elölről teljesen más benyomást kelt, mint eddig, köszönhetően annak az új dizájniskolának, mellyel elsőként a néhány hónapja debütált kistestvér, a 15,5 millió forinttól induló vadonatúj Elroq esetében találkozhattunk.
A motorháztetőn lévő logót Skoda felirat váltotta fel, a teljesen új fényszórók alapáron LED-esek, felár ellenében pedig adaptív mátrix LED technológiájúak.
A 19-21 colos kerekekkel szerelt és exkluzív új Olibo Green színben is rendelhető újdonság alapmodelljének légellenállási együtthatója 0,264-ről 0,245-re javult, a Coupé esetében pedig 0,234-ről 0,225-re javult az aerodinamikai mutató.
A megújult Enyaq Coupé jelenleg a legáramvonalasabb Skoda, de persze megjegyzendő, hogy a légellenállást nemcsak az említett együttható, hanem a frontfelület nagysága is jelentősen befolyásolja.
A kormány mögött egy 5,3 colos mini digitális műszeregység található, ami fölé opcionálisan HUD is kérhető, a középső érintőkijelző 13 colos képátlójú, ezenkívül pedig a háromzónás klíma, a hatféle utastér szín és a korábbinál magasabb alapfelszereltség mellett sem mehetünk el szó nélkül.
Az Enyaq csomagtartója 585-1710 literes, az Enyaq Coupéba pedig 570-1610 liternyi cókmók pakolható be.
A Magyarországon 18,9 millió forintos alapárú hátsókerék-hajtású 60-as alapmodell 204 lóerős teljesítményű, 8,1 másodperces 0–100-as gyorsulású és 160 km/h-ra korlátozott végsebességű. A maximum 165 kW-tal tölthető nettó 59 kWh-s akkumulátor 437-446 kilométeres hatótávot tesz lehetővé.
A szintén hátsókerék-hajtású, de már 286 lovas 85-ös verzió 6,7 másodperc alatt tudja le a 0–100-as sprintet és maximum 180 km/h-ra képes. A legfeljebb 135 kW-tal tölthető nettó 77 kWh-s telep által biztosított hatótáv 586-596 kilométer körül alakul, az árcédulán pedig ez esetben minimum 21,9 millió forintos összeg szerepel.
A csúcsot a szintén 286 lóerős, de már összkerekes és duplamotoros, 23,5 millió forintos nyitóárú 85x jelenti, mely a sima 85-öséhez hasonló menetteljesítmények mellett 175 kW-os töltési teljesítményt, illetve 559-567 kilométeres hatótávot vonultat fel.
Egy 10-80 százalékos töltés kiviteltől függően 24-28 perc alatt tudható le. A 340 lóerős RS csúcsmodellből egyelőre még nem mutatkozott be a megújult változat, annak megérkeztéig be kell érnünk a sportos hangulatú SportLine szériával.
Idén is összegyűjtöttük azokat a könyveket, amelyekkel szívesen eltöltenénk a nyarat.
Mindenre gondoltak azok a csalók, akik a videónkban megszólaló áldozatokat átverték.
Az oroszok novemberben vettek célba egy munkácsi elektromos alállomást.
Távozásuk után a közgyűlés határozatképtelenné vált.
Egyre többen teszik fel ezt a kérdést.
Kapu Tibor első magyar űrhajósként léphetett a Nemzetközi Űrállomás fedélzetére.
Várnai László elnézést kért a felpofozott diáktól és a képviselőtársaitól is.